کد خبر: 33608 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 سپتامبر 2013 - 12:09

حاشیه‌های روز اول نشست مجلس خبرگان رهبری/

حضور عضو مجلس خبرگان در اجلاس با تاکسی/ تعارف صندلی به رئیس‌جمهور

مراسم افتتاحیه اجلاس چهاردهم مجلس خبرگان صبح امروز برگزار شد.

 به گزارش خوبان: چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز( سه‌شنبه) در مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. این نشست با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.مجلس خبرگان رهبری

* ساعت دریافت کارت جهت ورود به اجلاس 7:30 صبح اعلام شد ولی بودند خبرنگارانی که تا 8:20 نیز کارت خود را دریافت نکرده بودند.

* خبرنگارانی که سر ساعت در محل دریافت کارت حضور داشتند، وقت خوردن صبحانه‌ای کامل (نان، پنیر، چای و شیر) را نیز داشتند.

* آدرس کمی سختی که به خبرنگاران داده بودند، کریم منصوری قاری ممتاز کشور را نیز دچار سردرگمی کرده بود و او نیز با درب بسته روبرو شد.

* علاوه بر خبرنگاران رسانه‌های داخلی، خبرنگارانی از رسانه‌های خارجی نیز برای پوشش خبری به ساختمان قدیم مجلس آمدند. البته گویا خبرنگاران عرب زبان، تمایل بیشتری برای پوشش خبر داشتند زیرا تنها صدایی که از خبرنگاران خارجی به گوش می‌رسید، عربی بود.

* در این بین بودند اعضای خبرگانی که دیرتر از بقیه به محل اجلاس می‌رسیدند. از نکات جالب حضور یکی از اعضای خبرگان رهبری با تاکسی نمره تهران در درب ورودی مجلس خبرگان بود.

* ورود خبرنگاران به ساختمان مجلس قدیم در اواسط تلاوت کلام‌الله مجید همراه شده بود.

* پس از قرائت قرآن، گفته شد که دستور جلسه شامل سخنرانی آیت الله مهدوی کنی و تحلیف 2 تن از اعضای جدید مجلس خبرگان و نطق میان دستور برخی اعضا است.

* در صحن مجلس، تابوت 6 شهید گمنام که مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی نیز بود، قرار داشت. قرار بود اعضای مجلس خبرگان این 6 شهید را تشییع کنند بر همین اساس هم بخشی از نطق آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس به موضوع شهید و شهادت اختصاص یافت.

* یکی از مشکلات همیشگی در برنامه‌های مهم، “صوت” است. در این نشست نیز این مشکل باعث شد که در چند دقیقه اول خبرنگاران تنها از یکدیگر بپرسند که ناطق جلسه چه می‌گوید. این مشکل البته برای رسانه‌های تصویری سخت‌تر بود چرا که باید صدای ناطق را به درستی ضبط می‌کردند.

* آیت‌الله مهدوی کنی پس از سخن درباره شهدا به ماجرای 8 شهریور اشاره کرد و خاطراتی از خواب ماندنش برای حضور در جلسه‌ای که شهید باهنر و رجایی به ملکوت پیوستند، گفت.

* انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع دیگری بود که رئیس‌ مجلس خبرگان به آن اشاره داشت. آیت الله مهدوی کنی در این باره به تشریح تبریک از 3 منظر پرداخت که در میانه نطقش، صدای شاتل دوربین‌ها حکایت از حضور عضوی از مجلس خبرگان می داد که ردای ریاست‌جمهوری را بر تن کرده است.

* آیت‌الله مهدوی کنی در حین ورود حجت‌الاسلام روحانی که با همراهی وزیر اطلاعات عضو دیگر خبرگان رهبری همراه بود، خطاب به وی گفت: داشتیم درباره شما صحبت می کردیم. روحانی نیز پیش از نشستن در جواب گفت “در خدمتتانیم”.

* رئیس‌جمهور سپس صندلی شماره 12 که در کنار جایکاه هاشمی رفسنجانی بود و توسط حجت‌الاسلام علی رازینی به وی تعارف شد، محل جلوس خود قرار داد. هاشمی نیز به احترام رئیس‌جمهور تمام قد ایستاد.

* به جهت حضور حجت‌الاسلام روحانی، آیت‌الله مهدوی کنی، گذری دوباره بر معنای تبریک داشت و خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مبارک باشد یعنی خیر و برکت را می خواهیم که وجودتان منشا خیر و برکت باشد.

* نحوه نشستن برخی اعضای مجلس خبرگان هم در نوع خود جالب بود. آیت‌الله احمد جنتی و آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی دو عضو دیگر مجلس خبرگان در کنار یکدیگر نشسته بودند.  آیت‌الله کعبی و آیت‌الله علم‌الهدی نیز در کنار یکدیگر نشسته بودند.

* گویا آیت‌الله مهدوی‌کنی حال مساعدی نداشت. او خود نیز در پایان نطقش به این مساله اشاره کرد. “من حال خیلی خوبی نداشتم که صحبت کنم ولی وظیفه‌ای است که باید صحبت کنم”.

* در پایان سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی و هنگام خروج خبرنگاران از مجلس، وضعیت نامناسب صوت به مسئولین جلسه منتقل شد و آنها نیز خبرنگاران را ارجاع به روابط عمومی دادند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads