کد خبر: 31903 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 آگوست 2013 - 13:34

تبریک معاون امور مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار:

خبرنگاری، نه یک حرفه که رسالتی پایان‌ناپذیر است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد ضمن تبرک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری، نه یک حرفه که رسالتی پایان‌ناپذیر است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد به مناسبت روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.روز خبرنگار

خبرنگاران، هواداران دانایی و روشنگری‌اند؛ کسانی که خداوند به قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده‌های با عظمت سوگند نمی‌خورد. کسانی هستند که حقیقت را بازتاب می‌دهند و بذر خوبی‌ها را می‌پراکنند و از این حیث، رسالتی پیامبر گونه دارند؛‌ کسانی که در روزگاری نه چندان دور، بیرق بیداری و آگاهی بر دوش افکندند و در نگارش خبر از خون خویش مایه گذاشتند.

خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فراتر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. برترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند. کسانی که از پس سالها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت در پوشیدند. خبرنگا، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد.

رفعت جایگاه خبرنگار از منظر فرهنگ اسلامی آنگاه به راستی تحقق می‌یابد که به اخلاق و منش پیام‌آوری آراسته باشد. در این صورت است که بالاترین شأن و جایگاه از آن خبرنگار خواهد بود.

امروز و از پس قرن طوفان‌زده گذشته، رسانه‌های بومی و منبعث از فرهنگ و تمدن‌های اصیل در جای جای جهان در حال رشد و رویشند. رسانه‌هایی که در روزگاری نه چندان دور در شرایط تقلید از جوامع غربی زاده شدند، امروز به برکت بیداری ملت‌ها روی در مسیر خودباوری و هویت‌یابی دارند و فراتر از آن به الگوها و روش‌هایی نو برای گفت‌وگو با مخاطبان بومی می‌اندیشند.

در چنین شرایطی چشم‌انداز رسانه‌های کشور،‌حرکت به سوی تهذیب و تعالی رسانه‌ای متناسب با ارزش‌های الهی است؛ افقی که جز با قلم توانای خبرنگاران متعهد و حق‌جو ترسیم نخواهد شد. اگر امروز از مسئولیت رسانه‌ای سخن می‌گوییم، جلوه‌گاه آن قلم خبرنگاران و تعهد خبری آنهاست و اگر به تهذیب رسانه‌ای و گسترش چتر فرهنگ بر صفحات مطبوعات و خبرگزاری‌ها امید می‌بندیم، عنصر اصلی و بنیادین آن، قلم خبرنگاران است.

قلم خبرنگار، وجدان بیدار جامعه‌ای است که علاوه بر هویت ملی با آرمان‌هایی فراتر از خاک و خون پیوند دارد. تقارن شمیم عید رمضان را با روز خبرنگار که روز «انباء» و پیام‌رسانی است؛ با این امید گرامی می‌داریم که قلم خبرنگاران کشورمان همواره در مسیر حق‌جویی، شایسته سوگند خداوند و امانت اعتماد ملت باقی بماند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads