کد خبر: 32018 - تاریخ: شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۶:۴۸ ب.ظ

وانت جدید ایران خودرو + عکس

وانت جدید ایران خودرو “پی.یو .وان” در سال آینده روانه بازار می شود.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این وانت بر روی پلاتفرم ۴۰۵ و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.

وی برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. ۲،استاندارد یورو ۴ و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی های این وانت اعلام کرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد.

4636_847

سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن ۳۵ لیتری گاز در این خودرو نصب شده که از طریق دریچه ای از کف اتاق بار در دسترس راننده است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو رفع کاستی های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان کرد و گفت:‌ این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو ۴ نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی ؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار ۷۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم تولید می شود.

چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است که به صورت کامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است.

4634_467

وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.

سلیمانی افزود: قالب‌های بدنه در شرکت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان ۷۰ درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.

همچنین برخی از قطعات مانند کف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قرار دارد.

سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یک، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد. وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنین شرکت همگام نیز استفاده خواهد شد.

یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملکرد سیستم های مختلف آن درحال انجام است.

1

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲۵

  1. روا
     | ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ - ۲۱:۰۰
    پاسخ
    +10
    -1

    اصلا فکر نمیکردم ایران هم بتونه ماشین مدل بالا بسازه. بارک ا…به تیم … ایران خودرو- چند روز دیگه وانت سمند و ۲۰۶ هم تو بازار میاد.
    واقعا چشم نخوریم

  2. ناشناس
     | ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ - ۰۹:۰۴
    پاسخ
    +4
    -1

    این هم ترکیبی از سواری پژو ووانت اقلا شکل شمایل سواری بودن راازش مگرفتید تاکسی هوس تبدیل آن به سواری را نکند

  3. یکی
     | ۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۲:۰۷
    پاسخ
    +5
    0

    چیز قشنگ تری نبود وانت کنینش، چقدر زشته خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    خوبه شرکت هیوندای مال ایران خودرو نیست وگرنه فک کنم تا چند روز دیگه وانت آزارا هم میومد خخخخخخخخخخخخ
    ماشالله به این قدر فکرتون

  4. یه بنده خدا
     | ۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۲:۱۳
    پاسخ
    +4
    0

    خیلی ممنون از تلاش هاتون ندزدنتون یه موقع اون وقت بی مفتکر بشیم هههههههههههههه
    کشور های دیگه دنبال اینن که ماشین با آخرین سیستم و بهترین کیفیت و… بسازن شما همونو تغییر میدین زشت که هست زشت ترش نکنین خواهشا
    امان از موقعی که الاغ رو به جای قناری رنگ میکنن و میدن به مردم

  5. حسین
     | ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ - ۱۴:۰۴
    پاسخ
    +3
    0

    یه سوال داشتم خدمتتون! میگم وانت ماکسیما و زانتیا کی در میاد بیرون؟ یه ده سالی هست این ماشینا اومدن تو ایران! معمولا ماشینایی که سن تولیدشون بیشتر از ده سال میشه تو ایران تبدیل به وانت میکنید بعد میندازید به مردم.

  6. ناشناس
     | ۱۳۹۳/۰۴/۹ - ۱۲:۳۲
    پاسخ
    +4
    0

    ببخشید وانت پورشه و وانت f14 کی میاد تو بازار؟؟؟؟؟؟
    متعجبم از این همه خلاقیت.واااااقعا خسته نباشین

  7. حسین
     | ۱۳۹۳/۰۵/۲ - ۲۲:۴۳
    پاسخ
    +1
    -1

    کی می خوان دست از سر پیکان و پراید و اردی بردارن؟
    پراید وانت پیکان وانت فقط همین کم بود.

  8. زهرا
     | ۱۳۹۳/۰۷/۹ - ۰۹:۲۱
    پاسخ
    +3
    0

    به به خیلی هم جالب و زیبا بود.دست کارکنان و شرکت و رئیس ایران خودرو درد نکنه از این شاه کار زیبایشان.ایول.خدا قوت.خسته نباشید.
    بله ما میتوانیم.

  9. مهرداد جووون
     | ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۲۱:۴۹
    پاسخ
    +1
    0

    با سلام و خسته نباشید….
    ببخشید یک سوالی داشتم!!!
    ژیان وانت نمیاد تو بازار؟؟؟؟
    خخخخخخ
    اوسگول کردین ملتو….

  10. فاطمه
     | ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ - ۱۶:۴۴
    پاسخ
    +1
    0

    سلام چرا همش مسخره میکنید ؟؟؟ چرا ایران رو دست کم میگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نچ نچ براتون متاسفم که ملت خودتون رو مسخره مکنید و چیزای بزرگرو نادیده میگیرید.

  11. أمزه
     | ۱۳۹۳/۱۲/۶ - ۰۰:۱۶
    پاسخ
    +1
    0

    ببخشید مهندسین خلاق صنعت خودرو اگه وانت ” فرقون ” رو طراحی فرمودن وچندوقت دیگه میکننش تو حلق ملت بدبخت که هیچ اگه نفرمودن نمیخواد چند سال از عمر پربارشونو واسه فکر کردن وطراحی تلف کنن سریع برن بسازنش قبل از اینکه این شرکتای بدون سلیقه (toyota)و(mazda)وامثال هم به این فکر بیافتن

    به خدا بچه ۸سالم با دیدن این عکسا کلی خندید!

    درسته کسی به روتون نمیاره ولی مردم میفهمن بد نیست شمام کمی بیاندیشید(خداییش بیاندیشیدو خوب اومدم ها )

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabar

    سینما شش بعدی خمام

    ads

    adv
    ads
    ads

    ads

    ایران سرور