کد خبر: 31833 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آگوست 2013 - 15:00

متوقف کردن بازي فوتبال براي افطار کردن

آمار دقيقي از تعداد مسلمانان در اين کشور وجود ندارد اما بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد 94 درصد از جمعيت اين کشور را مسلمانان تشکيل مي دهند.

به گزارش خوبان به نقل از شيعه آنلاين: اخبار رسيده از کشور سنگال در قاره آفريقا حاکي از آن است که در اقدامي بي سابقه يک داور مسلمان، فوتبال در سنگالهنگام مسابقه ميان دو تيم باشگاهي، وقتي زمان اذان مغرب فرا رسيد، بازي را متوقف کرد.

گفته مي شود وي بعد از متوقف کردن بازي،‌ چند دقيقه به بازيکنان استراحت داد تا بازيکناني که مسلمان و روزه هستند، بتوانند افطار کنند. خودش نيز شروع کرد به افطار کردن.

مطبوعات و رسانه هاي ورزشي آفريقا ضمن پرداختن به اين خبر نوشتند: تنها 30 دقيقه از نيمه اول بازي گذشته بود که داور سوت زد و بازي را براي افطار کردن متوقف کرد.

مخالفان اين اقدام، متوقف کردن بازي را از نظر قانون فوتبال اقدامي غير قانوني اعلام کردند اما مسلمانان از چنين کاري استقبال کرده و آن را جالب دانستند.

داور سنگالي که اين کار را کرده، طي اظهاراتي در اين باره گفت: با توجه به اينکه برخي از بازيکنان و بنده روزه بوديم، ادامه بازي و حرکت کردن برايمان کمي سخت شده بود زيرا با زبان روزه دويدن کار دشواري است از همين رو تصميم گرفتم بازي را براي چند دقيقه متوقف کنم تا بازيکنان و خود بنده کمي آب بنوشيم و افطار کنيم.

گفتني است اسلام دين اول کشور سنگال به شمار مي رود. آمار دقيقي از تعداد مسلمانان در اين کشور وجود ندارد اما بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد 94 درصد از جمعيت اين کشور را مسلمانان تشکيل مي دهند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads