کد خبر: 32726 - تاریخ: چهارشنبه، 21 آگوست 2013 - 23:50

فرماندار رشت خبر داد:

افتتاح 167 پروژه در هفته دولت

این پروژه‌ها در هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان با اشاره به افتتاح 167 پروژه عمرانی در هفته دولت اظهار کرد: این پروژه‌ها در هفته دولت و با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از تعداد مذکور، 21 پروژه در بخش خصوصی با اعتبار 19 میلیارد و 700 میلیون تومان و 146 پروژه با اعتبار 49 میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به آغاز هفته دولت تصریح کرد: هر ساله از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است که یادآور خدمات صادقانه خدمتگزارانی مانند شهیدان رجایی و باهنر است.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه در طول سال پروژه‌های فراوانی افتتاح می‌شود، متذکر شد: اوج افتتاح پروژه‌های دولت در ایام مبارک دهه فجر و همزمان با هفته دولت است.

وی ادامه داد: در جریان افتتاح این پروژه‌ها گزارش عملکردی از اقدام‌ها و برنامه‌های در دست اجرای دولت به آگاهی مردم می‌رسد.

عظمتی اعتبارات جذب شده در سال جاری برای شهرستان رشت را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار جذب شده تنها 20 درصد از اعتبارات تخصیص یافته به استان است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به اعتبارات استانی بسنده کنیم، متذکر شد: مدیران باید بکوشند تا اعتبارات خارج از استان را برای شهرستان جذب کنند.

این مسئول، حضور نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور را نقطه عطفی برای شهر رشت دانست و خاطرنشان کرد: عمده اعتبارات از طریق معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی کشور توزیع می‌شود و حضور نوبخت برای استان یک نقطه اتکا است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با ارائه طرح‌های اولویت‌دار و شاخص اعتبارات خارج از برنامه را نیز جذب کنند.

عظمتی با اشاره به اینکه اعتبارات به دو روش توزیع شهرستانی و فصول توزیع می‌شود، تصریح کرد: در توزیع شهرستان باید سهم هر شهری مشخص شود و در اعتبارات فصول نیز توزیع طبق اولویت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون اعتبارات فصول طبق اولویت‌بندی‌ها در اختیار دستگاه‌هایی مانند صنعت و معدن، حمل و نقل، بهداشت، آموزش و پرورش، مسکن و شهرسازی قرار گرفته است.

این مسئول، اعتبارات تخصیص یافته به بخش امور عمومی را ناچیز دانست و خاطرنشان کرد: تمام اداره‌ها به دلیل قدمت بالای ساختمان‌های اداری، تعمیرات و … نیازمند جذب بیشتری از این اعتبارات هستند که به دلیل اندک بودن این بخش از اعتبارات نمی‌توان پاسخگوی تمام دستگاه‌ها بود.

فرماندار رشت متذکر شد: برخی از اعتبارات در اختیار مدیران کل دستگاه‌های استانی قرار دارد و به همین دلیل مدیران شهرستانی باید بکوشند تا با ارائه طرح‌های اساسی و اولویت‌دار اعتبارات بیشتری بگیرند در غیر این صورت دیگر شهرستان‌ها از سهم اعتباری ما بهره می‌برند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads