کد خبر: 33658 - تاریخ: چهارشنبه، 4 سپتامبر 2013 - 15:32

بخشدار خمام خطاب به منتخبین مردم در خمام؛

مردم در طول این ۴ سال عملکرد شما را قضاوت خواهند نمود

بخشدار خمام: مردم در طول این ۴ سال عملکرد شما را قضاوت خواهند نمود، مردم به شما اعتماد نمودند و باید برای این اعتماد از همه چیز حتی از خود نیز بگذرید و در این صورت جامعه ای پایدار خواهیم داشت.

به گزارش خوبان: آئین آغاز چهارمین دوره فعالیت شوراهای شهر و روستای بخش خمام، صبح روز سه شنبه(۱۳۹۲/۶/۱۲) هم زمان با سراسر کشور در خمام نیز برگزار شد.

در این مراسم استقامتی بخشدار خمام در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: آن چه که مسلم است دو دیدگاه وجود دارد: ۱- دیدگاه اسلام نسبت به نگرش به مردم، ۲- دیدگاه غرب نسبت به نگرش به مردم، از دیدگاه اسلام مردم خودشان سرنوشتشان را به دست می گیرند و بزرگان دین نیز همواره به انجام مشورت تاکید داشته اند و امام علی (ع) می فرمایند: آن کس که از افکار دیگران و آرای جمع استفاده کند خطایش کمتر است، این نگرش بر قانون اساسی جمهوری اسلامی سایه افکنده است و اصل ۷ و ۸ قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است.

بخشدار افزود: در برابر این دیدگاه ما دیدگاه غربی ها را داریم در غرب همواره قدرت سیاسی بر سرنوشت مردم تاثیرگزار است و این نگرش از بالا به پایین است یعنی مردم به استثمار کشیده شده و در سلطه حاکمان می باشند.

استقامتی ادامه داد: بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در جهت استقرار حکومت اسلامی و حاکمیت مردم به کشور فرمانی تاریخی در راستای تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا میدهند که این شوراها هم اکنون نقش اساسی را ایفا می کنند، یعنی مردم خود منتخبین خود را انتخاب نموده و از آن ها می خواهند که نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

بخشدار خمام در پایان اظهار داشت: بروید در روستاها و مشکلات و تنگناها را احصاء کنید و در تدوین سند توسعه روستایی و مهندسی سند پایدار روستایی را انجام دهید، قابلیت ها را پیدا کنید به خصوص قابلیت های معنوی یعنی بقاء متبرکه در روستاها را. باید بقاء متبرکه به یک قطب فرهنگی در روستاها تبدیل شود، و در این راستا باید تلاش کنیم خمام به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود.

خبرنگار : معین قیامی 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads