کد خبر: 32441 - تاریخ: یکشنبه، 18 آگوست 2013 - 11:39

بزرگترین فاز پارس جنوبی پیش‌ راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی پیش‌راه‌اندازی شد. خبرگزاری فارس: بزرگترین فاز پارس جنوبی پیش‌راه‌اندازی شد

به گزارش خوبان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد جواد شمس اظهار داشت: توسعه فازهای در دست اجرای پارس جنوبی از اولویت‌های مسئولان صنعت نفت است و همه باید کمک کنیم.

وی از آغاز پیش‌راه‌اندازی فاز ١٢ پارس جنوبی خبر داد و افزود: هم‌اکنون با استفاده از گاز شیرین این عملیات شروع و دیگ‌های بخار واحدهای شیرین‌سازی آب در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس خاطرنشان کرد: خط لوله دریایی میان سکوها و پالایشگاه فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی نیاز به تزریق گاز شیرین برای بهره‌برداری دارد و هم‌اکنون گاز شیرین به خط لوله دریایی این فاز تزریق و در حال تست است.

شمس از اجرای عملیات اسید کاری در دو چاه فاز ١٢ پارس جنوبی برای انتقال گاز از دریا به خشکی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در آبان ماه سال جاری گاز این فاز وارد خطوط سراسری گاز کشور شود.

وی همچنین به وضعیت فاز ١٩ اشاره و اضافه کرد: این فاز با پیشرفت ٦٥ درصدی به سرعت در حال اجرا است و هم‌اکنون بسیاری از کالاها و تجهیزات این فاز در بنادر خارج از کشور منتظر تامین و انتقال پول است.

این مسئول با اشاره به اینکه فاز ١٩ در بین فازهای ٣٥ ماهه از نظر پیشرفت و توسعه سرآمد است، گفت: هم اکنون در بخش حفاری این پروژه دو دکل حفاری در حال حفاری هستند و تا ٤ ماه آینده عملیات حفاری در اولین سکوی این پروژه به اتمام خواهد رسید.

شمس ابراز داشت: با اقدامات انجام گرفته در واقع فاز ١٩ نخستین پروژه‌ای در بین پروژه‌های ٣٥ ماهه خواهد بود که حفاری در یکی از سکوهای خود را به اتمام رسانیده است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads