کد خبر: 33015 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 آگوست 2013 - 11:23

علی کفاشیان در برنامه 90 بیان کرد:

نمی‌توانیم کنار گاوداری اردو بزنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در آخرین اظهار نظرش اعلام کرد بودجه این فدراسیون را قطع کرده‌اند و در حال حاضر حدود 8 – 9 میلیارد تومان بدهی دارند. کفاشیان همچنین اعلام کرد وقتی هزینه‌های فدراسیون چهار برابر شده و درآمدها نیز ثابت مانده است، نمی‌تواند تیم ملی را جایی بفرستد که کنار گاوداری اردو بزند!

به گزارش خوبان: علی کفاشیان که پس از لغو اردوی تیم ملی در پرتغال با سئوالاتکفاشیان زیادی در این خصوص مواجه شده است، درباره از دست دادن روزهای فیفا، اظهار داشت: این موضوع نگران کننده است. وقتی در کشور چین بودم با روسای فدراسیون ژاپن و کره جنوبی صحبت می‌کردم و دیدم آن‌ها تا آخر مسابقات جام جهانی برنامه دارم ولی متاسفانه ما حمایت نشدیم.

AFC و فیفا اموراتمان را گذارندند!
وی افزود: ما سال گذشته بودجه نگرفتیم و از محل درآمدمان در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اموراتمان را گذراندیم. ضمن این که باید بدانید همه حرکت‌های ما مربوط به تیم ملی بزرگسالان نیست و شامل اردوهای تیم‌های دیگر هم می‌شود.

با کمک مهدوی‌کیا 20 روز دیگر به آلمان می‌رویم
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص این که شما برای تیم های پایه و از جمله تیم نوجوانان هیچ اردوی مناسبی را برگزار نکردید که حالا از هزینه‌های آن دم می‌زنید، گفت: من با مهدی مهدوی کیا صحبت کردم و او قرار شد برای ما در آلمان مکانی را برای برپایی یک اردوی چند روزه برای تیم نوجوانان در نظر بگیرد که به نظرم 20 روز دیگر این اردو تشکیل خواهد شد.

به پرتغال می‌رفتیم اردو ناقص می‌ماند
وی به بدهی‌های فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: ما حدود 8، 9 میلیارد تومان بدهی داریم و نمی‌توانیم برنامه‌هایمان را ادامه دهیم. اگر تیم ملی به پرتغال می‌رفت اردوی‌مان ناقص می‌ماند. یا باید اسپانسرها جلو بیاییند و یا این که دولت از تیم ملی و فدراسیون حمایت کند.

یک اردوی خارجی یک میلیاردتومان می‌خواهد
کفاشیان در پاسخ به این سوال که ” پس نقش کمیته بازاریابی در فدراسیون فوتبال چیست و چرا این کمیته تلاشی برای درآمدزایی انجام نمی‌دهد”؟ تاکید کرد: هزینه‌هایمان چهاربرابر شده است و اگر بخواهیم تیم ملی را به یک اردوی خارجی بفرستیم حداقل یک میلیارد تومان برایمان هزینه خواهد داشت. این درحالی است که ما باید هزینه‌های شرکت هواپیمایی و معوقات کادرفنی در نظر بگیریم.

حمایت یک اسپانسر به اندازه حقوق یکسال کادر فنی هم نیست!
وی در ادامه صحبت خود به برنامه 90 تاکید کرد: همین الان که با شما صحبت می‌کنم یک اسپانسر پیدا کردیم! اما چه فایده که حتی مبلغ این اسپانسر هم به اندازه حقوق یک سال کادر فنی نمی‌شود. ما باید حمایت شویم و برای تمام تیم‌ها اردوهای آماده سازی در نظر داشته باشیم.

به پرتغال می‌رفتیم خودتان منتقد می‌شدید
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: هزینه‌ها در فدراسیون فوتبال بسیار بالاست چون 15 تیم ملی فعالیت می‌کنند و کارشان متوقف نشده است. اگر تیم ملی به پرتغال می‌رفت و باز هم بدهی بر جای می‌گذاشت شما خودتان منتقد ما می‌شدید.

از دولت جدید توقع نداریم
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم استفاده از آدم‌های قوی در کمیته بازاریابی و سایر کمیته‌ها برای درآمدزایی، گفت: متاسفانه بودجه ما را قطع کرده‌اند. بدهی فدراسیون هم نتیجه یک کاربلند مدت است. به ما قول می‌دهند که هزینه‌هایمان را تامین کنند ولی به آن عمل نمی‌کنند. با این حال ما از دولت جدید هم توقع نداریم که خیلی زود مشکلات را حل کند.

درآمدزایی ما از دو فدراسیون قبلی بیشتر بوده است
کفاشیان با بیان اینکه اسپانسرها با این وضعیت اقتصادی می‌ترسند از تیم ملی حمایت کنند، یادآور شد: با قاطعیت می‌گویم درآمدزایی فدراسیون ما از دو فدراسیون قبلی بیشتر بوده است. همه آمارها و اسناد این موضوع هم وجود دارد ولی وقتی هزینه‌ها چهاربرابر شده و درآمدها ثابت شده است. ما می‌خواهیم در محل خوبی اردوی تیم ملی را برپا می‌کنیم زیرا نمی‌توانیم تیم ملی را به جایی بفرستیم که کنار گاوداری باشد و شما هم از ما انتقاد کنید! خود کی‌روش هم نمی‌پذیرد که وقتی حقوق نگرفته، تیم ملی را به یک چنین اردوی خارجی ببرد.

خودم اولین ناراضی هستم
سوال برنامه دوشنبه شب 90 رضایت مخاطبان از نحوه آماده‌سازی تیم ملی بود. وی درباره این سوال خاطرنشان کرد: من خودم اولین ناراضی هستیم و به هیچ وجه از نحوه آماده‌سازی تیم ملی رضایت ندارم.

20 تا 30 میلیارد بودجه می‌خواهیم
رئیس فدراسیون فوتبال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: سال گذشته بدون کمک، هزینه سنگین کادرفنی و برگزاری اردوها و سفرهای مختلف تیم ملی را پرداخت کردیم و بدون هیچ درآمدزایی تیم‌ ملی بزرگسالان ایران و تیم‌های نوجوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی ما به جام جهانی صعود کرد. هرچند این پایان کار نیست اما نباید در این شرایط از ما حمایت کنند؟ ما برای پیش بردن برنامه‌های خود به 20 تا 30 میلیارد بودجه نیاز داریم تا کارها به نحو احسن پیش برود.

اعترضامان به لیگ امارات باید مستند باشد
وی درباره بحث پیگیری تغییر نام لیگ امارات گفت: نه این که ما کاری نکرده باشیم. ما جلساتی با وزارت خارجه داشتیم و آن ها گفتند این مسئله را حل می کنند. این یک بحث صرفا فوتبالی نیست. حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما حمایت کرده بود. شاید زورمان کمتر باشد ولی اعتراضات ما باید مستند و بر اساس شواهد باشد.

عزیزی خادم به جای گزارش عملکرد، استفعا داد!
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان صحبت‌هایش در خصوص قبول استعفای شهاب الدین عزیزی خادم گفت: در این ماه از عزیزی خادم گزارش عملکرد می‌خواستیم اما ایشان استعفا کرد. ان شاء الله در مسئولیت دیگری در خدمت ایشان خواهیم بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads