کد خبر: 32572 - تاریخ: دوشنبه، 19 آگوست 2013 - 10:31

ناگفته‌های فرماندار رشت از انتخابات خرداد ماه 92

فرماندار رشت با توجه به برگزاری انتخابات خرداد ماه 92 به برخی از ناگفته‌ها پرداخت.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: سید ولی‌الله عظمتی عصر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث انتخابات رشت حرف‌های بسیاریسید ولی الله عظمتی داریم اظهار کرد: 14 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در شهرستان رشت برگزار کردند.

وی آموزش، پشتیبانی، تدارک و تمهید مقدمات برگزاری انتخابات را به عهده فرماندار دانست و افزود: انتخابات مذکور با امنیت و سلامت کامل برگزار شده است.

عظمتی با اشاره به اینکه در تمام انتخابات شاید بعضی از تخلف‌ها در گوشه و کنار اتفاق بیفتد، تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی برابر قانون مسئولیت برگزاری انتخابات را به عهده دارند و اعضای هیئت نظارت بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند.

فرماندار رشت برگزاری انتخابات و ارجاع صندوق‌های آرا به فرمانداری را بدون مشکل خواند و بیان کرد: تایید انتخابات شوراها پس از برگزاری انتخابات توسط هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای رشت اعلام شده است.

وی به بازشماری آرای شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: تفاوت معناداری در بازشماری اعضای شورای شهر رشت نداشتیم.

به گفته عظمتی، 203 صندوق آرای شورای شهر رشت بازشماری شده و فاصله زیادی بین آرا وجود نداشته است.

فرماندار رشت بر نظارت دقیق بر انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: نظارت هیئت‌های نظارت بر انتخابات موجب می‌شود انحرافی در جریان انتخابات اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه به تمام پرسش‌های هیئت نظارت بر انتخابات شورای رشت پاسخ منطقی داده شده است، اظهار کرد: انتظار داشتیم مشکل در روند انتخابات به‌موقع توسط هیئت نظارت گزارش می‌شد.

عظمتی به 953 نفر منتخبان شورای شهر و روستا در شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات شوراها در 280 روستا و هفت شهر برگزار شده و 953 نفر اعضای شورای روستاها و 45 نفر اعضای شورای شهرهای شهرستان رشت انتخاب شدند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه اختلاف بین هیئت نظارت شهرستان با استان ربطی به هیئت اجرایی ندارد، اظهار کرد: بعضی از ناظران از ابتدا با تعدادی از کاندیداها مشکل داشتند و نمی‌خواستند این افراد در انتخابات حضور داشته باشند.

وی تایید صلاحیت کاندیداها را مربوط به هیئت نظارت دانست و تصریح کرد: تایید صلاحیت کاندیداها ربطی به هیئت‌های اجرایی ندارد.

عظمتی بر حراست از آرای مردم تاکید کرد و افزود: 549 شعبه اخذ رای، آرای مردم را در انتخابات دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه 304 کاندیدا در انتخابات شورای شهر رشت شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: کاندیداهای مذکور هر کدام می‌توانستند 10 ستاد دایر کنند و در مجموع 3 هزار و 40 ستاد می‌شد.

*پول برای بعضی از کاندیداها معنا نداشت

فرماندار رشت تعداد ستادهای دایر شده توسط کاندیداهای شورای شهر رشت را 500 ستاد عنوان کرد و گفت: بعضی از کاندیداها تخلف انتخاباتی داشتند و روزانه یک وانت بنرهای تبلیغاتی کاندیدایی جمع‌آوری می‌شد و دوباره اقدام به نصب بنر می‌کرد و وقتی دوباره بنرها را جمع‌آوری می‌کردیم، دوباره بنرها را نصب می‌کرد و پول برای بعضی از کاندیداها معنا نداشت.

عظمتی جمعیت شهر رشت را 640 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 400 هزار نفر در شهر رشت واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به تشکیل 12 گروه امنیتی جدا از نیروی انتظامی در انتخابات رشت، بیان کرد: تعداد بسیاری از افراد تخلف‌های انتخاباتی در شهر رشت را پیگیری می‌کردند.

فرماندار رشت در ادامه به انتخابات مجلس اشاره کرد و یادآور شد: بنر انتخاباتی دو نماینده مجلس در میدان شهرداری رشت را جمع‌آوری کردیم و از این امر ناراضی بودند.

وی با بیان اینکه افراد صاحب قدرت، ثروت و دارای روابط نزدیک در انتخابات ورود کرده بودند، تصریح کرد: تلاش کردیم در چارچوب قانون عمل کنیم و بسیاری از ما ناراحت شدند.

 

*بنرهای باجناقم را دو ساعته جمع‌آوری کردم

 

عظمتی با تاکید بر اینکه در قبول مسئولیت‌ها باید پاسخگوی مردم، مسئولان و خداوند باشیم، اظهار کرد: بنرهای انتخاباتی باجناقم در انتخابات مجلس را دو ساعته از سطح شهر جمع‌آوری کردم.

وی در پایان خواستار تلاش رسانه‌ها در بازگرداندن اعتماد عمومی نسبت به شورای شهر رشت شد و تصریح کرد: مردم به نظام دلبستگی دارند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads