کد خبر: 30379 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 جولای 2013 - 02:47

بخشدار خمام در جلسه شورای سلامت بخش خمام:

سلامت جامعه در گرو سلامت فردی و سلامت محیطی جامعه است

بخشدار خمام: توجه به سلامت شهروندان در دو بعد روحی و جسمی ضروری است، چراکه انسان سالم زمینه ساز جامعه سالم خواهد بود که بر همین مبنا باید تلاش کنیم تا جامعه ای سالم در بعد بصری و کالبدی داشته باشیم.

به گزارش خوبان، جلسه شورای سلامت روز یکشنبه در بخشداری خمام برگزار شد.

در این جلسه که به مناسبت ماه مبارک رمضان تشکیل گردیده بود، استقامتی بخشدار خمام طی سخنانی با تاکید بر اهمیت بحث بهداشت و سلامت جامعه گفت: سلامت و بهداشت جامعه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از ملاک های اساسی گذار از جوامع سنتی به مدرن می باشد.سلامت و بهداشت به عنوان بخشی از فرهنگ همگانی هر جامعه ای در راستای امنیت اجتماعی، حمایت، رفاه،آسایش، عدالت اجتماعی و… دارای مضامین و معانی خاصی متناسب با فرهنگ آن جامعه است.

وی ادامه داد: اهتمام به سلامت و بهداشت بخش خمام ومشارکت و استمرار در برنامه ریزی در مراحل پیشگیری و درمان و… در بحث ارتقاء سلامت جامعه مؤثر است. ارتقاءبهداشت در سطح بخش همراه با  آگاهی بخشی ،تقویت اطلاع رسانی و افزایش مهارت های بهداشتی و درمانی سبب سلامت شهروندان خواهد بود. تأکید بر روابط اجتماعی و انسانی ارائه خدمات و مراقبت های اجتماعی و بهداشت روانی همراه با رویکردهای سلامت محوری شهروندان در راستای بهزیستن شهروندان، تأکید بر روش های ایمنی شناسی در ساختار شهرها و روستاها، همراه با پذیرش درک آن توسط اقشار مختلف، ایجاد احساس جامع و یکپارچگی در میان مردم از نکات بارز در حوزه مطالعه سلامت جامعه در شورای سلامت بخش خمام می باشد.

نماینده عالی دولت در بخش خمام افزود: امروزه بهداشت و سلامت جامعه از جمله ضروریاتی است که مجموعه‌های مختلف از طریق برنامه و طرح‌ها متناسب به دنبال ایجاد شرایط مطلوب برای رسیدن به این هدف هستند، در واقع مطالعات مختلف نشان می‌دهد سلامت جامعه که درواقع رکن اصلی توسعه و پیشرفت یک جامعه محسوب می‌شود در گرو سلامت فردی و سلامت محیطی جامعه است.

توجه به سلامت شهروندان در دو بعد روحی و جسمی ضروری است، چراکه انسان سالم زمینه ساز جامعه سالم خواهد بود که بر همین مبنا باید تلاش کنیم تا جامعه ای سالم در بعد بصری و کالبدی داشته باشیم.

بخشدار خمام افزود: ترغیب و تشویق در حوزه مسئولیت پذیری، همکاری، همیاری و همفکری با یکدیگر، ایجاد یک خط پیوستار مثبت از تأثیرات جمعی، حمایت های متنوع واعتماد از موارد ضروری در شورای سلامت بخش خمام خواهد بود.

رئیس شورای بهداشت بخش خمام افزود :ماه مبارک رمضان، ماه گشوده شدن گره کار از دل انسان ها و دروازه های آسمان است و به جهت هر چه بیشتر بهره بردن از این فرصت مبارک لزوم تداوم سلامت و حفظ قوای جسمانی به دو علت از اهمیت ویژه ای برخوردار است: اولاسفارش اکید شریعت در حفظ صحت و آسیب نرساندن به خود، ثانیا پیش فرض روزه داری سلامت جسم است، همچنین توجه به شب زنده داری و راز ونیاز با خداوند منان به جهت تقویت بعد معنوی سبب تعالی روحی و سلامت روح وروان و نفس می گردد.

در انتهای این جلسه با توجه به محور موضوعات مطرح شده مصوباتی به شرح ذیل به تصویب رسید:

1- بررسی شیوع بیماری های  فصلی منتقله از طریق آب و غذا

2- افزایش بروز بیماریهای دامی( تب سه روزه) و حیوان گزیدگی (هاری)

3- رسیدگی به وضعیت بهداشتی واحدهای عرضه مواد مصرفی در ماه مبارک رمضان

4-نظارت بر اماکن و مهمانسراها و رستورانهای بین راه هی

5- بررسی وضعیت آب شرب روستایی و شهری از لحاظ سطح کمی و کیفی در سطح بخش

انتهای پیام/57


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads