کد خبر: 33268 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 آگوست 2013 - 17:14

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد؛

دستگیری هکر سارق در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری هکر 22 ساله و سارق حجم دانلود اینترنت در رشت خبر داد.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی صبح امروز در نشست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان چگونگی دستگیری سارقان مذکور را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت وی به صورت غیر مجاز بهره‌برداری شده است، به پلیس فتای استان ارجاع داده شد که موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با تحقیقات فنی و پلیسی انجام شده، مشخص شده که سارق جوانی 22 ساله و دانشجو است که با هک کردن مودم، در تمام ساعات روز از حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت رایگان برای وب‌گردی و دانلود اطلاعات سوء‌استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: این مجرم با تصور اینکه هویت وی در فضای مجازی مخفی مانده و قابل شناسایی نمی‌شود عمل مجرمانه خود را همچنان ادامه می‌داد.

محمدخانی افزود: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مجرم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شده است، تصریح کرد: برای این مجرم 150 میلیون ریال قرار وثیقه صادر شد.

رئیس پلیس فتای گیلان از کاربران اینترنتی خواست تا به امنیت پسورد سرویس‌های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می‌کنند حساس باشند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد اینگونه سرویس‌ها اقدام کنند.

به گفته وی، کاربران باید پسوردی با حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علایم و کلیدهای تلفیقی ایجاد کنند.

محمدخانی به مدیران مراکز ISP توصیه کرد تا در واگذاری سرویس اینترنت بی‌سیم به مشتریان علاوه بر یوزرنیم و پرورد اولیه، پسورد ثانویه‌ای را به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه کنند.

 منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads