کد خبر: 35841 - تاریخ: یکشنبه، 29 سپتامبر 2013 - 17:26

امام جمعه خمام: رساله ی علمیه ی توضیح المسائل باید از سال هفتم جز دروس اصلی نظام آموزش و پرورش باشد

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل گفتند: آمريکا حتي قادر به مقابله با يک گروه مقاومت در لبنان نيست، او در مقابل کشور کوچک و ضعيفي چون سوريه به لُکنَت زبان افتاده و لنگ زده است، آنوقت چگونه مي تواند در مقابل کشور بزرگ و قدرتمندي مثل ايران اسلامي عرض اندام کند؟!

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام و در جوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول با تاکید بر لزوم آموختن چیزهای صحیح توسط انسان برای رسیدن به سعادت گفتند: راه صحيح اين است چيزهايي را بياموزيم که براي سعادت ما سودمند هستند و براي تقرب به خداوند و دوري از شيطان، جنبه کاربردي دارند. نه چيزهايي را که دانستن آنها فايده اي ندارد و ندانستن آنها نيز ضرري نمي رساند. همه ما به دستورات قرآن و اهل بيت(عليه السلام) در لحظه به لحظه زندگي مان نيازمنديم. لذا بايد بيشترين آموزش ما در زمنيه قرآن و حديث باشد. چون هر لحظه به آنها در جهت سعادت زندگي مان در دنيا و آخرت نياز داريم. ولي متأسفانه اکثر انسان ها بيشترين آموزش خود را در موضوعاتي قرار مي دهند که شايد يک روزي آن هم فقط در همين زندگي دنيا، به دردشان بخورد و شايد هم هرگز به دردشان نخورد.

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که همه ی ما باید دستورات رساله ی علمیه ی توضیح المسائل را بلد باشیم افزودند:  بايد براي داشتن يک زندگي اسلامي، احکام مربوط به طهارت و نجاست را بدانيم و موارد نجاسات و مطهرّات آنها را بشناسيم. حلال و حرام را در رفتار و گفتار و مبادلات و معاملات خود مراعات کنيم. احکام نماز را از مقدمات آن تا مبطلاتش بلد باشيم. حداقل حمد و سوره و ساير اذکارش را صحيح بخوانيم. خمس و زکات ما به جا باشد. حريم محرم و نامحرم را حفظ کنيم. از دروغ و تهمت و غيبت، از دعوا و تجاوز و غصب، از دزدي و رشوه و ربا که الفباي دين هستند بر حذر باشيم.

ایشان با تاکید بر لزوم تدریس رساله ی عملیه در نظام آموزش و پرورش تصریح کردند: اين رساله علميه «توضيح المسائل» بايد حداقل از سال هفتم جزء دروس اصلي نظام آموزش و پرورش باشد. وظيفه دولت اين است که آموزش ديني را همگاني کند. او که نبايد فقط به فکر رفع مشکلات مادي و ايجاد رفاه اقتصادي باشد؛ که البته با همه سروصداهايي که دارند در اين زمينه هم موفق نيستند. تمام مشکلات جامعه ما ناشي از عمل نکردن به احکام دين است. اگر دزدي و رشوه و اختلاس، بزرگترين معضل اجتماعي ماست به خاطر اين است که پايبند به احکام خمس و زکات نيستند. والا کسيکه اهل وجوهات باشد، چگونه مي تواند اموال حرام را به زندگي خود راه دهد؟ لذا مي بينيد که همين يک حکم الهي، جلوي بسياري از ناهنجاري ها را مي گيرد و پرونده هاي در دادگاه ها را سبک و زندان ها را خلوت مي کند.

امام جمعه ی خمام، شهدا را ذخيره اي بسيار ارزشمند و گنجينه اي تمام نشدني براي کشور ما  دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ما اين افتخار و لياقت را داشته است که چنين جواناني مؤمن و فداکار در راه خدا تربيت کند و اين مسئله براي هميشه در تاريخ کشور ما ثبت شده است.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به عملیات ثامن الائمه، شکست حصر آبادان را، نقطه عطفي در تاريخ جنگ تحميلي خواندند و افزودند: چون تا آن زمان که حدود يک سال از آغاز هجوم بعثيان عراقي به کشور ما مي گذشت، تقريباً هيچ پيروزي چشمگيري از سوي ارتش و سپاه ايران به دست نيامده بود. و بني صدر هم بعنوان رئيس جمهور و فرمانده کل قوا اعتقادي به عمليات تهاجمي نداشت بلکه او براساس يک نقشه باستاني قايل به دادن زمين و گرفتن زمان بود تا بعدها همانند اشکانيان عمل کند.

خطیب نمازجمعه ی خمام در انتهای خطبه های سیاسی، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفتند: اوباما رئيس جمهور آمريکا نيز در اين مجمع سخنراني کرد ولي از ديدگاه ناظران سياسي، سخنان او در هيچ زمينه اي قانع کننده نبود و تناقضات شديدي را در مسائل صلح، سلاح شيميايي، سوريه، فلسطين، رژيم صهيونيستي، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين و فعاليت هسته اي ايران، در برداشت. اما سخنان رئيس جمهور ايران از ديدگاه همان ناظران سياسي، بسيار پخته تر، عميق تر و کاملاً منطبق با واقعيت بوده است لذا از اين حيث، آمريکايي ها که ادعاي ابرقدرتي جهان را دارند و خيال مي کنند که بدون دخالت آنان هيچ مشکلي در جهان حل نمي شود، بازي را به ايران باخته اند. اوباما گرچه در سخنراني خود به برخي از حقوق حقه ملت ايران اشاره کرده و کشور ما را قرباني سلاح شيميايي معرفي نمود ولي نه تنها از عملکرد خصمانه خود نسبت به ايران عذرخواهي نکرد بلکه طلبکارانه براي کشور ما درمورد سوريه و مسئله هسته اي، تعيين تکليف نمود! او متکبرانه اعلام کرد که به دنبال تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران نيست. درحاليکه خودش بهتر مي داند اگر توانايي اين کار را داشت، لحظه اي درنگ نمي کرد.

ایشان ادامه دادند: آمريکا حتي قادر به مقابله با يک گروه مقاومت در لبنان نيست، او در مقابل کشور کوچک و ضعيفي چون سوريه به لُکنَت زبان افتاده و لنگ زده است، آنوقت چگونه مي تواند در مقابل کشور بزرگ و قدرتمندي مثل ايران اسلامي عرض اندام کند؟! او ادعا مي کند که اجازه دستيابي به سلاح هسته اي را به ايران نمي دهد. و به اين طريق مي خواهد بزرگترين عامل قدرت در جهان را به داشتن بمب اتمي معرفي کند. درحاليکه امروزه اينگونه بمب ها هيچگونه کاربردي ندارند و اصلاً قدرتي به حساب نمي آيند. بلکه بزرگترين عامل قدرت در اين زمان، نفوذ منطقه اي و توانايي ايفاي نقش در معادلات جهاني است که ايران اسلامي به طور کامل از آن برخوردار است و در کنار کشورهاي عراق و سوريه و لبنان به لحاظ موقعيت جغرافيايي شان که حدود 5/2 ميليون کيلومتر مربع از خليج فارس تا درياي مديترانه را فراگرفته، حرف اول را در منطقه مي زند و حافظ منافع جهان اسلام مي باشد.

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads