کد خبر: 33008 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 آگوست 2013 - 11:13

سرپرست معاونت بهره‌برداری آبفای گیلان:

شبکه توزیع آب گیلان شستشو شد

سرپرست حوزه معاونت بهره‌برداری آبفای گیلان گفت: شبکه توزیع آب گیلان 100 درصد شستشو شد.

به گزارش خوبان: علی باقری‌نیا عصر دیروز در جریان بازدید از وضعیت شبکه توزیع آب استان اظهار کرد:آب

شبکه توزیع آب گیلان که هفت هزار و 763 کیلومتر است در سه ماه نخست امسال 100 درصد شستشو شد.

وی افزود: 25 درصد خط انتقال به میزان 122 کیلومتر و 12 درصد مخازن به میزان 32 هزار و 970 متر مکعب شستشو شده است.

این مسئول شستشو و لایروبی 64 کیلومتر شبکه فاضلاب و هم همسطح‌سازی 930 عدد آدم‌روها را از دیگر فعالیت‌های واحد بهره‌برداری در مدت مذکور عنوان کرد.

وی افزود: با ویدئومتری سه کیلومتر از شبکه فاضلاب 880 متر مورد بازسازی قرار گرفت.

باقری‌نیا با اشاره به خرید و نصب سیستم‌های خودکار کنترل انرژی در اطاقور، نصب پنج دستگاه کنتور چند تعرفه‌ای در رضوانشهر، سیاهکل، کلاچای، انزلی و تالش را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی یادآور شد: نصب خازن 50 کیلوواتی در انزلی و یک دستگاه VSD در اطاقور و کاهش دیماند به میزان 30 کیلووات در آستارا از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه بهره‌برداری در مدت مذکور بوده است.

سرپرست حوزه معاونت بهره‌برداری آبفای گیلان، درباره اعمال ضریب تصحیح برای تعدادی از کنتورهای مشترکان در بودجه سال 92، تصریح کرد: با تعویض تعداد زیادی از کنتورهای خراب و با درصد خطای بالا، هدررفت ظاهری آب به میزان 17 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: برای کاهش خطای مدیریت داده‌ها و سیستم نیز در بخش هدر‌رفت ظاهری آب با توجه به خریداری دستگاه‌های «هند هلد لاگردار» میزان خطا در زمان قرائت کاهش و همزمان با جایگزینی نرم‌افزار جدید مشترکان به جای نرم‌افزار تحت DOS در سال گذشته، در این بخش نیز شاهد کاهش هدررفت آب به میزان 9 صدم درصد بوده‌ایم.

باقری‌نیا خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای کاهش خطای تجهیزات اندازه‌گیری و تصحیح این خطاها در بخش هدررفت ظاهری در آبفای گیلان، از ردیف اعتباری مدیریت مصرف اقدام به خرید دستگاه‌های تست کنتور پرتابل برای تمام مناطق آبفا کرده‌ایم.

به گفته وی، عملیات تست خوشه‌ای کنتورهای مشترکان به صورت گسترده اجرا شد که 145 درصد افزایش انجام عملیات تست خوشه‌ای کنتورها را در بر داشته است.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads