کد خبر: 33012 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 آگوست 2013 - 11:16

عراقچی خبر داد: انتصاب اولین سفیر و سخنگوی زن در وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه از انتخاب اولین سفیر و اولین سخنگوی وزارت خارجه از میان خانم‌ها خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا: سید عباس عراقچی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: عراقچیسخنگوی وزارت خارجه که یک خانم است تا هفته آینده معرفی می‌شود.

وی همچنین از تصمیم به اعزام اولین سفیر زن وزارت خارجه به یکی از کشورهای خارجی خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با اعلام تصادفی بودن هم‌زمانی سفر جفری فلتمن با سلطان قابوس به ایران گفت: دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه به صراحت به معاون دبیرکل سازمان ملل ابلاغ شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر جفری فلتمن به ایران گفت: در درجه اول باید بیان کنم که ما چیزی با عنوان سفر معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا به ایران نداریم و نداشتیم.

وی ادامه داد: آقای فلتمن معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل است و تحت همین عنوان هم به ایران سفر داشته است و ما هیچ ارتباطی بین ماموریتی که ایشان در سفر به ایران انجام دادند به عنوان معاون دبیرکل با ملیت ایشان و سوابق دیپلماتیک ایشان قائل نیستیم. همزمانی این سفر با سفر سلطان قابوس سلطان محترم عمان کاملا تصادفی بوده است و هر کدام اینها با اهداف جداگانه‌ای طراحی شده است.

عراقچی تصریح کرد: سفر فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه به ویژه موضوع سوریه بود. مدتی بود که قرار بود این سفر انجام شود حتی یکی دو بار به تاخیر افتاد تا اینکه در زمان حاضر انجام شد و دیروز ایشان در تهران حضور داشت و ملاقات‌های خود را با وزیر امور خارجه و دوتن از معاونان وزیر امور خارجه انجام داد.بحثی که وجود داشت صرفا بحث مسائل منطقه با محوریت سوریه بود که رایزنی‌های مختلفی صورت گرفت و چون ایشان از منطقه هم آمده بود دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردند و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران هم به ایشان منتقل شد به خصوص در رابطه شرایط این چند روز اخیر و احتمال حملات نظامی که به صراحت به ایشان گفته شد که هرگونه استفاده از ابزارهای نظامی تبعات سنگین خود را برای نه تنها سوریه بلکه برای کل منطقه خواهد داشت و به هر حال دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تشریح شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر سلطان قابوس به ایران نیز بیان کرد: این سفر نیز اهداف خود را داشت. ایشان برای حضور در مراسم تحلیف جناب آقای دکتر روحانی ابزار علاقه کرده بود اما به دلیل همزمانی آن با ایام سعید عیدفطر و اهمیتی که این عید در کشورهای اسلامی و منطقه خلیج‌فارس داشت این سفر را با تاخیر انجام دادند و به عنوان اولین میهمان خارجی به دیدار جناب آقای دکتر روحانی آمدند.

وی ادامه داد: روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط کاملا نزدیک و برادرانه‌ای است غیر از بحث هدف اول سفر که تبریک و نشان دادن عمق روابط دوستانه و برادرانه دو کشور بود طبعا همکاری‌های مختلف در حوزه‌های به ویژه با موضوع انرژی مورد بررسی قرار گرفته است. همین طور سایر همکاری‌های سیاسی دو کشور. ایران و عمان همواره روابط دوستانه و عمیقی داشتند ما در دوره‌های مختلفی با هم همکاری داشتیم بحث ترانزیت‌،انرژی‌، صدور گاز و بحث های دیگر. وزرای امور خارجه، انرژی،‌ اقتصادی،‌فرهنگی ایشان را همراهی می‌کردند که با همتایان خود دیدارهایی را داشتند و در مجموع سفر از نظر ما سفر بسیار خوب و موفقی بود و در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه کشور بود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads