کد خبر: 32295 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 آگوست 2013 - 19:15

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

صدور نشریه الکترونیکی برای پایگاه‌های خبری – ‌تحلیلی گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پایگاه‌های خبری – ‌تحلیلی دارای مجوز گیلان، پس از یک سال فعالیت می‌توانند درخواست نشریه الکترونیکی کنند.

به گزارش خوبان، علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در مراسم روز تجلیل از خبرنگاران در مجتمع‌خاتم‌الأنبیا (ص) این شهر بصیرت همگانی، افزایش آگاهی عمومی، ایجاد روحیه نشاط و… را حاصل تلاش خبرنگاران عنوان کرد.

وی، خبرنگاران را قانونگذاران پنهان جامعه دانست و گفت: خبرنگاران افکار عمومی را با اطلاع‌رسانی به‌موقع شکل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته هیئت نظارت بر مطبوعات کشور مجوز انتشار 706 نشریه را صادر کرد، افزود: این هیئت با 9 نشریه که مشمول قانون ماده 16 شده بودند و منتشر نمی‌شدند، برخورد کرد.

وی، نگاه حذفی نشریات را آخرین مرحله عنوان کرد و ادامه داد: بیشتر نگاه‌افزایی مطرح است و نگاه حذفی در آخرین مرحله قرار دارد.

اسماعیل‌پور، تصریح کرد: سهم گیلان از تعداد نشریه‌های دارای مجوز 25 نشریه در سال گذشته بود.

وی، از فعالیت 20 پایگاه خبری‌تحلیلی در گیلان خبر داد و یادآور شد: این پایگاه‌ها پس از یک سال فعالیت می‌توانند درخواست نشریه الکترونیک کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

این مسئول، با اشاره به اینکه مجوز نشریه الکترونیک به پایگاه‌های خبری دارای مجوز داده می‌شود، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از قانون مطبوعات و امنیت بیشتر جزو مزایای نشریه الکترونیک است.

وی، از عضویت یک‌هزار و 220 نفر عضو صندوق هنرمندان، سرای روزنامه‌نگاران و… خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 405 نفر از اهالی مطبوعات و 89 نفر نویسندگان و بقیه از هنرمندان دیگر هستند.

اسماعیل‌پور، درباره بیمه تکمیلی خبرنگاران متذکر شد: در سال جاری 807 نفر از بیمه تکمیلی بهره‌مند شدند و گیلان در این زمینه رتبه نخست را کسب کرده است.

 

انتهای پیام/53


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads