کد خبر: 30880 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 جولای 2013 - 10:39

سود چند صد میلیاردی کرم حلزون

رئیس سازمان غذا و دارو: فروش کرم حلزون در کشور در همین مدت کوتاه ۴۵۰ میلیارد تومان کسب درآمد کرده که نشان دهنده آن است که در تولید و عرضه این محصول هیچ حساب و کتاب فنی و اقتصادی و علمی وجود نداشته است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، دکتر عباس حاجی آخوندی در مورد تولید و توزیع کرم حلزون در کشور، افزود: متاسفانه براساس گزارشات به دست آمده، ساخت کرم حلزون در halazoonکشور بدون اخذ هرگونه مجوز از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بوده است.

وی ادامه داد: بدون‌شک شیوه علمی توزیع فرآورده‌های سلامت باید در مراکزی باشد که توزیع کننده بتواند راجع به فرآورده توضیح دهد در بازرسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که کرم حلزون، توسط پیک به مردم تحویل داده می‌شده و این درشرایطی است که اصلا حسابرسی اقتصادی و توضیحات فنی و علمی آن مشخص نیست.

ماجرای کرم حلزون

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی بررسیهای انجام شده متوجه شدیم تولید و تبلیغ کرم حلزون متناسب با استانداردهای نظام سلامت نیست، تصریح کرد: با دانشگاه علوم پزشکی البرز که نقش مهمی در تولید و تبلیغ این کرم داشته است برخورد لازم صورت گرفته، از طرفی نیز به این دانشگاه ماموریت داده شد برندهایی نظیر کرم حلزون را که ممکن است با اسامی مختلف در بازار وارد شوند را شناسایی کنند.

حاجی‌آخوندی یادآور شد: محصولاتی همچون کرم حلزون، یکسری فرآورده مشابه با برندهای مختلف است که افرادی که در بازار قاچاق فعالیت می‌کنند این محصول را با نامهای مختلف عرضه می‌کنند تا سود زیادی را به جیب زنند.

وی تاکید کرد: فروش کرم حلزون در کشور در همین مدت کوتاه ۴۵۰ میلیارد تومان کسب درآمد کرده که نشان دهنده آن است که در تولید و عرضه این محصول هیچ حساب و کتاب فنی و اقتصادی و علمی وجود نداشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد چگونگی نحوه دادن مجوز به تولید کرم حلزون، افزود: اصلا چنین مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو به تولید محصول کرم حلزون داده نشده است، در حال حاضر در تلاش برای بررسی مجوز اولیه آن هستیم تا مشخص شود مجوز از سوی دانشگاه البرز بوده است یا خیر؟ چراکه دانشگاهها در فرآیند تولیدات غیردارویی می‌توانند مجوز دهند.

کمبود ۶۳ قلم دارو در کشور

حاجی‌آخوندی در مورد کمبود اقلام دارویی در کشور، تاکید کرد: در ابتدای سال جاری حدود ۳۰۰ قلم دارو در کشور کمبود داشت که در حال حاضر به حدود ۶۳ قلم دارو رسیده است.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا کمبود دارو دیده می‌شود، افزود: به طور حتم اگر گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی با ما همکاری کند می‌توانیم این کمبود را ظرف مدت دو هفته برطرف کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بانک مرکزی نباید در تامین ارز، وزارت بهداشت را دور بزند چراکه این اقدام باعث مشکلات دارویی و واردات دارو در کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/91


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads