کد خبر: 32797 - تاریخ: جمعه، 23 آگوست 2013 - 14:19

انتقاد یک امام‌جمعه از حضور زنان در برخی رشته‌ها

خانمی که برای مهندسی معدن ثبت نام می کند، این رشته را برای خانمها نباید داشته باشیم. مگر ما معدن در شهر داریم؟ معدن در کجاست؟ در بیابان است. کمی فکر کنیم، ما معدن دختر و پسر جداگانه باید درست کنیم یا یک معدن که با هم باشند؟ جدا جدا که نمی شود معدن داشته باشیم. ما که نمی توانیم معدن ویژه دختران داشته باشیم یا در معدن پرده بکشیم بین دختر و پسر.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از نظر درسی، دینی و بدنی اختلاط ضرر دارد، گفت: ما روحانیون تا کی باید این را بگوییم.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید یوسف طباطبایی نژادروز گذشته در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: بدون شک امکانپذیر نیست با اختلاط بتوان اخلاق اسلامی را در فرزندان خود ایجاد کنیم، به خدا اگر 10 تا مدرک دکتری هم داشته باشیم یا از نظر روحانی هرچه در بالاترین درجات حوزه باشیم نه به درد ما می خورد نه به درد جامعه، مهم دین است و بس. این حرفها را باید در بین دانشگاهیان بگوییم. اگر بچه را درست تربیت نکنید ضد انقلاب هستید کسی که در مقام تربیت بچه ها نباشد ضد انقلاب است.

وی تصریح کرد: آقایان، روسای دانشگاهها و استادان، محیط را برای اسلامی شدن آماده کنید اگر اول انقلاب به علت کمبود استاد زن نمی شد کلاسها را از هم جدا کرد اما الان که استاد داریم و اصلاً باید یک سری از امورات کشور دست زنها باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: باید بگویم متاسفانه وزارت علوم هیچ نظارتی روی درسها ندارد و شما دانشگاه آزادیها این نظارت را داشته باشید. ما مسلمانیم، خانمی که برای مهندسی معدن ثبت نام می کند، این رشته را برای خانمها نباید داشته باشیم. مگر ما معدن در شهر داریم؟ معدن در کجاست؟ در بیابان است. کمی فکر کنیم، ما معدن دختر و پسر جداگانه باید درست کنیم یا یک معدن که با هم باشند؟ جدا جدا که نمی شود معدن داشته باشیم. ما که نمی توانیم معدن ویژه دختران داشته باشیم یا در معدن پرده بکشیم بین دختر و پسر.

وی افزود: از آن طرف خواهری که دندانپزشک باشد یا نداریم یا ضعیف داریم و خانمها حاضر نیستند نزد دندانپزشک زن بروند، علمای دین ما می گویند که برای دندان، زن پیش مرد و مرد پیش زن نرود. پس لازم است این رشته را در خانمها تقویت کنیم. چرا نباید خانم مامای جراح تربیت کنیم که تا یک قدری بچه سخت به دنیا می آید مرد به اتاق عمل نیاید؟ این نقص دانشگاههای ما نیست؟

وی ادامه داد: تعریف از شما نمی کنم، واقعاً نقص دارید. من در هیئت دولت گفتم که ما به شما نخبه می گوییم اما نخبه باید فکر کنید، بالاخره بزرگان ما می گویند هر حرفی که می زنید باید پشتوانه علمی داشته باشد و این اختلاط چه پشتوانه علمی دارد؟

وی گفت: آیا با اختلاط درس بهتر می خوانند؟ از نظر بدن پزشکان می گویند اگر با هم درس بخوانند بهتر است؟ پس از نظر درسی، دینی و بدنی اختلاط ضرر دارد و تا کی ما روحانیون باید این را بگوییم؟

وی افزود: کامران دانشجو برای من نامه نوشت که تمام حرفهای شما را قبول داریم و شما بیایید کار را شروع کنید. من گفتم چرا ما؟ نخبه را شما می دهید، کار را ما بکنیم؟شما عاقلان جامعه هستید و شما شروع کنید اما کامران از این سخنان بدش آمد. به جاسبی گفتم که ما در اصفهان الان واحد فلاورجان را داریم که دخترانه است و یا واحد مجلسی که پسرانه است. آقای جاسبی هم گفت که پسران از این اختلاط راضی نیستند.

وی ادامه داد: ما به فکر مملکت و جامعه نیستیم، نه در خودمان، نه در دانشگاه دولتی و نه در دانشگاه آزاد. آقایان، من شوخی کردم که گفتم شما نخبه نیستید اما نخبگی خود را نشان دهید ولی نخبگی دینی را نشان دهید نه نخبگی غیردینی.

 

انتهای پیام/57


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads