کد خبر: 31355 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 آگوست 2013 - 12:49

“ کلیدی” که صدا و سیما سانسور کرد

هفته ای که گذشت، برای دانشجویان با هفته های دیگر بسیار متمایز بود؛ بخصوص برای دانشجویانی که طعم ضیافت افطار رهبر انقلاب را چشیده بودند.

هفته ای که گذشت، برای دانشجویان با هفته های دیگر بسیار متمایز بود؛ بخصوص برای دانشجویانی که طعم ضیافت افطار رهبر انقلاب را چشیده بودند.دیدار رهبری با دانشجویان

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، یکشنبه 19 رمضان دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب بود. دیداری که در آن 12 نفر از فعالان تشکل ها و انجمن های علمی، سیاسی و فرهنگی نقطه نظرات خود را با رهبر انقلاب مطرح کرده و پای سخنان ایشان نشستند.
یکی از دغدغه های پس از دیدار دانشجویان، پخش تلویزیونی این دیدار از سوی رسانه ملی است البته سخنان رهبر انقلاب به درستی و حداکثر با فاصله 24 ساعت از آنتن شبکه یک سیما و پس از اخبار سراسری پخش می شود و آنچه اخبار و حاشیه نگاری خبرنگاران صدا و سیما از سخنان دانشجویان است تنها به محورهای سخنان آنان محدود می گردد.
امسال اما بر خلاف سال گذشته سخنان دانشجویان به صورت دوره ای از سیمای جمهوری اسلامی دو روز بعد از دیدار پخش شد اما این شبکه چهار و چند دقیقه پس از اذان مغرب است که میزبان سخنان دانشجویان است.
البته سخنان دانشجویان آنقدر جذاب هست که بیننده خود را در شبکه چهار همزمان با پخش سریال های ماه رمضان پیدا کند اما نوع انتخاب مدیران سیما برای پخش این سخنان نیز جالب توجه است.
شب گذشته سخنان 4 نفر دوم سخنرانان مراسم ضیافت دانشجویی افطار با رهبر انقلاب از شبکه چهار پخش شد و چیزی که از انتخاب شبکه چهار برای پخش این سخنان جالب تر بود، سانسور قسمتی از سخنان نماینده یکی از اتحادیه های دانشجویی در این برنامه بود.
بخشی از سخنان نماینده و دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در محضر رهبر انقلاب که با تکبیر دانشجویان نیز مواجه شد از سوی صدا و سیما سانسور شد.
محمد رضایتی در بخشی از سخنان خود پس از آنکه گفته بود “حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای باعث شد افرادی که در سلامت انتخابات 88 تشکیک کرده بودند و با سکوت و فتنه انگیزی خود آب به آسیاب دشمن ریختند، در این دوره مجبور شدند که بگویند: انتخابات ایران دموکراتیک‌ترینِ انتخابات‌ها بود لذا آن کسانی که فتنه انگیزی کرده و مقدمات فشارخارجی را بوجود آورند و آقایانی که از تردید مردم سخن گفتند، اکنون باید بیایند و از ملت ایران عذرخواهی کنند.شمنان می‌گفتند انتخابات ایران آزاد نیست؛ می‌گفتند ساختار انتخابات دموکراتیک نیست؛ می‌گفتند بین نظام و مردم شکاف وجود دارد؛ می‌گفتند مردم از نظام بریده‌اند اما در این انتخابات، دیدیم، با همین شورای نگهبان؛ با همین دولت؛ با همین رسانه ملی و با همین سازوکار، مشارکتی بی نظیر رقم خورد و ما اکنون با تمسک به آموزه‌های دینی و وعده‌های الهی و منظومه‌ای از فرمایشات امام عزیزمان و حضرتعالی منتظر موفقیت‌های بعدی در عرصه‌های سیاسی اجتماعی هستیم.”
وی سپس گفت: “از این جهت گناه فتنه‌گران بویژه آن آقایانی که با همراهی و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل در روز انتخابات ریاست‌جمهوری 88 مدعی پیروزی در انتخابات شدند و به صورت انقلاب و مردم چنگ انداختند، آن قدر بزرگ است که اگر کلیدی بخواهد، آن قفلی که ملت ایران بر گردن استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها در 9 دی زد را بازکند؛ ملت ایران آن کلید را خواهد شکست.
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مختار
     | 2013/08/1 - 14:16
    پاسخ
    +1
    0

    احسنت اگر کسی هم بخواهد یا تو فکرش باشد که کلیدی بسازد برای بعضی از افراد از ترس یاران سید علی مون نمیتواند حرکتی کند چون ما همچون یک کوه پشتش ایستاده ایم.بر منکر سید علی مون لعنت.«فی امان ا…»

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads