کد خبر: 34928 - تاریخ: چهارشنبه، 18 سپتامبر 2013 - 18:33

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

پیروزی ارزشمند شاگردان قلعه‌نویی در تایلند/ استقلال به نیمه‌نهایی رسید

تیم فوتبال استقلال ایران با پیروزی ارزشمند در زمین تیم بوریرام تایلند مقتدرانه جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد و یک گام به قهرمانی در این جام نزدیک‌تر شد.

به گزارش خوبان: دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و بوریرام یونایتد تایلند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی تیم بوریرام برگزار شد. در این دیدار که از ساعت 15:30 امروز آغاز شد، تیم استقلال شکست یک بر صفر برابر بوریرام را در نیمه دوم با پیروزی 2 بر یک عوض کرد تا با توجه به برتری یک بر صفر در بازی رفت، با پیروزی 3 بر یک جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها را بدست آورد.esteghlal

گل تیم بوریرام تایلند را “اسمار باربار” در دقیقه 38 به ثمر رساند و برای استقلال نیز “حنیف عمران‌زاده” در دقیقه 53 و “آندرانیک تیموریان” در دقیقه 2+90 گلزنی کردند. با این پیروزی آبی‌پوشان تهرانی حریف اف سی سئول کره‌جنوبی در این مرحله شد.

نیمه نخست این مسابقه با یک گل به سود میزبان خاتمه یافت. استقلال که در ابتدای این دیدار با ترکیبی کاملا دفاعی به میدان رفته بود در زمین لغزنده ورزشگاه اختصاصی بوریرام نخستین جرقه بازی را زد. شوت آندرانیک تیموریان در دقیقه 6 از پشت محوطه جریمه که با مهار دروازه‌بان بوریرام همراه شد، اولین حرکت جدی بود که روی دروازه دو تیم ایجاد شد. بعد از این صحنه بوریرامی‌ها تا حدی بازی را تحت کنترل قرار دادند. با این حال تجمع بازیکنان استقلال در میانه میدان فضاها از بر مهاجمان این تیم گرفته بود.

در دقیقه 33 بازی شوت زمینی مهاجم بوریرام را رحمتی به راحتی مال خود کرد تا این حمله حریف هم اثری نداشته باشد با این حال میزبان پنج دقیقه بعد به گل رسید. در دقیقه 37 بازی بود که عمران‌زاده در نزدیکی خط کرنر روی مهاجم حریف مرتکب خطا شد و از داور دیدار اخطار دریافت کرد. تایلندی‌ها از این ضربه یک کرنر به دست آوردند و روی همین ضربه کرنر اسمار باربا، مدافع 192 سانتیمتری و اسپانیایی این تیم با ضربه سر چکشی دروازه استقلال را گشود. بعد از این گل اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یابد.

استقلال نیمه دوم را با یک تعویض شروع کرد و فرهاد مجیدی در ابتدای این نیمه جای پژمان نوری را گرفت تا نماینده ایران چهره تهاجمی‌تری به خود گیرد. با شروع این نیمه شاگردان قلعه‌نویی به سمت دروازه حریف حمله‌ور شدند که یک شوت راه دور و ضربه سر خطرناک محمد قاضی حاصل آن بود که البته تغییری در روند نتیجه دو تیم ایجاد نکرد.

نماینده ایران که روند بازی رو به جلوی خود را ادامه داده بود در دقیقه 53 مزد حملات خود را گرفت. سانتر آندرانیک تیموریان از راست روی تیر دوم با پرش بلند حنیف عمران‌زاده همراه شد تا این مدافع پیش تاخته استقلال با یک ضربه سر چکشی کار را به تساوی بکشاند.

استقلال که بازی را تهاجمی پی گرفته بود در دقیقه 58 تا آستانه گلزنی پش رفت. سانتر خسرو حیدری با قیچی برگردان زیبای مجیدی همراه شد که در دهانه دروازه مدافع حریف توپ را به کرنر فرستاد. پس از این صحنه در دقیقه 67 فرهاد مجیدی یک ضد حمله را ترتیب داد که با خطای مدافع حریف سرنگون شد. این اتفاق تنها یک اخطار را برای یار بوریرام به دنبال داشت.

در دقیقه 71 بازی شوت ناگهانی مدافع تیم بوریرام به شکل خطرناکی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. از این لحظه به بعد استقلالی‌ها با تجمع در میانه میدان سعی در حفظ نتیجه را داشتند و بوریرام هم بار دیگر بر بازی مسلط شده بود. دو اخطاری که فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان دریافت کردند هم نشان از فشار تیم میزبان را در این دقایق داشت.

استقلال در دقایق پایانی به خوبی مهاجمان حریف را کنترل کرد و در ثانیه‌های پایانی هم موفق شد روی شوت زیبای آندرانیک تیموریان به گل دوم و برتری خود در این بازی دست یافته تا صعود مقتدرانه‌ای به جمع 4 تیم برتر آسیا داشته باشد.

تیم استقلال با ترکیب سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان (4+90- گوران لاوره)، خسرو حیدری (90- محمدمهدی نظری)، پژمان نوری (46- فرهاد مجیدی) و محمد قاضی در این دیدار برابر حریف به میدان رفت.

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری دو دیدار زیر به پایان می‌رسد:
* لخویا قطر – گوانگژو اورگرانده چین، ساعت 19:45، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
* الشباب عربستان – کاشیورا ریسول ژاپن، ساعت 21:45، ورزشگاه ملک فهد

منبع: مهر

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads