کد خبر: 30609 - تاریخ: جمعه، 19 جولای 2013 - 19:41

نامه شهید خوش سیرت به همرزمش؛

سفارش‌های شهید “مهدی خوش‌سیرت” در خصوص ماه رمضان + متن نامه

ماه رمضان ماه قرآن است و شادابی دلهای بیدار با تلاوت قرآن بلکه مهمتر از آن حیات ما قرآن است و با او بودن و سپس هیچوقت زندگی بدون قرآن را قبول مکن.

به گزارش خوبان به نقل از دیارباران، همرزم شهید مهدی خوش‌سیرت در خصوص ویژگی‌های فردی وی اظهار کرد: در اول ماه رمضان سال ۱۳۶۶ مصادف با اردیبهشت ماه به اتفاق سردار خوش‌سیرت از شوشتر به گیلان و به منزل پدری ایشان مراجعه کردیم و اولین سحر را در آنجا بودیم.

چند روزی کوتاه سردار مهدی خوش‌سیرت در گیلان بود و به تصور بنده با توجه به اینکه همه لشگر در مرخصی به سر می‌بردند شهید از گیلان به اردوگاه لشگر قدس استان به شوشتر بر می‌گردد.

همان طور که در برنامه پیدا است می‌فرمایند که اردوگاه خالی از رزمندگان است و در واقع چادرهای خالی حال و هوای خاصی دارد.علی‌رغم اینکه ماه اردیبهشت و بیابان‌های جنوب دارای گرمای خاصی می‌باشد بنده فکر می‌کنم شهید خوش‌سیرت جهت خودسازی و قرارگرفتن در شرایط روزه گرفتن به اردوگاه شوشتر مراجعه نموده است،‌ لذا من دلیل دیگری برای آن نمی‌بینم.

نکات اخلاقی این نامه هزاران حرف برای گفتن دارد و اینکه یک فرمانده در قواره شهید خوش‌سیرت اینقدر به فکر رزمندگان زیر دست خود که فاصله سنی زیادی با او داشتند بوده که خود جای تعجب دارد.

ضمن اینکه سفارش‌های قرآنی و معنوی شهید خوش‌سیرت واقعا جای تامل دارد.لازم به ذکر است بعد از این مقطع لشگر قدس با عظمت به سمت سنندج و سپس به سمت منطقه عمومی ماووت جهت تصرف این شهر استراتژیک یکی از بهترین حماسه‌ها را از خود به جای گذاشتند.

در ۶ تیرماه همین سال یعنی ۲ ماه پس از نوشتن نامه،‌ شهید مهدی خوش‌سیرت مزد مجاهدت و همچنین عبودیت خود را از سوی خداوند دریافت و سرافرازانه به سوی معبود شتافت.

shahid mehdi-khosh-sirat

در زیر نامه شهید مهدی خوش‌سیرت به یکی از همرزمان وی را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور برادر… سلام علیکم و رحمت ا…

و لله الاسماء الحسنی فادعوه بها…نامهای خوب همه برای خداست پس خدا را به آن نامها بخوانید.

با سلام به همه بزرگان اسلام خصوصا پیامبر بزرگ اسلام و همه دوستداران او و راه مقدسش. خدمت برادرم … سلام عرض مینمایم و امیدوارم که در این ماه با برکت رمضان از الطاف خدا بهره‌مند بوده و در ضیافت حق تعالی میهمانی خوب و آبرومند باشیم.انشالله پروردگار عالم ما را دوستانی خوب برای همدیگر قرار دهد طوری که این روابط‌ها ما را به خدا نزدیک گرداند.

برادرم با اینکه چند روزی است که از شما جدا شدم ولی باور کن آنقدر دلم برایت تنگ شده است که گویا ماهها شما را ندیده‌ام و خودم هم نمیدانم که این علاقه شدید ریشه اش از کجاست و فقط بارها افسوس میخورم که ای خیلی‌ها بودند و خیلی‌ها را می‌دیدند و ای کاش غلام بود و ترا می‌دید (اگر چه الان هم هست ترا و ما را می‌بیند).

چادرهای اردوگاه بدون رزمندگان فضای غم باری را بیانگر است و جای خالی شهدا کاملا مشهود است و من عقب مانده از قافله شهیدان امروز تنهای تنها در اردوگاه شوشتر به انتظار سرنوشت خود نشسته ام و در افق نا معلوم تقدیر چشم امید به لطف خدا دوختم و عنایت خاص او تا شاید ما را نیز لایق همراهی بودن با کاروان شهدا بداند و ببرد.

… جان ای کاش با هیچکدام از شما آشنا نمی‌شدم و ای کاش با هیچکدام از شهدا آشنا نبودم چرا که امروز از یکطرف دوری آن‌ها عذابم می‌دهد و از سوی دیگر آن عزیزان و شما آنقدر پاک هستید که من عاصی را لایق دوست بودن با این جمع به حق پیوسته نیست و در آخرت جز شرمساری چیزی نصیبم نخواهد بود. اما برادرم چون وظیفه یک دوست آن است که از هر جهت مواظب دوستش باشد لذا من هم با همه بی‌لیاقتی خود چند نکته را متذکر میگردم و آن اینکه … عزیز ماه رمضان ماه قرآن است و شادابی دلهای بیدار با تلاوت قرآن بلکه مهمتر از آن حیات ما قرآن است و با او بودن و سپس هیچوقت زندگی بدون قرآن را قبول مکن و در پناه قرآن زشتیها را از خودمان دور کنیم و با توسل و تمسک به قرآن خوبیها را در خود پرورش دهیم و بارور کنیم.

برادرم خیلی از برادران در موقعیت سنی تو ارتباط خوبی با قرآن و کتابهای خودسازی داشته‌اند و خوب از خودشان مواظبت میکردند اما همینکه چند صباحی از عمرشان گذشت بی‌حال شده و حال عبادت و مناجات و مطالعه کتب اسلامی را از دست دادند. لذا مواظبت کن از حالات خودت و دچار این کسالت روحی نشو که انشالله هیچوقت نخواهید شد. و این تذکرات به خودت قسم به خودم است نه به تو بهر حال از شما خیلی التماس دعا دارم و…

این حقیر از امروز قصد ۱۰ روز کردم و در حال روزه هستم و این چند خط نا قابل را بخاطر تسکین خودم برایت نوشتم. در ضمن آن خواستم به عرضتان برسانم که امتحانات کتبی شما از تاریخ ۱۱ خرداد شروع میشود که برنامه کامل آن را برایت ارسال میکنم و امتحانات حضوری شما نیز از تاریخ ۴ یا ۵/۳/۶۶ شروع میگردد و شما اگر بتوانید ۲۱ ماه رمضان را اینجا باشید میتوانید قصد ۱۰ روز کنید و اینجا روزه بگیرید.

بهر حال هر تصمیمی که میخواهید بگیرید سعی کنید که در امتحانات شما خللی وارد نگردد اگر چه دلم میخواهد که امروز بیایی اینجا تا ترا ببینم ولی هر کاری که رضایت خدا باشد همان را انجام بده. سلام مرا به پدر و مادرت برسان. خدا نگهدارت باشد.

و السلام

دوستدارت مهدی خوش‌سیرت

1366/2/21

khoshsirat-name khoshsirat-name2

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads