کد خبر: 35539 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 سپتامبر 2013 - 12:48

روحانی در مصاحبه با شبکه PBS آمریکا:

مسئله هسته ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است/ سوریه در شرایط سخت جنگ در کنار ایران بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه پی‌بی‌اس آمریکا با بیان اینکه هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایرن به گوش جهان است افزود: مسئله هسته ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است و مردم چیزی فراتر از حق قانونی خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نمی خواهند.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه پی‌بی‌اس (PBS) آمریکا در پاسخ به سوالی درخصوص اهداف سفر به نیویورک، گفت : هدف من از این سفر رساندن صدا و خواست ملت ایران به گوش مردم و مقام های کشورهای مختلف جهان از طریق حضور در سازمان ملل است و امیدواریم که در تحقق آن موفق باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال مجری معروف شبکه PBS در خصوص تحریم های ضد ایرانی اظهار داشت: ما تحریم ها را اساسا غیر قانونی و غیر انسانی می دانیم. به اعتقاد ما تحریم ها راه حل درستی نیست و نمی تواند مشکلی را حل کند.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته ای افزود : ما به دنبال راه حلی هستیم که ایران به حقوق قانونی خود برسد و همچنین اگر نگرانی های هم وجود داشته باشد، برطرف کنیم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: مسئله هسته ای، امروز به نماد غرور ملی و ایستادگی تبدیل شده است و مردم چیزی فراتر از حق قانونی خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نمی خواهند.

وی افزود: موضوع هسته ای همچنین نماد توسعه ملت ایران در بحث استفاده از فناوریهای جدید و توسعه است.

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و سوریه و حمایت از مردم این کشور گفت: دو کشور دارای رابطه عمیق و مستحکم هستند و این رابطه به زمان جنگ ایران و عراق برمی گردد و هر چند عراق یک کشور عربی بود اما سوریه در آن شرایط سخت در کنار مردم ایران بود.

وی افزود: همه باید تلاش کنند تا مردم سوریه از این بحران نجات پیدا کنند و همه کشورهای منطقه باید به سمت دمکراسی حرکت کنند و صندوق های رای و اراده مردم تعیین کننده دولت ها باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات و برنامه های انتخاباتی خود، گفت: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه هایی داشتند که به مردم ارایه کردند و من هم برنامه های خود را که بر اساس تدبیر و امید بود، به مردم ارایه دادم.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم به برنامه گفتمان اعتدال و میانه روی رای دادند و من هم بنا دارم به عهد خود برای اجرای برنامه ها وفادار بمانم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads