کد خبر: 32275 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 آگوست 2013 - 18:29

استاندار گیلان:

حدود 90 درصد خدمات سخت توسط غیرگیلانی‌ها انجام می‌شود

استاندار گیلان این استان را دارای بیماری بیکاری دانست و گفت: حدود 90 درصد کارها و خدمات سخت توسط غیرگیلانی‌ها در این استان انجام می‌شود.

به گزارش خوبان، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک این روز اظهار کرد: در تاریخ هیچ واقعه‌ای نیست که متاثر از خبر نباشد.

وی، با بیان اینکه خبرنگار در تمام حوادث موثر هستند، تصریح کرد: کسانی که در زمان خاصی خبر رسانی می‌کنند جهان را اینگونه که هست، ساخته‌اند.

استاندار گیلان، جهان امروز را محصول خبر دانست و گفت: حوادثی که در تاریخ رخ داد مانند حادثه عاشورا که حاصل ناآگاهی و کوتاهی در رساندن خبر بود.

وی، ادامه داد: اگر امروز نام امام (ره) با تمام هجمه‌هایی که علیه ایشان می‌شود باقی مانده، حاصل اخبار است.

هاشم‌نیا، با تأکید بر اینکه قلم باید در دست‌های صالحان باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توانیم باقیمانده راه را بسازیم.

وی، گیلان را دارای بیماری بیکاری نامید و افزود: خبرنگاران می‌توانند مشکل این بیماری را برطرف کنند.

استاندار گیلان، متذکر شد: در پرسش‌هایی که از یک راننده پرسیده شد اظهار کرد بیکار است، و این امر نشان می‌دهد که افراد ناراضی از کار نیز خود را بیکار می‌دانند.

وی، با اشاره به اینکه بیش از 35 درصد مشاغل بخش کشاورزی توسط غیرگیلانی‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: حدود 95 درصد خدماتی که سختی دارند توسط غیرگیلانی‌ها انجام می‌شود.

هاشم‌نیا، با بیان اینکه در گیلان زن نیز اصرار دارد در کنار همسرش کار کند، افزود: نرخ مشارکت گیلان سه درصد بالاتر از کشور است.

وی، اضافه کرد: اگر در مازندران 36 نفر 10 سال به بالا جویای کار باشند این نرخ در گیلان 42 نفر است.

استاندار گیلان، نرخ سن ازدواج در گیلان را بالاتر از نقاط دیگر کشور عنوان کرد و یادآور شود: تحصیلکرده‌های خانم در گیلان بیشتر از مردان هستند بنابراین یک زن تحصیلکرده نمی‌تواند به مرد بیکار به عنوان شریک زندگی خود اعتماد کند.

وی، شناخت حکمی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید طبق نیاز جوانان در مسیر ازدواج، رفاه و تشکیل خانواده برای آنها حرکت کنیم که برخی پیاده‌سازی این حرکت‌ها به‌عهده رسانه‌هاست.

هاشم‌نیا، به موضوع پرداخت مطالبات چایکاران اشاره کرد و متذکر شد: سهم پرداختی دولت که 16 میلیارد و 300 میلیون تومان بود حدود 25 میلیارد تومان یعنی بیشتر از سهم خود، داده شد.

وی، بقیه سهم مطالبات چایکاران از 31 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداختی را متوجه کارخانه‌داران چای ذکر کرد و یادآور شد: سهم کارخانه‌داران به چایکاران هنوز پرداخت نشده است.

استاندار گیلان، توجه به موضوع اشتغالزایی سواحل دریای حوزه این استان را مهم دانست و تصریح کرد: مشکلاتی در استان وجود دارد که می‌توانیم با کمک رسانه‌ها آن را برطرف کنیم.

وی از مطبوعات گیلان خواست تا تنها به کپی کردن اخبار خبرگزاری‌ها بسنده نکنند و در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads