کد خبر: 35809 - تاریخ: یکشنبه، 29 سپتامبر 2013 - 12:03

رئیس دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی دانشکده علوم پایه در رودسر

رئیس دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان از راه‌اندازی دانشکده علوم‌پایه و معماری و نفت در رودسر خبر داد.

به گزارش خوبان: این دانشکده در چهار رشته مهندسی عمران، رایانه، صنایع و علوم مهندسی آغاز به‌ کار کرده است.دانشگاه گیلان

وی با اشاره به اینکه 340 دانشجو در دانشکده فنی‌مهندسی شرق گیلان پذیرفته شده‌اند، افزود: نیمی از این دانشجویان پسر و بقیه دیگر دختر هستند.

این مسئول، 50 درصد ظرفیت تحصیل دانشجویان دانشکده مذکور را در مقطع شبانه و 50 درصد دیگر نیز در مقطع روزانه عنوان کرد.

وی، به اختصاص 19 هکتار زمین از طرف شورا و شهرداری واجارگاه و خیران منطقه به ساختمان دانشکده فنی‌مهندسی شرق گیلان اشاره کرد و متذکر شد: امسال این دانشکده در یک ساختمان استیجاری آغاز به‌کار کرده است.

فتحی، از راه‌اندازی دانشکده علوم پایه، معماری و نفت به‌زودی در رودسر خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه، دانشکده فنی‌مهندسی شرق گیلان تا حد یک دانشگاه مستقل گسترش می‌یابد.

وی،تصریح کرد: 10 کلاس برای 8 رشته کد گذاری شده است که از استادیار و استاد تمام برای تدریس در این دانشکده استفاده می‌شود.

*دانشگاه گیلان جزو 10 دانشگاه برتر کشور

رئیس دانشگاه گیلان نیز در گفت‌وگویی با بیان اینکه دانشکده فنی‌مهندسی مذکور یکی از واحدهای دانشگاه گیلان است، اظهار کرد: دانشگاه گیلان از بین 120 دانشگاه ایران یکی از 10 دانشگاه برتر کشور بوده و در رشد علمی از رتبه دوم برخوردار است.

عبدالله حاتم‌زاده، افزود: امیدواریم دانشکده فنی‌مهندسی شرق گیلان با توجه به ظرفیت‌های موجود تا مقطع دکترا ارتقا یابد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی و تجهیز دانشکده فنی‌مهندسی گفت: در بودجه 93 از ردیف اعتبارات مستقل مبلغی برای تکمیل و گسترش این دانشکده لحاظ می‌شود.

محمدمهدی رهبری‌املشی، راه‌اندازی این دانشکده در رودسر را برای توسعه و ارتقای علمی و فرهنگی منطقه مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم دانشکده برای برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم منطقه گام‌های محکمی در راستای تحقیقات بردارد.

وی با بیان اینکه دانشکده فنی‌مهندسی رودسر یکی از معتبرترین مراکز آموزش در گیلان است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی آن تراز علمی و فرهنگی منطقه ارتقا می‌یابد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads