کد خبر: 31299 - تاریخ: چهارشنبه، 31 جولای 2013 - 11:33

گزارشی از دربی گیلان؛

ایستگاه ششم شهرآورد گیلان در لیگ برتر

تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و داماش گیلان از ساعت 22 روز پنجشنبه 10 مرداد جاری در ورزشگاه تختی انزلی، دربی سنتی فوتبال گیلان را برگزار می‌کنند.

به گزارش خوبان، در یکی از دیدارهای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و داماش گیلان از ساعت 22 روز پنجشنبه 10 مرداد جاری در ورزشگاه تختی انزلی، دربی سنتی فوتبال گیلان را برگزار می‌کنند.

جدال نمایندگان فوتبال رشت و انزلی از دیرباز کری‌ها و حساسیت‌های خاص خود را به همراه داشته است و با توجه به اینکه امسال این دیدار مقرر شده بسیار زود و در هفته دوم لیگ برتر انجام شود، باید آن را دارای ویژگی‌هایی متمایز با دیگر دربی‌های این دو تیم دانست.

هواداران ملوان و داماش کاری به این ندارند که این بازی در اوایل لیگ انجام می‌شود و تیم‌ها هنوز هماهنگی و طراوت کامل خود را به دست نیاورده‌اند، بلکه آنها نمی‌خواهند در جدال با رقیب سنتی خود کم بیاورند و بازنده باشند.

به همان اندازه که برد در این دربی می‌تواند تأثیر مثبتی در روند رو به جلوی هر یک از این دو تیم در ادامه لیگ برتر داشته باشد، شکست در این بازی نیز می‌تواند آنها را از همین هفته‌های آغازین به چالش بکشاند.

ملوانی‌ها با سرمربی جدید خود هفته نخست لیگ برتر را با ناکامی آغاز کرده‌اند و در این دربی به دنبال جبران شکست و کسب رضایت هواداران متعصب خود هستند.

 

استفاده از امتیازهای میزبانی به‌ویژه برخورداری از حمایت پر شور هواداران از برگ‌های برنده سپید پوشان بندر در جدال با آبی‌ پوش‌های رشتی محسوب می‌شود تا انزلی‌چی‌ها با بهره‌گیری از آنها بتوانند نخستین پیروزی فصل خود را خاطره‌انگیز کنند.

داماشی‌ها نیز در هفته نخست در جدال خانگی با سایپا با بدشانسی از رسیدن به نخستین پیروزی فصل باز ماندند، در این دیدار ابتدا به انگیزه حفظ تداوم شکست‌ناپذیری خود تا پایان هفته دوم و سپس با اندیشه غلبه بر ملوان پای به میدان مسابقه می‌گذارند تا با دست پر از انزلی به رشت بازگردند.

در ترکیب هر دو تیم ملوان و داماش بازیکنانی با تجربه و در کنار آنها جوانان پر انگیزه‌ای حضور دارند که رویارویی آنها می‌تواند دربی سنتی شمال کشور را به یک جنگ تمام عیار تبدیل کند.

سید جلال رافخایی آقای گل فصل گذشته لیگ برتر امید نخست گلزنی ملوانان در این دیدار حساس به شمار می‌رود و در کنار او مازیار زارع در خط هافبک و سعید سالار زاده در خط دفاع با چندین تجربه حضور در این دربی از دیگر مهره‌های تأثیرگذار سپید پوشان برای این بازی محسوب می‌شوند.

در جمع داماشی‌های شهر باران نیز محمدرضا مهدوی کاپیتان و هافبک با تجربه این تیم نقش کلیدی را در ترکیب تیمش به‌عهده دارد و در کنار او علیرضا نظیف‌کار در خط دفاعی و افشین چاووشی در خط حمله که چندین حضور در دربی گیلان را در کارنامه دارند از امید‌های هواداران داماش در بازی با ملوان  قلمداد می‌شوند.

سر مربی‌گری ملوانان در این فصل از لیگ برتر را دراگان اسکوچیچ اهل کروات به‌عهده دارد و افشین ناظمی نیز هدایت‌گر داماشی‌هاست.

 

تقابل اندیشه‌ها و انگیزه‌های سرمربی خارجی و تازه وارد انزلی‌چی‌ها با سرمربی جوان و بومی رشتی‌ها می‌تواند بر جذابیت و هیجان‌های این مصاف بیفزاید و دیدنی‌های خاص خود را به همراه داشته باشد.

آخرین رویارویی ملوان و داماش به دیدار دور برگشت فصل گذشته این دو تیم در بندر انزلی باز می‌گردد که آن بازی در پایان با نتیجه سه بر یک به سود میزبان به پایان رسیده بود.

*یک برد برای ملوان و یک برد برای داماش و سه تساوی، حاصل 5 مصاف گذشته این دو تیم

پنج مصاف گذشته داماش و ملوان در رقابت‌های لیگ برتر با یک برد برای ملوان، یک برد برای داماش و سه تساوی برای این دو تیم به همراه بوده است.

جدال تیم‌های فوتبال داماش و ملوان را باید دربی نخست فوتبال شمال کشور و دومین دربی حساس فوتبال کشور پس از دربی آبی‌ها و قرمزهای پایتخت قلمداد کرد.

رویارویی‌های بسیاری در طول سال‌های گذشته بین نمایندگان فوتبال رشت و انزلی به ثبت رسیده است و در 12 دوره قبلی لیگ برتر نیز قبل از داماش، تیم‌های استقلال شهرداری و پگاه به عنوان نمایندگان فوتبال رشت به مصاف ملوان بندرانزلی رفتند اما با توجه به اینکه از سال 87 داماش گیلان با خرید امتیاز پگاه در لیگ برتر حاضر شد، در این گزارش آماری پنج دیدار قبلی داماش و ملوان را مرور می‌کنیم.

*دربی نخست: ملوان 1‌ـداماش 1

نخستین رویارویی ملوان و داماش به دیدار برگشت این دو تیم در هشتمین دوره‌های رقابت‌های لیگ برتر در فصل 87-88 در ورزشگاه تختی بندر انزلی بر می‌گردد.

در این بازی ابتدا داماشی‌ها با گل 40 متری افشین چاووشی از ملوان پیش افتادند اما ملوانی‌ها در واپسین لحظات و در دقیقه 91 توسط سید جلال رافخایی بازی را به تساوی کشاندند و از یک شکست خانگی رهایی یافتند.

سر مربی‌گری ملوان در این بازی را محمد احمدزاده و سرمربی‌گری داماش نیز حسین عبدی به همراه استانکو پاپلوکویچ به‌عهده داشتند.

در دوره‌های نهم و دهم لیگ برتر به دلیل حضور داماش در رقابت‌های لیگ دسته نخست دربی سنتی فوتبال گیلان به انجام نرسید.

*دربی دوم: ملوان 0‌ـ داماش 1

دومین رویارویی داماش و ملوان به بازی دور رفت این دو تیم در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91، در ورزشگاه تختی بندر انزلی برگزار شد.

در این دیدار داماش مهمان موفق شد با تنها گل نیمه نخست جهانگیر عسگری ملوان را در خانه‌اش مغلوب کند و نخستین برد تاریخ رشتی‌ها را در بندر انزلی به ثبت برساند.

سرمربی‌گری ملوان در این دیدار را فرهاد پورغلامی و هدایت داماش نیز ابراهیم قاسمپور به‌عهده داشتند.

*دربی سوم: داماش 0‌ـملوان 0

داماش و ملوان در سومین مصاف خود در دور برگشت یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91، در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند که این دربی در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مهدی تارتار سرمربی‌گری داماش و فرهاد پورغلامی سرمربی‌گری ملوان را در این جدال سنتی به‌عهده داشتند.

*دربی چهارم: داماش 0‌ـملوان 0

دربی چهارم داماش و ملوان این بار در ورزشگاه شهید عضدی رشت و در دور رفت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 به انجام رسید.

این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دومین تساوی متوالی بدون گل این دو تیم گیلانی در رشت به ثبت برسد. سرمربی‌گری داماش در این دیدار را امید هرندی به‌عهده داشت و فرهاد پورغلامی نیز سکاندار هدایت انزلی‌چی‌ها بود.

*دربی پنجم: ملوان 3‌ـداماش 1

پنجمین مصاف داماش و ملوان در دور برگشت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 در ورزشگاه تختی بندر انزلی با برتری ملوانی‌ها به پایان رسید. در این دیدار که در زیر بارش باران انجام شد ملوانی‌ها با نتیجه سه بر یک رقیب سنتی خود را با شکست بدرقه کردند.

سید جلال رافخایی «دو بار» و پویا نزهتی برای ملوان در این دیدار گلزنی کردند و تنها گل داماش را نیز سعید حلافی به ثمر رساند.

سرمربی‌گری ملوان در این بازی به‌عهده محمد احمدزاده بود و حمید درخشان نیز روی نیمکت داماش این تیم را هدایت می‌کرد.

*مصاف ششم داماش و ملوان در ورزشگاه تختی انزلی

به گزارش فارس، ششمین تقابل ملوان و داماش نیز در دور رفت سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، پنجشنبه 10 مرداد جاری در بندر انزلی برگزار می‌شود و باید منتظر ماند و دید که چه نتیجه‌ای در کارنامه بازی‌های این دو تیم در این دیدار به ثبت می‌رسد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/31


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads