کد خبر: 33547 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 سپتامبر 2013 - 00:50

گفتگوی خوبان خبر با خانم حسینی، بانوی توانمند خمامی؛

ایمان قلبی من به خداوند، رمز موفقیت هایم در زندگی بود

معتقدم اگر در لحظه لحظه ی زندگی خود را در محضر خداوند متعال ببینیم خداوند در هر راهی کمکمان می کند. دلیل موفقیت هایم را نتیجه ی خدمتی می دانم که به پدرشوهر و مادرشوهرم کرده ام.

در زندگی همه ی آدم ها لحظه هایی از شکست و موفقیت وجود داره.مهم اینه که این لحظه ها رو چطور معنا کنیم. برای خانم حسینی زندگی یعنی تلاش.22 ایشان لحظه ای از تلاش و پشتکار باز نمی ماند. در ابتدای ازدواج دیپلم داشت .اما الان خود را برای کنکور دکتری آماده می کند. با هم پای صحبت این بانوی توانمند خمامی می نشینیم.

خوبان خبر: ابتدا خود را برای خوانندگان ما معرفی بفرمایید.

سیده زهرا حسینی هستم. اهل و ساکن روستای چاپارخانه خمام. متولد سال 1350. متاهل هستم.  یک فرزند دختر و یک فرزند پسر دارم.

خوبان خبر: از شروع فعالیت های اجتماعی خود برایمان بگویید.

سال 1381 بود که با مراجعه به سازمان بهزیستی استان، مجوز روستا مهد را برای روستای چاپارخانه گرفتم.

خوبان خبر: شاید برخی از خوانندگان ما با روستا مهد آشنایی چندانی نداشته باشند؟

وقتی در روستاها، شخص یک اتاق از خانه اش را به عنوان مهدکودک استفاده می کند و مجوز مهدکودک را دریافت می کند به این مکان روستا مهد می گویند. در روستامهد از کودکان 3 تا 6 ساله مراقبت می شود.

خوبان خبر: شروع تحصیلات دانشگاهی شما از کی بود؟

در سال 1382، در مقطع کاردانی رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آستارا پذیرفته شدم. روزهای پنج شنبه و جمعه کلاس داشتم. رفتن از خمام به آستارا سختی های خاص خود را داشت . مخصوصاً با داشتن دو فرزند دانش آموز. اما من پای همه چیز ایستادم و در سال 1384 موفق شدم با معدل 17/87 فارغ التحصیل شوم.

خوبان خبر: از اوضاع زندگی خود در طول سالهای ادامه تحصیل برایمان بگویید.

همسر من فرزند آخر خانواده است و طبق رسوم اینجا، همسر فرزند آخر باید همراه پدرشوهر و مادرشوهر خود زندگی کند.من هم از ابتدای ازدواج با خانواده ی همسرم زندگی می کنم و الان 22 سال از ازدواجم می گذرد. مادر شوهرم در قید حیات نیستند و من از پدرشوهرم مراقبت می کنم.

خوبان خبر: شما عضو شورای اسلامی روستای چاپارخانه هم هستید.

بله. از سال 1382 به عنوان یکی از سه عضو اصلی، به عضویت شورای اسلامی روستای چاپارخانه درآمدم و هنوز هم عضو شورا هستم.

همسر من نیز از همان سال، به عنوان دهیار روستای چاپارخانه خمام انتخاب شده اند و تاکنون دراین سمت باقی هستند.

خوبان خبر: وضعیت روستا مهد با وجود ادامه تحصیل شما به کجا انجامید؟

چون کم کم تعداد کودکانی که خواستار حضور در روستامهد بودند بیشتر شده بود، لذا تصمیم گرفتیم که یک معلم استخدام کنیم و حقوق ایشان را از شهریه ای که از بچه ها می گیریم پرداخت نماییم.

در سال 1385، بخشنامه ای تحت این عنوان که کسانی که در روستاها به عنوان مربی در مهد فعالیت می کنند می توانند به عنوان مربی پیش دبستانی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند صادر شد. من هم پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش به عنوان مربی پیش دبستای در آموزش و پرورش استخدام شدم و از همان سال به عنوان مربی در دبستان آیت الله سعیدی چاپارخانه مشغول به فعالیت هستم.

همچنین از همان سال به عنوان سرگروه پیش دبستانی بخش خمام انتخاب شدم.

در ایام تابستان، برای دانش آموزان کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن ترتیب دادیم.این کلاس ها همچنان پابرجاست.چون با مشکل کمبود کتاب قرآن روبرو بودیم در سال 1388 با مراجعه به سازمان تبلیغات استان درخواست چند جلد قرآن را دادیم که موفق شدیم امسال تعداد 12 جلد قرآن از سازمان دریافت کنیم.

در سال 1389 مجوز خانه قرآن را برای روستای چاپارخانه گرفتم. این کار را فقط برای این که بتوانم تعدادی کتاب قرآن برای دانش آموزان بی بضاعت بگیرم انجام دادم.

1

خوبان خبر: با وجود عضویت در شورا و تدریس در مدرسه به تحصیلات خود ادامه دادید؟

بله. در سال 1384 در دانشگاه آزاد لاهیجان پذیرفته شدم و دو سال بعد با معدل 18/13 فارغ التحصیل شدم.

خوبان خبر: برای تدریس قرآن در جایی هم آموزش دیده اید؟

گرفتن مجوز باعث ایجاد علاقه هر چه بیشتر به قرآن در بین مردم روستا شد. خود بنده اکنون در موسسه تسنیم و موسسه بشارت که زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است، در حال یادگیری قرآن هستم و با کمک خداوند متعال، سطح 5 قرآن را کسب کرده ام.

خوبان خبر: ادامه تحصیلتان به کجا انجامید؟

وقتی در سال 1386 با معدل الف فارغ التحصیل شدم، به عنوان دانشجوی نخبه و بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدم و این دوره را نیز با معدل 19/23 به پایان رساندم. باز هم به عنوان دانشجوی نخبه و معدل الف گروه خود شناخته شدم . اما متاسفانه شرایط سنی من این اجازه را به من نمی داد که بدون کنکور در مقطع دکتری شرکت کنم. چون حداکثر سن برای قبولی بدون کنکور در مقطع دکتری 30 سال بود اما من 38 ساله بودم. برای همین تصمیم گرفتم که به صورت آزاد برای قبولی در کنکور دکتری درس بخوانم و الان مشغول مطالعه هستم.

خوبان خبر: و اکنون یک سوال کلیشه ای اما بسیار مهم: رمز موفقیت خود را در چه می دانید؟

امام صادق (ع) فرموده اند: در هیچ یک از لحظات زندگی خداوند را فراموش نکنید.

معتقدم اگر در لحظه لحظه ی زندگی خود را در محضر خداوند متعال ببینیم خداوند در هر راهی کمکمان می کند. دلیل موفقیت هایم را نتیجه ی خدمتی می دانم که به پدرشوهر و مادرشوهرم کرده ام. فرزند ارشد من اکنون تحت تربیت پدربزرگش، مایه ی افتخار من است.

من از ابتدای ازدواج تا کنون جز یک بار تنها با همسرم به مسافرت نرفته ام و در طول این 22 سال همواره یکی از ما مراقب پدر و مادر همسرم بوده ایم. به نظر من اگر صبر و گذشت در زندگی وجود داشته باشد، با وجود اختلاف سلایق، مشکلی وجود نخواهد داشت و می توان بر دشواری ها فائق آمد.

با تشکر از وقتی که در اختیار سایت خوبان خبر قرار دادید.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads