کد خبر: 30687 - تاریخ: شنبه، 20 جولای 2013 - 12:21

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان:

مردم در خرید لوازم برقی به برچسب انرژی توجه کنند/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان، با بیان اینکه مردم در خرید لوازم برقی باید به برچسب انرژی آن توجه کنند، گفت: در فصل تابستان مصرف برق در ساعات 8 تا 12 شب در اوج قرار دارد.

به گزارش خوبان: محمد اسماعیل هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار دیارباران،برق با تاکید بر اینکه مشترکین گرامی به کاهش مصرف برق به ویژه در فصل تابستان توجه بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: برق از زیرساخت‌های توسعه هر کشوری است و استفاده صحیح از این انرژی در توسعه و آبادانی هر جامعه‌ای نقش بسیار مهمی دارد.

وی صرفه‌جویی و استفاده بهینه را به معنی عدم استفاده از برق ندانست و گفت: به ویژه در فصل تابستان که اوج مصرف برق است باید از وسایل برقی به نحو مناسبی استفاده کرد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان، لوازم برقی خانگی از مصرف کنندگان اصلی برق در خانه‌ها دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از وسایل برخی در خانه‌ها هزینه‌های خانواده را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

هنرمند با اذعان به اینکه تعداد وسایل برقی در خانواده‌ها رو به افزایش است، گفت: با رعایت توصیه‌های لازم می‌توان هزینه‌های برق مصرفی را کاهش و سبب استفاده بهینه از این وسایل شد.

وی با بیان اینکه مردم در خرید لوازم برقی باید به برچسب انرژی آن توجه کنند، تصریح کرد: بهتر است از وسایل برقی دارای رتبه انرژی A یا B استفاده شود تا میزان انرژی مصرفی کاهش یابد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف به جای لامپ‌های رشته‌ای را از راه‌های کاهش مصرف برق منازل عنوان کرد و افزود: انرژی مصرفی در لامپ‌های کم‌مصرف ۲۰ درصد کمتر از لامپ‌های رشته‌ای است و طول عمر آن نیز ۸ برابر لامپ‌های رشته‌ای است که در دراز مدت سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های برق مصرفی خانواده‌ها می‌شود.

هنرمند با اشاره به استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه در فصل تابستان، یادآور شد: مناسب است دمای کولرها در فصل گرم سال در حدود ۲۶ درجه باشد.

وی قرار دادن کولرها در سایه را سبب کاهش مصرف برق آنها دانست و گفت: با این کار انرژی مصرفی کمتر شده و مکان مورد نظر زودتر خنک خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان، قرار دادن مواد غذایی گرم درون یخچال را سبب افزایش مصرف این دستگاه‌ها دانست و افزود: باز و بسته کردن غیر ضروری در یخچال مصرف این دستگاه را افزایش می‌دهد.

هنرمند، با بیان اینکه مشترکان محترم برق در گیلان برای صرفه‌جویی بهتر در مصرف انرژی باید ساعات اوج مصرف توجه بیشتری کنند، متذکر شد: در فصل تابستان مصرف برق در ساعات ۸ تا ۱۲ شب در اوج قرار دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان، با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مشترک دارد، افزود: حدود ۸۰ درصد مشترک شرکت توزیع برق گیلان مربوط به بخش خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد انرژی برق استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت: مردم عزیز به ویژه در فصل تابستان به صرفه‌جویی در مصرف برق توجه بیشتری داشته باشند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads