کد خبر: 32224 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 آگوست 2013 - 00:37

خواب خطرناک برای مردم سوریه

یک رسانه عربی تشدید اقدامات تروریستی علیه مردم و ارتش سوریه را نتیجه افزایش همکاری میان آمریکا و عربستان سعودی دانست که در حال حاضر ، حمایت از باندهای تروریستی را که به ریختن خون مردم سوریه دست می زنند، برعهده گرفته است.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: نشریه المنار در گزارشی نوشت : آمریکا و عربستان از طریق باندهای تروریستی برای شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای در سوریه تلاش می کنند.

این رسانه نوشت : نهادهای امنیتی در پایتختهای متعددی، پاسخهای قانع کننده ای درباره پرسشهای متعددی در خصوص بحران سوریه ارائه می کنند که در راس آنها، این پرسش است که آیا گزینه جنگ و  دخالت نظامی خارجی در سوریه همچنان مطرح است و اینکه آل سعود با کدام طرف برای باقی نگه داشتن گزینه نظامی همکاری می کند و چرا هر از چند گاهی صداهای استفاده از گزینه های نظامی محدود مانند ایجاد مناطق حائل و مکانهای امن در مناطق مرزی میان سوریه و کشورهای همجوار بالا و پایین می رود.

پایگاه خبری المنار به نقل از آنچه منابع آگاه خواند، افزود : این نهادهای امنیتی با طرفهای زیادی که روابط قدرتمندی با نهادهای تصمیم گیرنده و پیگیر بحران سوریه دارند، برای ترسیم دورنمای بحران سوریه و اینکه این بحرانی که دو سال و نیم است از آن می گذرد به کجا منتهی می شود، تلاش می کنند.

این نهادهای امنیتی به نقل از منابع ویژه خود و طرفهایی که با آنها روابط دارند، اعلام می کنند که انگیزه قوی طی هفته های اخیر برای حرکت به سمت تشدید تنش و گسترش اقدامات مسلحانه تروریستی در داخل سوریه از  حملات و گشودن جبهه های جدید برای جنگ گرفته تا افزایش سطح استفاده از خودروهای بمبگذاری شده و عملیات کشتار دسته جمعی در صفوف غیرنظامیان سوری به دست افراد مسلح تروریست وجود دارد.

این اقدامات جنایتکارانه طی روزهای اخیر با ارتکاب کشتارها و جنایات از سوی گروههای تروریستی در منطقه ساحل سوریه به اوج خود رسیده است.

این منابع می گویند سرازیر شدن سلاحها و مزدوران در حجم و اندازه گسترده به مناطقی که نسبتا آرام بودند و این تحول به گفته این منابع، اهداف خطرناکی دارد و گروههای مسلح تکفیری از سازمان اطلاعات سعودی به ریاست بندربن سلطان دستور می گیرند که در حال حاضر عملیات پشتیبانی و حمایت از باندهای تروریستی را که به ریختن خون مردم سوریه دست می زنند، برعهده گرفته است.

این منابع معتقدند یکی از اهداف این تحول به ویژه در خصوص حملاتی که مناطق ساحلی سوریه در معرض آن قرار دارند، تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه طایفه ای در داخل سوریه و افزایش شکاف و دودستگی در جامعه سوری و آنگاه گشودن درها به روی سناریوهای کثیفی است که خیلی از سناریوی تجزیه کشور سوریه به دولتهای کوچک و پایان دادن به نقش آفرینی سوریه در منطقه دور نخواهد بود.

نهادهای امنیتی با استناد به منابع ویژه خود  تاکید می کنند همکاری گسترده ای میان آمریکا و عربستان برای ادامه بحران سوریه و جلوگیری از حل آن و گسترش شعله های تروریسم و حاکم شدن آن بر صحنه سوریه برای مدتهای طولانی در جریان است.

این منابع پیش بینی می کنند که صداها در مرحله آینده و درخواست برای متوسل شدن به گزینه ها و اقدامات نظامی علیه سوریه در شکلهای مختلف بالا برود و این صداها هر چه ما به پاییز نزدیک تر می شویم بلندتر می شود.

المنار در عین حال تاکید می کند پاییز شرط بندی آمریکا،سعودی، ترکیه و قطر در خصوص نابودی کشور سوریه شکست خواهد خورد.

نهادهای  امنیتی بر این باورند که درخواستها برای دست زدن به اقدامات نظامی برای پایان دادن به بحران و سرنگونی نظام سوریه تنها به منطقه خاورمیانه محدود نخواهد شد بلکه صحنه بین المللی را فرا خواهد گرفت به معنای اینکه تلاش می شود تا از تصمیم تشدید اقدامات خشونت آمیز  تروریستی علیه ملت سوریه و ارتش این کشور برای متقاعد کردن طرفهایی در صحنه بین المللی به اینکه سرنگونی نظام سوریه به  عنوان مقدمه ای برای راه حل و وسیله مناسب و بهترین راه حل بحران سوریه استفاده شود که تمام طرفهایی را که در آن دخالت کرده اند، تهدید می کند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads