کد خبر: 32792 - تاریخ: جمعه، 23 آگوست 2013 - 10:09

اعتراف سایت دولتی عربستان به حقانیت شیعه

یک پایگاه اینترنتی وابسته به دولت عربستان در اقدامی کم نظیر، روایتی از رسول خدا (ص) را که بر اولویت امیر مؤمنان علی بن ابی طالب (ع) و حقانیت تشیع تاکید دارد، منتشر کرد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی  موسوم به “الاسلام” که عنوان “وزارت شؤون اسلامی و اوقاف و ارشاد” عربستان را بر بالای صفحه خود دارد، در تفسیر آیه مشهور «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ»  (آیه 7 سوره مبارکه بیّنه)، و در بیان معنای عبارت «خیر البریة»، به نقل از تفسیر طبری، روایتی را از رسول خدا (ص) ذکر کرده که در آن، پیامبر (ص) به امیر مؤمنان (ع) می فرماید: ای علی! “خیر البریة” تو و شیعیانت هستید.

برخی منابع خبری، این اقدام را  سبب  بروز واکنش های بی سابقه در پایگاههای ارتباط اجتماعی دانسته اند.

به نوشته این پایگاه سعودی، در تفسیر طبری این روایت چنین آمده است: ابن حُمید به نقل از عیسی بن فرقد، از ابی جارود، از محمد بن علی [ع] آورده است: رسول خدا (ص) در تفسیر ﴿أُولَئِکَ هُمْ خَیْر الْبَرِیَّة﴾ به علی فرمود: “خیر البریه” تو و شیعیانت هستید.

این در حالیست که برخی با تکیه بر اوهام و افسانه های ساختۀ ذهن خود، همواره تلاش کرده اند، ظهور تشیع را به سده های پس از رحلت پیامبر (ص) نسبت دهند، در حالی که این روایت مورد پذیرش اهل سنت، یکی از دهها سندی است که ثابت می کند “شیعیان علی (ع)” در زمان حیات پیامبر (ص) شناخته شده بوده اند و آن حضرت بارها علی (ع) و شیعیانش را به برترین اوصاف ستوده و به آنان وعدۀ رحمت و مغفرت داده است؛ و اصولا پس از پیامبر (ص)، جز پیروی از علی (ع) راه و روش دیگری متصور نبوده و آنان که بر خلاف این نظری دارند، باید توضیح دهند که برای اثبات حقانیت راه و عقیده خود چه سند قابل پذیرشی دارند؟

تصویر روایت رسول خدا(ص)  در سایت "الاسلام" وابسته به وزارت اوقاف و شؤون دینی عربستان

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads