کد خبر: 35105 - تاریخ: شنبه، 21 سپتامبر 2013 - 23:47

دختر شایسته مسلمان چطور انتخاب شد؟/تصاویر

20 دختر محجبه با پیراهن های بلند زرق و برق دار و روسری های جلو کشیده، روی سن رژه رفتند و امتیاز گرفتند. 20 دختر جوان تاج به سر و روبان به دوش که قرار بود سومین دوره دختر شایسته مسلمان را برگزار کنند.

به گزارش خوبان: سومین دوره مراسم دختر شایسته جهان اسلام دیروز در جاکارتا برگزار شد. مراسمی که دو سال قبل به صورت محدود فقط در اندونزی برگزاز می شد و این بار با انتخاب دختران برگزیده از سراسر جهان اسلام، در رسانه های دنیا خبرساز شد.

دختر شایسته جهان اسلام یک دختر 21 ساله نیجریایی است که معتقد است جایگاهی که او در آن قرار دارد بسیار متفاوت از جایگاه دختر شایسته دنیا است: «در آن مسابقات زنان اندامشان را به نمایش می‌گذارند و همه چیز حول زیبایی بدن می‌گردد. اما در مسابقه دختر شایسته جهان اسلام زیبایی درونی، انسانیت و هوش و پیامی که هر نامزد به جهان می‌دهد، مهم است.» او که بعد از اعلام نامش به عنوان دختر برگزیده، گریه کرد و سجده شکر به جا آورد، گفت این هدیه از سوی خدا بوده و تمام تلاشش را می کند تا نماد یک زن مسلمان موفق باشد.

«آبابیا عایشه آجیبولا» 2200 دلار جایزه نقدی به همراه یک سفر زیارتی به مکه دریافت کرد. او همچنین اجازه دارد با استفاده از اسم انجمن زنان مسلمان اندونزی در پروژه‌های کمک‌دوستانه همکاری کند.

معیارهای انتخاب چه بود؟

در انتخاب دختر شایسته مسلمان، پایبندی به اصول دینی، قرائت و تقسیر قرآن و شیوه های روسری سر کردن و حجاب داشتن جزو مواردی بود که مد نظر داوران قرار داشت. در این دوره، 500 شرکت کننده از سراسر دنیا ویدئوهایی برای معرفی خود فرستاده بودند که در آن دلایل انتخاب حجاب، نقش اسلام در جهان امروز و جهان بینی زن مسلمان را شرح داده بودند. از این بین، 100 ویدئو انتخاب و در نهایت 20 نفر از شرکت کنندگان راهی مرحله نهایی شدند که شامل شرکت کننده هایی از اندونزی، مالزی، بنگلادش، برونئی و ایران بودند. شرکت کننده ایرانی، معصومه ابراهیمی 27 ساله بود که در رشته مدیریت صنعتی و طراحی تحصیل کرده و در این رقابت ها در جایگاه پنجم قرار گرفت.

«آبابیا عایشه آجیبولا» می گوید: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود.»

برای دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت ۳ و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود. بعد از عبادت صبحگاهی آنها باید به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می‌دادند.

مقابله نرم با میس ورلد

اکا شانتی، بنیان گذار مراسم دختر شایسته جهان اسلام است که تا سه سال قبل گوینده خبر تلویزیون اندونزی بود اما بعد از آنکه در مقابل درخواست مدیران خود برای برداشتن حجابش مخالفت کرد، از کار اخراج شد و بعد از آن تصمیم گرفت با همکاری انجمن زنان مسلمان اندونزی این مراسم را راه اندازی کند. او می گوید: «می خواستیم با این کار مقابله بی سر و صدا و نرمی با انتخابات دختر شایسته دنیا که تا چندی دیگر برگزار می شود داشته باشیم.» انتخاباتی که برگزاری آن در جاکارتا با مخالفت های تندی مواجه شد و متولیان برگزاری مراسم را مجاب کرد تا بالی را به عنوان میزبان رقابت های دختر شایسته دنیا در سال 2013 معرفی کنند.

IMG15273930

در مرحله نهایی دختران باید به مدت سه روز خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند

IMG15274088IMG15273896IMG15434225

معصومه ابراهیمی دختر شایسته ایرانی هم در این رقابت ها شرکت داشت

 IMG15274036

دختر شایسته جهان اسلام بعد از شنیدن نامش به زانو افتاد و سجده شکر به جا آورد

IMG15273982IMG15274139 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads