کد خبر: 32781 - تاریخ: جمعه، 23 آگوست 2013 - 09:56

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت:

حراست از سکوی نفتی امیرکبیر مأموریت نیروی دریایی ارتش است

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت گفت: دفاع و حراست از سکوی نفتی امیرکبیر در 80 مایلی شمال بندر انزلی مأموریت نیروی دریایی ارتش است.

به گزارش خوبان، امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، طرح‌ریزی فرآیند راهبردی کشور را مربوط به آرمان‌ها، اهداف و منافع ملی دانست و اظهار کرد: دو راهبرد نیروهای مسلح و دولت در کشور وجود دارد.

وی، شناخت محیط داخلی و خارجی در نیروهای مسلح را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: نقاط قوت و ضعف کشور در شناخت محیط داخلی مشخص می‌شود.

حسنی‌مقدم با اشاره به رصد فرصت و تهدید در شناخت محیط خارجی، تصریح کرد: راهبرد تدافعی و تهاجمی طبق شناخت محیط به مرحله اجرا در می‌آید.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت، سیاست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بازدارندگی دانست و بیان کرد: اکنون به لحاظ دفاعی در جایگاهی قرار داریم که به راحتی می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.

وی به فعالیت ناوگان نظامی شمال کشور اشاره کرد و گفت: مسئولیت حراست از 20 درصد آب‌های دریای خزر مربوط به ایران به عهده ناوگان نظامی شمال کشور است.

حسنی‌مقدم، محدوده ماموریت منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش را از بندر آستارا تا خلیج حسینقلی در بندر ترکمن خواند و بیان کرد: ناوگان نظامی شمال کشور مسئولیت کنترل سطحی و پروازی آب‌های گیلان، مازندران و گلستان را به عهده دارد.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با تأکید براینکه دفاع و حراست از سکوی نفتی امیرکبیر در 80 مایلی شمال بندر انزلی به عهده ناوگان نظامی شمال کشور است، اذعان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌راحتی ماموریت مذکور را انجام می‌دهد.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی ویژه همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و افزود: مسابقات مذکور از شنبه هفته آینده به مدت سه روز در گیلان برگزار می‌شود.

حسنی‌مقدم، تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را 200 نفر اعلام کرد و گفت: شرکت‌کنندگان از تمام مناطق نیروی دریایی در مسابقات مذکور شرکت می‌کنند.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با بیان اینکه 150 نفر از فرزندان دختر و همسران کارکنان نیروی دریایی ارتش در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: 14 نفر از کارمندان شاغل زن و 36 نفر از فرزندان پسر کارکنان نیروی دریایی ارتش در مسابقات قرآنی حضور دارند.

به گفته وی، همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 12 منطقه، پایگاه و مراکز آموزشی در جشنواره قرآن کریم شرکت می‌کنند.

حسنی‌مقدم، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی دریایی ارتش را در هشت موضوع عنوان کرد و یادآور شد: پنج موضوع مربوط به حفظ کل قرآن، 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء و سه جزء قرآن کریم است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت با اشاره به مسابقه قرائت قرآن کریم در جشنواره مذکور، بیان کرد: شرکت‌کنندگان قرائت، مفاهیم و تفسیر جزء سیزدهم قرآن کریم را مسابقه می‌دهند.

وی، اختتامیه جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه همسران، فرزندان و کارکنان زن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دوشنبه هفته آینده دانست و اظهار کرد: نفرات برتر جشنواره مذکور در مسابقات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند.

حسنی‌مقدم با تأکید بر فضای معنوی و قرآنی در نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: محافل انس با قرآن در تمام سال برای کارکنان نداجا برگزار می‌شود.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت، خواستار ترویج سبک زندگی قرآنی در خانواده کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و بیان کرد: با تدبر در مفاهیم قرآنی می‌توانیم به طرف اهداف نورانی پیش برویم و جامعه معنوی داشته باشیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads