کد خبر: 31516 - تاریخ: شنبه، 3 آگوست 2013 - 13:11

احمدی‌نژاد در آخرین گفتگوی تلویزیونی:

هیچ سندی علیه ملت امضا نکردم/ با همان وزنی که وارد دولت شده‌ام خارج می‌شوم

محمود احمدی نژاد در آخرین گفته زنده خود با مردم گفت: هیچ کس نمی تواند سندی بیاورد که من علیه ملت یا ارزش های حاکم بر کشور آن را امضا کرده باشم.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت نهم و دهم در آخرین گفت و گوی زنده تلویزیونی خوداحمدی نژاد با مردم ضمن عرض ارادت به ملت مردم ایران برای جامعه بشری آرزوی سعادت و بهترین سرنوشت ها را کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما در سال 84 و 88 تعهدات بسیاری را به ملت ایران داده اید فکر می کنید در پایان هشت سال ریاست جمهوری تا چه اندازه به این تعهدات وفادار بودید پاسخ داد: یادم هست که در سال 84 و 88 قول هایی را به ملت و همکارانمان دادم اما ما کمترین قول های اجرایی را دادیم.

وی افزود: برخی این گونه قول می دادند که فلان قدر پول می دهیم یا این و آن را می آوریم و می بریم ولی من چنین قول هایی را ندادم اما تعهداتی بین من و همکارانم اتفاق افتاد؛ به مردم قول دادم که با تمام تلاش پای منافع ملت خواهم ایستاد و از عظمت و تمامیت ملت دفاع خواهم کرد و هرگز سرگرم منافع شخصی نخواهم شد. ملت خودشان باید در این باره قضاوت کنند.

احمدی نژاد با اشاره به این که ما با مدیران خود میثاقی بستیم و بر روی چند چیز به هم قول دادیم ادامه داد: قول دادیم نسبت به مردم خدمت گذار باشیم، من به وزیرانم گفته ام هر چه قدر که نسبت به مردم خدمت گذار هستید همانقدر وزیر خواهید بود، شهادت می دهم قریب به اتفاق همکارانم به قولشان عمل کردند.

رئیس جمهور عنوان کرد: قول دادیم پاک دست باشیم، با اطمینان می گویم این دولت پاک ترین دولت است؛ اگر چه تلاش کردند وصله هایی به دولت بچسبانند اما نچسبید.

احمدی نژاد افزود: قول دادیم هیچ کس در دوره ماموریت خود به دنبال کارهای اقتصادی نباشد که اطمینان می دهم هیچ کدام از همکارانم چنین نکردند.

وی افزود: قول دادیم از مظلوم دفاع و در برابر زیاده خواهان بایستیم، فکر می کنم همکارانم در این زمینه خوب کار کردند ما بر عدالت پا فشاری کردیم؛ تلاش کردیم کل مردم را ببینیم و تحت فشار اطرافیان تصمیم نگیریم. اطمینان دارم که قریب به اتفاق همکارانم به این قول وفا کردند.

وی ادامه داد: قول دادیم به ارزش های الهی، انقلاب و شهدا وفادار باشیم. امروز که روز پایان کار دولت است همکارانم مومن تر از روز اول به ارزش ها هستند، اصلا ادبیات این دولت سرشار از آرمان های الهی است.

رئیس جمهور با بیان این که کارها را با کارشناسی و دقت حداکثری انجام داده و منافع عموم مردم را در نظر گرفتیم گفت: هیچ گاه تحت فشار تقاضایی که ما را از حقوق عموم ملت منحرف کند قرار نگرفتیم. شهادت می دهم که همکارانم نسبت به این قول وفادار بوده اند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: قول دادیم مردمی باشیم و دست مردم را بگیریم، قریب به اتفاق همکارانم همینطور بودند.

وی با تاکید بر این که بنده کوچک و خادم ملت هیچ سندی علیه ملت امضا نکردم تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند سندی بیاورد که بگوید من علیه ملت یا علیه ارزش های حاکم بر کشور امضا کردم.

وی عنوان کرد: سوگند خوردم امانتی را که ملت به من داده اند صیانت کرده و مثل یک نگهبان امین آن را به منتخب بعدی مردم بسپارم. با اطمینان و آرامش امانت را به فرد بعدی خواهم سپرد.

احمدی نژاد با بیان این که نمی گویم همه جا موفق عمل کردیم گفت: بالاخره همه کار ها در دست ما نبود اما ما همه تلاشمان را به کار گرفتیم.

وی گفت: قول دادیم هیچ تصمیمی را از روی احساسات نگیریم و به خاطر منافع گروهی، دسته ای و حزبی تصمیم نگیریم. اطمینان می دهم همه دولت به این قول وفادار بود و هیچ گاه از روی احساسات تصمیم نگرفت، درست است ما خیلی عاطفی بودیم. وقتی من یک فرد نیازمند یا کسی را که مشکلی دارد در کنار خیابان می بینم ناراحت می شوم اما هیچ وقت از روی احساسات برای کشور تصمیم نگرفتیم.

رئیس جمهور گفت: گاهی برای تعیین یک شاخص ده ها جلسه تشکیل می شد و بعد از آن خود من در این جلسات شرکت می کردم.

وی عنوان کرد: ما سعی کردیم به تعهداتمان عمل کرده و به عهدمان وفادار باشیم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که قانون اساسی مسئولیت اجرایی را سنگین کرده است به طوری که بیش از 90 درصد از امور اداره کشور بر دوش بخش اجرایی است در این دوره چقدر با شما همکاری صورت گرفت پاسخ داد: مسئله ای که مطرح کردید ابعاد گوناگونی دارد، مسئولیت ها و اختیارات باید متوازن باشد اما این که در قانون این مسئله چگونه است بحث حقوقی می خواهد و این که چطور نسبت به ما عمل شد چیز دیگری است.

وی گفت: بارها فشارهای زیادی روی دولت بود، دو سال است که می گوییم فشار خارجی بر کشور تحمیل شده است. در چنین شرایطی باید همه کمک کنند. البته ما اهل گله نیستیم. علیه دولت صحبت های بسیاری شد اما ما سکوت کردیم.

احمدی نژاد ادامه داد: این سکوت آگاهانه بود، کشور ما در شرایطی نیست که همه به مناقشات بپردازند بلکه همه باید دست به دست هم دهیم، مسائل فرعی را مطرح نکنیم و مانع تراشی نکرده تا کار پیش رود. ما مثل مادر اصلی عمل کردیم، از این به بعد هم همینطور خواهیم بود.

وی با بیان این که فکر می کنم تبلیغات مفنی علیه این دولت ادامه داشته باشد ادامه داد: دولت متعلق به همه است هر دولتی که منتخب مردم باشد باید یاری شود تا کشور از شرایط مختلف عبور کند حتی اگر شرایط عادی هم بود برای افزایش سرعت کشور نیاز به همراهی بودیم.

احمدی نژاد گفت: فکر می کنم برای اولین بار بعد از انقلاب همه وزرا با آقای روحانی دیدار کردند، من در دولت گفتم هر کس هر کاری دارد باید در آن زمینه دولت منتخب را پشتیبانی کند؛ اولین بار بود که یک دولت سر کار بود و برخی دوستان می آمدند و می رفتند و مطالبی را مطرح می کردند و یا چیزهایی را می خواستند ما هم با آن ها همکاری می کردیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حاضرید لیست اموال و دارایی هایتان را اعلام کنید گفت: سال 84 اموال و دارایی هایم را اعلام کردم که امروز یک تغییر مختصری در آن بوجود آمده است.

وی گفت: یک خانه قدیمی که 175 متر کل زمین آن است در نارمک داریم. این خانه قدیمی را با وامی که از صندوق نهاد ریاست جمهوری و برخی آشنایان گرفتیم یک ساختمان چهارطبقه ساختیم تا با بچه ها با هم زندگی کنیم.

وی گفت: پسر بزرگم مهندس عمران است و در یک شرکت عمرانی نیمه خصوصی و دولتی کار می کند، دخترم مهندس برق و پسر کوچکم هم مهندس است، همسر بنده هم مهندس تعلیم و تربیت است! و دامادم پزشک عمومی است، همه دست به دست هم دادیم چهار واحد ساختیم تا در کنار هم باشیم، دعا می کنم خانواده های ایرانی سالم باشند و غصه نداشته باشند.

احمدی نژاد گفت: یک پژو هم داشتم که دادیم رفت و می دانید چه بلاهایی بر سرش آمد.

وی خاطر نشان کرد: یک نامه برای رئیس قوه قضائیه نوشتم و در آن نامه اعلام کردم که در زندگی من تغییراتی ایجاد شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که از فردا و پس از مراسم تنفیذ شما چکار خواهید کرد گفت: فردا بعد از مراسم تنفیذ چون نزدیک افطار است به خانه خودم می روم، امشب شب آخری هست که من اینجا هستم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که بعد از پایان مسئولیتتان چکار خواهید کرد گفت: ما در خدمت کشور، انقلاب و مردم هستیم و هر زمان مردم صلاح بدانند در هر جایی در خدمت مردم هستیم.

وی گفت: البته یکی از کارهای اصلی ما همان راه اندازی دانشگاه است، بالاخره من یک همکار کوچک و یک عضو کوچک از خانواده بزرگ دانشگاه هستم، از آنجا به پاستور آمدم و بالاخره باید به مکان اصلی خودم برگردم.

وی افزود: از مدت ها قبل فکر کردم به این که وقتی کسی در چنین موقعیتی قرار می گیرد بعد از آن که کارش تمام می شود چکار باید بکند که برای کشور و جامعه مفید باشد.

احمدی نژِاد گفت: گمانه زنی ها بسیار بود که من حزب و گروه تشکیل می دهم و افراد گوناگون را وارد این تشکیلات خواهم کرد اما من به دنبال جایی بودم که بتوانم بیشتری خدمت را به کشور کنم و فکر می کنم در کارهای علمی بتوانم خدمت بیشتری بکنم گرچه در دولت نهم و دهم جهش علمی داشتیم و بعد از انقلاب کارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس جمهور با بیان این که فکر کردم بهتر است بروم و در کنار همکاران عزیزم در عرصه علمی در حد بضاعت خود به پیشرفت علم کمک کنم گفت: غالب این کار بستگی به یک دانشگاه بزرگ بین المللی داشت که مجوز آن را گرفتیم و در حال راه اندازی آن هستیم تا از داخل و خارج دانشجو گرفته و سعی کنیم بیشتر تحصیلات تکمیلی و علوم و فناوری های نوین را در آن فعال کنیم تا عرصه علمی کشور را تکان دهد.

وی در پاسخ به این که پول راه اندازی این دانشگاه را از کجا تامین خواهید کرد عنوان کرد: ما و همکارانی که دانشگاه را تاسیس کردیم پولی نداریم که از خودمان بگذاریم، یک ساختمان از دولت به طور موقت گرفته ایم و از این طرف و آن طرف مقداری پول و کمک هایی را دریافت کردیم اما به هر حال هزینه تاسیس دانشگاه بسیار زیاد است.

احمدی نژاد عنوان کرد: فکر کردیم این دانشگاه را هم به دوش مردم بیندازیم تا جوری باشد که مردم در آن مشارکت کنند تا این دانشگاه برای هیچ شخص یا گروه خاصی نباشد.

وی ادامه داد: یک حساب در بانک ملت باز کردیم تا هر کس هر میزان کمک می تواند بکند تا 76 میلیون ملت سهام دار این دانشگاه باشند.

احمدی نژاد گفت: البته من عملکرد این دانشگاه را به طور متناوب برای مردم شرح خواهم داد تا بدانند که ما در چه مرحله ای هستیم، چقدر درآمد داشته، چقدر هزینه کرده و چقدر کار کرده ایم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که بدون هیچ انتظاری اعلام می کنیم که همه می توانند در تاسیس این دانشگاه مشارکت کنند خاطر نشان کرد: این کار کار قشنگی است که همه مردم حتی مخالفین دولت هر چقدر حتی 2 یا 3 هزار تومان به راه اندازی این دانشگاه کمک کنند، فکر می کنم برکت کار زیاد شده و یک اراده عمومی در کشور ایجاد شود.

احمدی نژاد با اعلام شماره حساب بانک ملت برای واریز کمک به تاسیس این دانشگاه گفت: یک حساب موقت در بانک ملت شعبه فلسطین شمالی به شماره  95/47016864 افتتاح کردیم تا هر کس هر قدر می خواهد به افتتاح این دانشگاه کمک کند.

وی ادامه داد: فعلا در حال سازمان دهی همکاران هستیم و الزامی هم نداریم ولی فکر می کنم کار زیبایی باشد که کار دانشگاهی افتتاح شود که متعلق به ملت باشد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی از این که عنوان شما از فردا به رئیس جمهور سابق ایران تغییر می کند چه احساسی دارید گفت: ما همیشه سابق بودیم؛ هیچگاه احساس خاصی نسبت به این مسئله نداشتم یعنی هیچ وقت در ذهنم نیامده اینجا که هستم یک جایگاه بالاتری از جایگاه های دیگر نسبت به مردم است.

وی ادامه داد: احساس ما در این دوره احساس بدهکاری به ملت و کشور بوده تا برای عظمت کشور، انقلاب و ملت کار کنیم؛ از فردا و پس فردا هم باید همینطور بدویم. عنوان ها عوض می شود اما مسئولیت انسان تغییر نمی کند شاید بار مسئولیت کمی سبک تر شود و تعهد به 76 میلیون نفر نداشته باشم اما الان تعهد به ارزش های انسانی، وجدان خودم، انقلاب، ایثارگران، شهدا و امام تعهد داریم.

احمدی نژاد در پاسخ به این که سخت ترین روز کاریتان در هشت سال گذشته چه روزی بود عنوان کرد: روزهای سخت زیاد بود، وقتی می دیدم کسی نیازی دارد و امکان برآورده کردن آن وجود ندارد یا جمعی از مردم در سختی به سر می برند و ما نمی توانیم آن طور که دلمان می خواهد مشکل را حل کنیم بسیار سخت است.

وی ادامه داد: به طور مثال زلزله شده و می دانید انسان هایی زیر آوار هستند که جان آن ها به ثانیه ها بستگی دارد وقتی این ثانیه ها سریع رد می شود برایمان سخت است.

رئیس جمهور با اشاره به حادثه ناگوار مفقود شدن سه کوه نورد جوان عنوان کرد: در این حادثه سه جوان عزیزمان در کوه مسیر جدیدی را به نام ایران باز کردند، با من تماس گرفتند و گفتند شرایط سختی در این زمینه فراهم شده است که باید از کشورهای مختلف برای این کار کمک بگیریم حتی من ساعت 2 بامداد با سفیر یکی از کشورها تماس گرفتم و او را بیدار کردم و گفتم جان سه انسان در خطر است. این شرایط برای انسان سخت است. وقتی هر کاری می کنید کار جلو نمی رود و هر چقدر با مراکز بین المللی تماس می گیرید مشکل حل نمی شود برای ما بسیار سخت است.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی وارد شده بر کشور گفت: در بحث اقتصادی دشمن تحریم های سنگینی را وارد کرد و ملت دچار مشکل شدند، ما همه تلاشمان را کردیم ولی نتوانستیم همه فشار ها را برطرف کنیم این مسئله برایمان بسیار سخت بود.

احمدی نژاد همچنین در بیان شیرین ترین روزهای خود طی هشت سال گذشته گفت: هر روزی که می دیدیم ملت خوشحال هستند برایمان شیرین بود.

وی با بیان این که ما پیروزی های زیادی داشتیم عنوان کرد: روزی که ایران هسته ای شد و در تاریخ به عنوان نقطه اوج ما ماند همه خوشحال بودند، ما هم به تبع مردم خوشحال بودیم.

رئیس جمهور همچنین درباره تصمیماتی که برخلاف میل باطنی خود گرفته گفت: من تصمیمی بر خلاف میل باطنی خود نگرفتم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جدا کردن کدام یک از همکارانتان از دولت به واسطه خودتان یا به واسطه مجلس سخت بود گفت: همه این جدا کردن ها برایم تلخ بود و نمی خواستم هیچ همکاری از دولت جدا شود، دوست داشتم همه بمانند چون همه را دوست دارم اما فکر می کنم آنچه که برای ملت هم تلخ بود کنار گذاشتن آقای شیخ الاسلام بود، او فردی مومن با صفا و کاری بود.

وی همچنین درباره این که از همکاری با کدامیک از همکاران خود راضی بوده عنوان کرد: از همکاری با همه همکارانم راضی هستم اما نسبت علاقه بین همکارانم متفاوت است، نمی توانم بگویم این علاقه به همه یکسان است اما علاقه شخصی به هیچ یک از همکارانم ندارم و علاقه من به خاطر ویژگی اخلاقی افراد است، دلسوزی، تعهد، پیگیری و تلاش هایی که می کنند و نیز نوع نگاه آن ها به مسائل انسان را شیفته می کند، من شیفته همه همکارانم هستم اما نمی توانم انکار کنم که به برخی خیلی علاقه دارم.

احمدی نژاد در بخش دیگر گفت و گوی خبری تعریف خود را از چند واژه ای که مجری بیان کرد عنوان نمود.

ایران: فرهنگ، عظمت و عشق است.

آمریکا: امیدوارم اصلاح شوند، البته مردم آمریکا مردمان خوبی هستند ما بخشی از آن را از نزدیک دیدیم ملت ها در همه جا خوب هستند اما فعلا قدرت در دست انسان های صالح نیست.

اسرائیل: به رسمیت نمی شناسم.

ملت ایران: ملت فرهنگ، عظمت، مهربانی و زیبایی است، همه زیبایی های انسانی را می توان در روح جمعی و تصمیمات تاریخی ملت ایران دید.

کار: جوهر انسان.

ریاست جمهوری: نوکری و خادمی ملت.

دانشگاه: آرامش.

میز: میز را باید با بان باید دید؛ میزبان، میز ابزار کار است.

هلی کوپتر: یعنی تمام چهار بند بدن انسان از هم باز می‌شود ولی بسیار ابزار خوبی است برای جابجایی ما را کمک زیادی کرد. همین جا از همکاران عزیزم در هواپیمایی جمهوری اسلامی، هواپیمایی آسمان تشکر می کنم چون واقعا فداکاری کردند. بچه های هلیکوپتری جان خود را به میان آوردند، هلی کوپتری هلال احمر و گاهی دوستان سپاه اما عمدتا دوستان ارتش و هوانیروز خیلی فداکاری کردند و ما را همه جا بردند.

رسانه: چند پهلو است ولی الان مثل فضای تنفسی برای جامعه است.

سازمان ملل: یک مرکز مدیریت جهانی است که امروز متاسفانه آن طور که باید درست مدیریت نمی شود.

انرژی هسته ای: به خودی خود انرژی است. خدا داده که از آن استفاده کنیم اما برای ملت یک معنای دیگر دارد یعنی عزت و استقلال.

میدان پاستور: باور کنید تا به حال آن را درست ندیدم.

خانواده: همه چیز.

فاطمه: هم جدمان است و هم مادرمان.

فاطمه قادری: مادر عزیزمان است.

جوان ایرانی: سنبل پاکی، استعداد، هوشمندی و حرکت رو به جلو.

زن ایرانی: مظهر پاکی و وفاداری و مظهر عشق و محبت.

محمود احمدی نژاد: نوکر ملت.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در هشت سال گذشته کار یا تصمیم و یا حرفی نزدید که عارضه ای برای کسی داشته باشد و منافع هیچ کس به خطر نیفتاد گفت: پاسخ این سوال حتما منفی است. ما چنین تصوری نداریم. در دولت بیش از 500 تا 600 هزار نفر فعال هستند. بالاخره مسئولیت ها و تصمیم گیری ها بسیار گسترده است، ما تصمیم گرفته و جهتمان جهت عدالت است اما در این ساختار عظیم معلوم است آنچه که در ذهن شماست به طور کامل محقق نمی شود. بسیاری از تصمیماتی که ما می گیریم بر اساس سهم خودمان در راستای عدالت است اما عدالت مطلق نیست.

وی گفت: در این ساختارهای اداری و بروکراسی های موجود ممکن است آسیب هایی هم وجود داشته باشد که خارج از اراده ماست. ما اراده نکردیم به کسی آسیب بزنیم، تلاش کردیم حقوق ملت را ایفا کنیم اما این که تصمیمی بگیریم و بدانیم عده ای از مردم آسیب خواهند دید هرگز چنین تصمیمی را نگرفتیم.

احمدی نژاد ادامه داد: هرجا قانع شدیم که کسی آسیب نمی بیند تصمیم گرفتیم البته این به آن معنی نیست که هیچ کس آسیب ندیده است؛ ممکن است بی اعتنایی شده یا کم توجهی شده باشد اما این ها غیرارادی است. بنا نداشتیم خواسته کسی را پاسخ ندهیم یا به کسی توجه نکنیم که فکر می کنم مردم باید ما را حلال کنند.

وی ادامه داد: من بسیار ضعیف هستم اگر کوتاهی صورت گرفته و کسانی آسیب دیدند از مردم خواهش می کنم که همه دولت را حلال کنند. ما در حد توانمان کار کردیم به هر صورت ما محدود هستیم و توانمان در همین حد بوده است؛ البته ملاحضاتی هم وجود دارد در بسیاری از موارد می توانستیم کاری بکنیم یا حرفی بزنیم اما مصالح بالاتر وجود داشته، ما شرایط منطقه وضعیت عمومی را می دیدیم.

وی با بیان این که ما بدهکار همه ملت ایران هستیم گفت: بدهکار ایثارگران، خانواده شهدا و همه ملت هستیم، هر قدر هم تلاش کنیم باز هم بدهکار هستیم مردم ما را حلال کنند.

وی با بیان این که آرزو داشتید جان خود را در راه ملت فدا کنید گفت: فکر می کنیم تنها در این شرایط است که بدهی ما با مردم تصویه خواهد شد، ما تلاش خودمان را کردیم و این قدر از تلاشمان از سوی خدا قبول شد.

رئیس جمهور با بیان این که تحریم ها و فشار های بین المللی و بخش هایی از جامعه تحت فشار قرار گرفتند گفت: ما همه تلاش هایمان را کردیم همه این فشار ها را برداریم و برداشتیم اما بخشی از آن ماند که به خاطر مناسبات داخلی یا به خاطر تصمیمات بین المللی بود؛ وزیر نفت ما دائم در سفر بود تا مسئله تحریم ها را پیگیری کند، ما همه تلاشهایمان را کردیم تا فشار ها را به طور کامل خنثی کنیم تا حدودی خنثی شد اما بخشی از آن ماند و این از عهده ما خارج بود.

احمدی نژاد تاکید کرد از ملت ایران خواهش می کنم بنده و همکارانم را حلال کنند.

وی درباره این که چه کسانی در مدت هشت سال گذشته با دولت شما همکاری کردند که جا دارد این جا از آن ها تشکر کنید گفت: اول باید از خدای متعال تشکر کنم. ما همیشه لطف خدا را دیدیم و هیچ گاه به بن بست نرسیدیم. هیچ وقت حتی در سخت ترین شرایط در دولت احساس شکست نکردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ملت بزرگوار ایران بسیار بزرگوار هستند، حوصله، بزرگواری و پشتیبانی کردند؛ ما هر کجا رفتیم با محبت مردم مواجه شدیم.

وی افزود: از رهبری معظم انقلاب به خاطر حمایت ها و هم ارشاداتشان تشکر می کنم.

احمدی نژاد ادامه داد: از اقوام گوناگون، آذری ها، کردها، لک ها، تات ها، بختیاری ها، عرب های خوزستان، قشقایی ها، بلوچ ها، سیستانی ها، خراسانی ها، گیلانی ها، اصفهانی ها، همدانی ها، تهرانی ها، مذاهب گوناگون زرتشتی ها، مسیحی ها، آشوری ها که مثل خانواده بزرگ پشتیبانی و همکاری کردند و حداقل به ما فشار نیاوردند تشکر می کنم.

احمدی نژاد افزود: از اقشار مختلف، رانندگان و کسانی که در شبکه حمل و نقل هستند، حمل و نقل هوایی، دریایی به خصوصی جاده ای، شهری، برون شهری، کشاورزان، کارگزان عزیز، جامعه کارگری کشور، پزشکان، جامعه پرستاری، جامعه مهندسین، صنعت گران، سرمایه گذاران، کسبه، بازاریان، تجار، دانش آموزان، فرهنگیان عزیز، کارمندان دولت، رسانه ملی، خبرنگاران، هنرمندان و جامعه هنری کشور، دانشگاهیان و دانشجویان، ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، عشایر، روستاییان، جامعه مشاوران، پیمانکاران، صادرکنندگان، واردکنندگان و ایرانیان خارج از کشور که همواره در طول این هشت سال با دولت همکاری و از آن پشتیبانی کردند تشکر می کنم.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه امروز امام زمان مغفول مانده است، گفت: ما امروز مظلومیت امیرالمومنین و ائمه اطهار را حس می کنیم اما کسی در مورد مظلومیت امام زمان(عج) صحبتی نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه امام تنها راه نجات بشر است، تصریح کرد: امام تجلی عشق خدا به انسان است و اگر می خواهیم به پیشرفت برسیم تنها در سایه امام امکان پذیر خواهد بود و باید تلاش کنیم امام به راس مسوولیت برگردد.

احمدی نژاد افزود: راه ما ادامه دارد و راه را ادامه دهید تا بشر به میعادگاه برسد؛ چرا که هدف جهانی است.

سپس رئیس جمهور با قرائت این دوبیتی “عمری زغم تو مردم و زنده شدم، در هرچه که بی تو بود بازنده شدم، زان روز که مهر تو به جانم زده شد، با عشق تو من دولت پاینده شدم” و تقدیم آن به امام زمان و مردم ایران سخنان خود را پایان داد.

در پایان مجری خطاب به احمدی نژاد گفت: شما در این مدت 8 سال خیلی فرق کردید و موهایتان سفید شده است. سپس احمدی نژاد پاسخ داد: من با همان وزنی که وارد دولت شدم با همان وزن بیرون می روم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads