کد خبر: 35392 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 سپتامبر 2013 - 13:54

فرزند شهید رضوانخواه:

به بنیاد شهید گفتم اگر برای انتشار کتابم پولی ندارید،پس برای چه کسی بودجه دارید؟

کمیل رضوانخواه گفت: بنیاد شهید کشور درخصوص انتشار کتابم همکاری نکرد و بیان نمود بودجه برای این کار نداریم. من همین جا به این عزیزان می گویم برای منِ فرزند شهید یا همسر شهیدی که در این عرصه فعالیت می کنیم بودجه ندارید پس برای چه کسانی بودجه دارید؟!

به گزارش خوبان، کمیل رضوانخواه فرزند سردار شهید حسن رضوانخواه نویسنده چندین کتاب با موضوعات دفاع مقدس در خصوص کتاب جدید خود با نام “فرمانده ۲۰ ساله” (فرماندهان کمیل ۱) به سوالات خبرنگار ۸دی نیوز پاسخ داد.

هدف از نوشتن این کتاب چه بود؟
رضوانخواه: ما در گیلان سرداران شهید زیادی داریم که به خوبی به جوانان معرفی نکردیم. شهیدانی مانند املاکی، قلی پور، اصغری خواه. کمترین کاری که می توانیم برای این شهدا انجام دهیم جمع آوری دست نوشته ها، خاطرات و عکس هایی از این شهدا است که این آثار را در قالب کتاب، نرم افزار و در فضای مجازی ارائه دهیم. با این کار می توانیم به راحتی اطلاعات هر شهید را در اختیار مخاطب قرار دهیم. بنده هم به سهم خودم هر چه در توان داشتم ارائه دادم و این کتاب را در ادامه کارهای قبلی به چاپ رساندم. این کتاب برای دو تن از فرماندهان شهید گیلان است. در زمان جنگ تحمیلی بعد از اینکه تیپ قدس گیلان به سه گردان تبدیل شد گردان حمزه به فرماندهی شهید خوش سیرت و گردان امام حسین(ع) به فرماندهی هامون محمدی و گردان کمیل که فرماندهی آن را پدر بنده شهید حسن رضوانخواه بر عهده گرفت. بعد از شهادت پدر، شهید محمد اصغری خواه فرمانده گردان کمیل شد و این دو کتاب بر اساس دو فرمانده شهید گردان کمیل لشکر قدس گیلان منتشر شده است.
این دو کتاب عکس محور است و با خاطرات کوتاه نوشته شده است. نویسنده و خود شهید با هم کتاب را پیش می برند و مخاطب با خواندن این دو کتاب اطلاعات اجمالی از این دو شهید پیدا می کند. این کتاب ها قدم های کوچکی در این عرصه است که باید کارهای بزرگتری انجام داد.

شهید رضوانخواه
برای نوشتن این کتاب چه مدت زمان صرف شد؟
رضوانخواه: این کتاب ۲ سالی زمان برد. صفحات این دو کتاب گرافیک متنوعی دارد. ما این کار را دلی شروع کردیم. من در ابتدا خاطرات و حدود ۴۰۰ عکس از پدر را جمع آوری کردم و هر عکسی مربوط به یک خاطره بود. کتاب شهید محمد اصغری خواه را همسر ایشان جمع آوری و منتشر کرد و این دو جلد نتیجه این سالها بود.

1
کدام ادارات و نهاد ها برای انتشار این کتاب با شما همکاری کردند؟
رضوانخواه: حقیقتاً بنیاد شهید کشور در این باره همکاری نکردند و بیان کردند بودجه برای این کار نداریم. من همین جا به این عزیزان می گویم برای منِ فرزند شهید یا همسر شهیدی که در این عرصه فعالیت می کنیم بودجه ندارید پس برای چه کسانی بودجه دارید؟!

حرف پایانی خود را بفرمائید؟
رضوانخواه: اگر کسی کتاب شهدا را می خواند شاید چیزهای دیگری را هم در جامعه امروزی مشاهده کند ولی معنویت و برکت رسانه یا ابزاری که شهید را معرفی می کند قابل وصف نیست و در زندگی ارزش فراوانی دارد.

2

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. امید
     | 2013/12/14 - 18:27
    پاسخ

    بدون شک اکثر بنیادهای ما مثل بنیاد جانبازان و شهید فقط برای تشکیلات و سیستم خود پول دارند.
    درواقع اینها برای این هستند که عده ای سر یه شغلی با درامد خوب باشند.
    متاسفانه

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads