کد خبر: 32132 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 آگوست 2013 - 10:37

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

تخلیه و بارگیری 11 فروند کشتی در بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: تاکنون 11 فروند کشتی در بندر جدید چند منظوره آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خوبان، فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وضعیت بندر جدید چند منظوره این شهرستان، اظهار کرد: فاز نخست بندر بندرآستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده فعالیت شده است.

وی، با بیان اینکه تاکنون 11 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است، افزود: 10 فروند کشتی صادرات و یک فروند نیز حامل کالای واردات بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اذعان کرد: بندر آستارا ظرفیت تا سقف 600 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا را دارد و در فاز دوم این بندر تمام محورهای اساسی آن ساخته شده است.

وی، ساخت موج‌شکن‌ها، حصارکشی محوطه‌ها و نصب باسکول‌ها را از جمله اقدام‌ها در فاز نخست بندر چند منظوره آستارا ذکر کرد.

منتصرکوهساری، با اشاره به اینکه فاز دوم بندر آستارا در دستور کار است، خاطرنشان کرد: احداث این فاز به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.

وی، تصریح کرد: اکنون 22 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و 44 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و در مجموع 66 میلیارد تومان در بندر آستارا سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ساخت اسکله‌های بندر آستارا را در فاز دوم آن عنوان کرد و متذکر شد: بندر آستارا می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند و قیمت تمام شده منطقی داشته باشد و در رونق صادرات کمک کند.

وی، رسیدن بندر آستارا به جایگاه واقعی خود را مستلزم شناخت بازار و بازارسازی دانست و یادآور شد: فعالان بندر آستارا باید برای حفظ وضعیت موجود بازارداری کنند.

منتصرکوهساری خاطرنشان کرد: در بندر آستارا باید به ارزش افزوده و فرآورده‌های کالا پرداخته شود تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads