کد خبر: 32196 - تاریخ: چهارشنبه، 14 آگوست 2013 - 11:21

عملیات احداث مرحله هفتم موزه میراث روستایی گیلان آغاز شد

فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان در اردیبهشت ماه سال آینده به مناسبت روز جهانی موزه به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، موسس و بنیانگذار موزه میراث روستایی استان گیلان از آغاز عملیات احداث مرحله هفتم اکو موزه میراث روستایی در رشت خبر داد.

دکتر ˈمحمود طالقانیˈافزود: فاز هفتم موزه میراث روستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان است.

وی اظهار کرد: در این راستا نخستین خانه از این حوزه با عنوان محمد نژاد پس از انجام مطالعات و عملیات واچینی، در حال دوباره چینی در این روستاست.

موسس و بنیانگذار موزه میراث روستایی استان گیلان تصریح کرد: معماری منطقه کوهستان شرق بر اساس توپوگرافی (در مفهومی کلی به معنی شناخت ناهمواری ها) و برای شیب زمین است و ویژگی مصالح آن نیز بوم آورد است بطوریکه خانه های این منطقه به دلیل سرمای هوا بسته تر و دیوارهای آن سنگ چین و زگالی (Zegali) و پوشش بام خانه ها لت پوش است.

به گفته دکتر طالقانی؛ فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان در اردیبهشت ماه سال آینده به مناسبت روز جهانی موزه به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی بیان کرد: بر پایه مطالعاتی که با هدف شناسایی ویژگی های فرهنگی – معماری روستاهای گیلان انجام شد؛ ٩حوزه فرهنگی -معماری در گیلان شناسایی شده که هر یک از این حوزه ها با بازسازی یک روستا در محل موزه معرفی می شوند.

موزه میراث روستایی گیلان واقع در جنگل های سراوان رشت زندگی روستایی یکصد سال گذشته استان را به نمایش گذاشته و تاکنون جلگه شرق، جلگه مرکز، جلگه غرب، کوهپایه غرب، کوهستان غرب و کوهپایه شرق افتتاح شده و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads