کد خبر: 30291 - تاریخ: یکشنبه، 14 جولای 2013 - 17:44

تصاویر اختصاصی خوبان

وضعیت نه چندان جالب کارخانه سیمان دیلمان+ عکس

اعتقاد بر این بوده است که با راه‌اندازی طرح کارخانه بزرگ سیمان گیلان سبز مردم منطقه شاهد تولید سیمان با کیفیت ممتاز باشند و هزینه‌های کار در پروژه‌های استان به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، مجتبی فرونچی در واکنش به اظهارات معاون عمران استاندار گیلان مبنی بر «کارخانه سیمان دیلمان تعطیل می‌شود»، اظهار کرد: آن دسته از مسئولان که اکنون با فرافکنی تلاش در فرار از مسئولیت‌های خود دارند اگر با دقت به این پرسش پاسخ دهند که چرا کارخانه سیمان گیلان سبز متولد شد، شاید هرگز به خود اجازه بیان مطالب غیر واقع و خارج از شأن را ندهند.

DSC04086

وی ادامه داد: مسئولان به‌جای تلاش در محدود کردن فعالیت یک کارخانه تلاش در برطرف کردن گوشه‌ای از مشکلات صنعت در این استان داشته باشند.

فرونچی افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پس از اطمینان از وعده‌های مسئولان در تأمین زیرساخت‌های لازم مبادرت به ساخت کارخانه در منطقه دور از دسترس و صعب‌العبور دیلمان کردند.

مدیرعامل کارخانه سیمان گیلان سبز با بیان اینکه توافق‌ها بین مسئولان گیلان، وزارتخانه‌های مربوطه و سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانه مذکور انجام شده است، تصریح کرد: با تعرفه زمین مورد نیاز عملیات اجرای طرح بزرگ استانی مذکور با هدف تأمین سیمان با کیفیت در قالب خرید و استقرار بالاترین تکنولوژی روز دنیا انجام شده است.

DSC04083

وی یادآور شد: اعتقاد بر این بوده است که با راه‌اندازی طرح کارخانه بزرگ سیمان گیلان سبز مردم منطقه شاهد تولید سیمان با کیفیت ممتاز باشند و هزینه‌های کار در پروژه‌های استان به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

فرونچی خاطرنشان کرد: کلنگ طرح بزرگ کارخانه گیلان سبز با عنوان پشتیبانی پروژه‌های زیربنایی استان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد فعالیت پایدار برای بالغ بر دو هزار نفر نیروی انسانی با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در سال 81 به زمین زده شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان گیلان سبز با اشاره به اینکه در طول مدت راه‌اندازی کارخانه و از زمان اجرایی شدن کار بارها مدیران کارخانه موضوع‌ جاده را به مسئولان مربوطه گوشزد کردند، بیان کرد: نامناسب بودن جاده مواصلاتی و زمان‌بر بودن اصلاح این جاده از جمله مواردی بوده که همواره در مکاتبات به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت کارخانه سیمان گیلان سبز صلاح بر مطرح کردن اسامی افرادی که در آن زمان مسئولیت مستقیم اخذ و جذب بودجه لازم برای اصلاح و ارتقای این جاده را داشتند، نمی‌داند اما واقعیت این است که در دو سفر هیئت دولت به گیلان در سال 85 و 89 مصوباتی برای ارتقای جاده مذکور به تصویب رسیده بود اما به هیچ عنوان توسط مسئولان مربوطه پیگیری و جذب بودجه نشده است.

DSC04080

فرونچی به مکاتبه مجمع نمایندگان گیلان با وزیر وقت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه هیچ‌کدام از مصوبات هیئت دولت در گیلان اجرایی نشده و حتی در سال 90 بودجه‌ای معادل شش میلیارد تومان از محل منابع استانی مصوبه شده و این بودجه نیز جذب نشده و اکنون کار به انتها رسیده و تمام توجه‌ها به کارخانه است.

مدیرعامل کارخانه گیلان سبز، ظرفیت حمل هر کامیون را 15 تن سیمان اعلام کرد و افزود: روزانه برای حمل 3 هزار و 500 تن تولید سیمان کارخانه مذکور باید بالغ بر 460 دستگاه کامیون از منطقه تردد کند.

وی با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای فرافکنی مسئولان نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان باید همت کرده و از پروژه بزرگ کارخانه سیمان گیلان سبز حمایت کنند به نحوی که سرمشق دیگر سرمایه‌گذاری‌ها برای انبوه سرمایه‌گذاران در منطقه باشد.

فرونچی در پایان از تمام مسئولان و مدیران به‌ویژه نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در راه‌اندازی کارخانه سیمان گیلان سبز قدردانی کرد.

DSC04087 DSC04091


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. -
     | 2014/02/6 - 00:37
    پاسخ
    +3
    0

    آخه آدم حسابی جان مردم مهمه یا اشتغال آنها شما که به بهانه اشتغال این بلا را بر سر مردم می آورید میدانید با از دست رفتن یک نفر سر نوشت چند نفر عوض میشه؟ وتا آخر عمر دعاگوی شما خواهند بود.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads