کد خبر: 31097 - تاریخ: شنبه، 27 جولای 2013 - 01:28

دادگاه متهمان شورای شهر رشت غیر علنی برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پرونده متهمان شورای شهر رشت به قاضی محکمه جزایی ارجاع داده شده است گفت: به نظر می‌رسد دادگاه این متهمان غیر علنی برگزار شود.

به گزارش خوبان: محمدجواد حشمتی در گفت‌ وگوبا فارس، با اشاره به اختلاس و ارتشاء متهمان شورای شهر رشت اظهار کرد: رئیس دادگستری گیلانمحکمه متهمان مذکور به‌زودی برگزار می‌شود.

وی به ارجاع پرونده متهمان شورای شهر رشت به قاضی محکمه جزایی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد دادگاه متهمان غیر علنی برگزار شود.

حشمتی با بیان اینکه در بحث شوراهای شهر و روستا وظایف روشن است، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به وظایف خود به صورت شفاف عمل کنند و بر عملکرد آنها نظارت قانونی انجام شود.

رئیس کل دادگستری گیلان اختلاس و ارتشاء شورای شهر رشت را بیش از هفت میلیارد تومان دانست و بیان کرد: پرونده برای بیشتر اعضای شورای سوم شهر رشت، دو شهردار و هفت نفر کارمند تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه متهمان پرونده شورای شهر رشت با وثیقه آزاد شدند، خاطرنشان کرد: متهمان پرونده شورای شهر رشت یک ماه در بازداشت بودند.

حشمتی از ورود دادگستری به شورای شهر و روستا در دوره چهارم خبر داد و یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در جامعه انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید براینکه بازرسی استان در بخش‌های مختلف شوراهای شهر و روستا نظارت دارد، اظهار کرد: تلاش می‌شود شوراها از مسیر قانونی و درست منحرف نشده و اعتماد مردم از خدمتگزاران سلب نشود.

وی در ادامه به بازشماری صندوق‌های آرای شورای شهر رشت اشاره کرد و افزود: بازشماری آرا ربطی به دادگستری ندارد.

حشمتی با بیان اینکه دادگستری تنها به تخلف‌ها و جرایمی که در انتخابات اتفاق افتاده است رسیدگی می‌کند، تصریح کرد: درباره خرید و فروش آرا پرونده‌سازی‌های انجام شده و به جرم افراد رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان یادآور شد: شمارش آرای انتخابات، جابه‌جایی و هر تغییر و تحول به عهده هیئت نظارت بر انتخابات است و طبق دستورالعمل‌ها اقدام می‌کند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads