کد خبر: 34909 - تاریخ: چهارشنبه، 18 سپتامبر 2013 - 15:01

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد

استفاده 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.

به گزارش خوبان: محسن نصرپور شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح نخستین فرستنده‌های پرقدرت 10 کیلووات اف ام ایران و طرح تبدیل فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال در ایستگاه زیباکنار اظهار کرد: 10 سال گذشته از حساس‌ترین مقاطع عمر انقلاب به شمار می‌رود.

*جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران

وی ادامه داد: دورانی که توطئه استکبار تا مرحله جنگ تمام عیار کشور ما را پیش برد و دشمنان با برخورداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای تلاش کردند با تحریم‌ همه جانبه این نظام را شکست بکشانند اما با راهبردهای داهیانه رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمنان خنثی و تبدیل به نقطه عطف در پیشرفت ایران اسلامی شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان، دستیابی ایران به دانش هسته‌ای، پرتاب ماهواره، فناوری‌های نوین و… را از جمله پیشرفت‌های کشو در سایه هدایت الهی دانست.

وی افزود: رسانه ملی در این 10 سال به عنوان بازوی رهبری نقش بی‌بدیلی به‌عهده داشته و توانسته است به نحو مطلوب وظایف خود را به انجام برساند.

*جنگ رسانه‌ای سخت‌تر از جنگ نرم

نصرپور، جنگ سخت رسانه‌ای را دشوارتر از جنگ نرم ذکر کرد و یادآور شد: دشمن بدون اطلاع قبلی شبکه‌های داخلی ما مانند سحر را قطع می‌کند.

وی، اضافه کرد: گاه دشمن در مواقع حساسی مانند فتنه 88 شبکه‌های داخلی ایران قطع کرده و پارازیت‌هایی ارسال و از عقد قرارداد با صدا و سیمای جمهوری اسلامی خودداری می‌کند.

این مسئول، با بیان اینکه سربازان گمنام سازمان در بین هجمه‌های دشمن با درایت مسئولان اقدام‌های قابل توجهی انجام داده‌اند، افزود: دیجیتالی شدن شبکه‌های سراسری از جمله این اقدام‌ها است.

*تحریم‌، مانعی برای پیشرفت ایران نشده است

وی، تهیه راهبرد و برنامه و ایجاد روحیه جهادی برای برطرف شدن عقب‌ماندگی‌ها را از دیگر اقدام‌های مهم ذکر کرد.

نصر پور، تحریم‌ها را مانعی برای پیشرفت‌های ایران ندانست و خاطرنشان کرد: با وجود تحریم در گیلان 20 تا 25 میلیارد تومان تجهیزات صدا و سیما تحویل داده شد.

وی، با اشاره به اینکه وضعیت ساخت رسانه در داخل به حداقل‌ها اکتفا کردیم، نهضت استفاده از صنایع داخلی و نهضت توسعه انیمیشن را از جمله اقدام‌ها عنوان کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان، با تصریح بر اینکه در چهار سال گذشته مبلغ یک‌میلیارد تومان برای خرید 6 کیلووات دیجیتال اختصاص دادند، گفت: توسط جهاد خودکفایی 3 کیلووات در کشور ساخته شده است.

*32 شبکه استانی کشو روی مدار ماهواره/بازسازی استودیوهای مرکز گیلان

وی با بیان اینکه 32 شبکه استانی روی مدار ماهواره هستند، یادآور شد: تجمیع تمام ماهواره‌های داخلی روی ماهواره ایران است.

نصرپور، بازسازی کامل استودیوهای مرکز گیلان را از اقدام‌های دیگر ذکر کرد و یادآور شد: در پنج سال گذشته 10 میلیارد تومان برای تجهیز آنها هزینه شده است.

وی، احداث بیش از 150 ایستگاه ماهواره‌ای در استان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و متذکر شد: افتتاح سومین سامانه پخش دیجیتال کشور پس از تهران و قم با اعتبار 3.5 میلیارد تومان در گیلان از اقدام‌های مهم بوده است.

*80 درصد مردم گیلان زیرپوشش شبکه‌های دیجیتالی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان درباره پوشش دیجیتالی این استان، خاطرنشان کرد: میانگین 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند و از این نظر در رده ششم کشوری هستیم.

وی از ساخت استودیوی جدید در سیمای مرکز گیلان خبر داد و یادآور شد: استودیوی جدید سیما به مساحت 700 متر تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، نخستین فرستنده‌های پرقدرت 10 کیلوولت اف‌ام هوا خنک و آب خنک ساخت ایران در مجتمع زیباکنار افتتاح شد.

تکنولوژی این دو فرستنده رادیویی که با سیستم هوا و آب خنک ساخته شده در خاورمیانه تنها در اختیار یک شرکت ایرانی وابسته به دانشگاه خواجه نصیر طوسی است.

هزینه ساخت دو فرستنده پرقدرت رادیویی که با حمایت ملی و کارشناسی وزارت علوم و تحقیقات و سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان ساخته شده است، مبلغ یک میلیارد تومان هزینه داشت.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads