کد خبر: 31413 - تاریخ: جمعه، 2 آگوست 2013 - 14:23

عکس هوایی چشم نواز از«مسجدالاقصی»

عکس زیر که به صورت هوایی از محوطه ی تاریخی «حرم شریف» و اطراف آن برداشته شده است، «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» را از زاویه ای بدیع و چشم نواز، به تصویر کشیده است.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، «مسجدالاقصی»، یکی از دو مسجد مقدس در اسلام که در قرآن کریم به صراحت نام آن برده شده است، مکانی است در سرزمین فعلی «فلسطین». این مسجد که نخستین قبله گاه مسلمانان نیز به شمار می رود، مدتی پس از بعثت حضرت رسول(صلوات الله علیه) به دلیل حاکمیت کفار بر «شامات» ویران و با خاک یکسان شده بود. پس از فتح «فلسطین» به دست سپاهیان «اسامه بن زید»، خلفای مسلمان، اقدام به بازسازی و احیاء این مسجد نمودند. در حال حاضر، در شهر «بیت المقدس»، در مکانی که با نام «حرم شریف» شناخته می شود و به وسیله ی دیوارهایی تاریخی، از سایر قسمت های شهر جدا شده است، بنای «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» قرار دارد. این منطقه و تمامی شهر «بیت المقدس»، نزدیک به نیم قرن است که تحت اشغالِ رژیم صهیونیستی قرار دارد.
عکس زیر که به صورت هوایی از محوطه ی تاریخی «حرم شریف» و اطراف آن برداشته شده است، «مسجد اقصی» و «مسجد گنبد صخره» را از زاویه ای بدیع و چشم نواز، به تصویر کشیده است. مسجدی که گنبدی سبز رنگ دارد، «مسجد اقصی»(قدس شریف) و مسجدی که دارای گنبد طلایی رنگ است «مسجدِ گنبدِ صخره» نامیده می شود. منطقه ی مستطیل شکلی که با دیواری به جا مانده از دوران حاکمیت عثمانی، احاطه شده است، با عنوان «حرم شریف» شناخته می شود.
روز جهانی «قدس»، که «بیت المقدس» و «مسجد اقصی» را به عنوان نمادی از مقدسات اسلامی، پاس می دارد، به ابتکار حضرت «امام خمینی» در سال 1358، معین گردید تا همه ساله مسلمانان جهان، با گرامی داشت این روز، «آرمان رهایی سرزمین های اسلامی» از سلطه ی صهیونیست ها را زنده نگاه دارند.
به امید آزادی قدس و کعبه و کربلا

ghods

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads