کد خبر: 31696 - تاریخ: دوشنبه، 5 آگوست 2013 - 17:02

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد؛

افزایش 4 برابری قاچاق چوب در گیلان

48 هزار اصله چوب قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خوبان، رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قاچاق چوب در گیلان اظهار داشت: 48 هزار اصله چوب قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف و ضبط شده است.

وی به افزایش چهار برابری قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال 91 در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مدت مذکور 10 هزار و 691 اصله چوب قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

این مسئول ممرز، بلوط، توسکا، راش، افرا، انجیر و ون را از گونه‌های جنگلی کشف شده دانست و تصریح کرد: 74 نفر در رابطه با قاچاق چوب در گیلان دستگیر شدند.

رحمانی با بیان اینکه دستگیرشدگان تحویل مقام‌های قضایی گیلان شدند، یادآور شد: بیشترین آمار کشف چوب‌های قاچاق مربوط به شهرستان‌های آستارا، تالش، رودبار، سیاهکل، رضوانشهر و رشت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مزایده چوب‌های کشف شده خبر داد و بیان داشت: مزایده چوب‌های قاچاق با اخذ مجوز انجام شده و مبلغ آن به حساب خزانه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور واریز می‌شود.

وی وسعت جنگل‌های استان را 568 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: 310 نفر اعضای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از جنگل‌های مذکور و 254 هزار هکتار مرتع در استان محافظت می‌کنند.

رحمانی با تاکید بر حفظ و احیای جنگل‌ها در گیلان تصریح کرد: توسعه و بهره‌برداری صحیح از جنگل‌ها، مراتع و اراضی جنگلی از اصول توسعه پایدار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خواستار حفاظت از آب و خاک از طریق مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز استان شد و گفت: طرح‌های ملی منابع طبیعی گیلان با هدف صیانت فراگیر از جنگل و مرتع اجرا می‌شود.

این مسئول طرح‌های منطقه‌ای جنگل‌کاری در ایجاد فضاهای جدید رویشی را موثر خواند و ادامه داد: عملیات گسترده آبخیزداری به منظور حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک به‌ویژه در حوزه‌های بحرانی اجرا می‌شود.

وی به استفاده بهتر از آب‌های سطحی و زیرزمینی اشاره کرد و اذعان داشت: حفظ ذخایر ژنتیک و گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی برای استمرار شادابی و پویایی عرصه‌های منابع طبیعی گیلان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads