کد خبر: 32741 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 آگوست 2013 - 10:30

با نزدیک شدن زمان آغاز به کار شورای چهارم؛

چه کسانی جهت تصدی ریاست شورای شهر رشت مطرح هستند؟

آنچه از اعضای شورای شهر انتظار می رود این است که در انتخاب خود جمیع جهات و به ویژه شایسته سالاری را در نظر بگیرند تا از یک سو رییس شورای اسلامی رشت در شان شهرستان رشت باشد و از سویی اتفاقات ناگوار پیشین رخ ندهد.

به گزارش خوبان، انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در شرایطی همزمان با سراسر کشور در 24 خرداد برگزار شد که چند ماه قبل از آن شورای سوم رشت به علت بازداشت اکثریت اعضای آن در ارتباط با مفاسد اقتصادی، منحل شده بود. اما نتیجه نهایی و قطعی این انتخابات که از جهت بروز حاشیه های فراوان در نوع خود کم نظیر بود، پس از گذشت بیش از دو ماه، اوایل هفته جاری رسماً اعلام شد.

اما اکنون و با نزدیک شدن به زمان آغاز به کار رسمی شورای چهارم (12 شهریور)، مهمترین مسئله منتخبان شوراها انتخاب یکی از اعضا به عنوان رییس شورا است. این انتخاب از جهات مختلفی حائز اهمیت است. مدیریت شورا و سطح ارتباطی و تماس شورا با دستگاه های مختلف و حتی تا حدی جهت گیری های شورا بستگی به رییس شورا دارد. علاوه بر آن با توجه به چهره شدن شخص رییس شورا و قرار گرفتن در راس مجموعه ای که برخاسته از آرای شهروندان است، لازم می آید که شخص رییس از معیارهای لازم دینی، فرهنگی، ارزشی و شخصیتی برخوردار باشد، چه اینکه در ماجرای پرونده جنجالی فساد اقتصادی شورا و شهرداری رشت 3 تن از کسانی که پیش از آن سابقه ریاست شورا را در کارنامه داشتند نیز بازداشت شده و در آینده نزدیک محاکمه می شوند و این برای شهروندان رشت و فرهنگ و نام گیلان و رشت برازنده نبود.

از بین 15 منتخب شورای شهر رشت نام چند تن بیش از دیگران به عنوان رییس احتمالی شورا به گوش می رسد.

محمد حسین واثق کارگرنیا با سابقه سالها مدیریت در نیروی انتظامی و حاضر در لیست های انتخاباتی اصولگرایان، اسماعیل حاجی پور عضو اصلاح طلب شورا با سابقه یک دوره عضویت و نایب رییسی در شورا و معاونت فرمانداری و سابقه شهرداری در چند شهر، سید رضا موسوی روزان عضو معتدل شورا با سابقه مدیریت قابل توجه در سازمان زندان ها و حراست کشور، محمود باقری با سابقه حضور در حراست شهرداری و استانداری و مظفر نیکومنش نودهی در حال حاضر به عنوان گزینه های ریاست شورا مطرح هستند و مدتی است رایزنی ها و لابی ها و رقابت برای انتخاب رییس شورا، در جمع منتخبان شروع شده است.

آنچه از اعضای شورای شهر انتظار می رود این است که در انتخاب خود جمیع جهات و به ویژه شایسته سالاری را در نظر بگیرند تا از یک سو رییس شورای اسلامی رشت در شان شهر رشت باشد و از سویی اتفاقات ناگوار پیشین رخ ندهد.

منبع: گیلان آنلاین

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads