کد خبر: 30831 - تاریخ: دوشنبه، 22 جولای 2013 - 12:00

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک؛

تکواندو ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی تکواندو ایران با کسب 49 امتیاز از میان 134 کشور جهان توانست عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش خوبان، بیست و یکمین دوره از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان که از دوشنبه 24 تیرماه با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور جهان در سالن “اکس پوزیتو” شهر “پائبولا”ی مکزیک آغاز شده بود، بعد از هفت روز رقابت سنگین و فشرده، در نهایت با قهرمانی کره‌جنوبی و نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

tekvando

چشم بادامی‌های کره‌جنوبی که دو سال قبل در کشور خود عنوان قهرمانی را به تیم ملی ایران واگذار کرده بودند، در بخش مردان با سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 61 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کردند. تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا و دو نقره و 49 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و مکزیک هم با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز و 48 امتیاز سوم شد.

برای تیم ملی تکواندو ایران در این رقابتها بهنام اسبقی یک نشان طلا، هادی مستعان و سجاد مردانی دو مدال نقره کسب کردند. امید عمیدی، مسعود حاجی‌زواره، محمد خمسه، احسان نقیب‌زاده و مهدی خدابخشی به همراه قربانی، فرشیدی، ایزدی و حاجی‌پور چهار عضو تیم بانوان از دست يابی به مدال بازماندند.

مرتضی کریمی به عنوان سرمربی، مرتضی سلطانی مربی و هادی افشار مربی تیم ملی ایران را در این مسابقات همراهی کردند.

در روز پایانی این مسابقات بعد از شکست و حذف نامدارانی چون “آرون کوک” و “استیون لوپز” مدال طلای وزن ششم به “تاهیر گولک” از آلمان تعلق گرفت. “آنتوان کاتکوف” از روسیه نقره گرفت. “نیکولاس گارسیا” به همراه “لیزارگا” از مکزیک هم به نشان نقره دست پیدا کردند. از نکات مهم این دوره می‌توان به ناکامی “یول گونزالس” ، “ثروت تازگل”، “نیکولاس گارسیا” و “کارلو مولفتا” مردان طلایی المپیک 2012 اشاره کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads