کد خبر: 30172 - تاریخ: شنبه، 13 جولای 2013 - 14:07

در خطبه های نمازجمعه این هفته خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: بانوان ما بدانند حجاب اسلامي، حاصل خون هاي شهداي فراواني است که بايد پاس داشته شود.

کودتاي 28مرداد 1332 که به سرنگوني دولت مصدق منجر شد در مقايسه با کودتای نوژه در حد يک بازي کودکانه بوده است.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان، روز گذشته در مسجد جامع خمام برگزار شد.

حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در ابتدای خطبه ی دوم با بیان این که حجاب شرعي يکي از مصاديق بارز تقواست که در طول تاريخ مورد کينه و عداوت دشمنان اسلام قرار گرفته است گفتند: امروز 21 تير ماه به مناسبت حماسه غيرت مردم مسلمان مشهد، 78سال قبل در مسجد گوهرشاد به نام «روز عفاف و حجاب» ناميده شده است.

ایشان خودنمایی زنان به وسیله انواع آرایش های گرانقیمت و جراحی های خطرناک را  بزرگترين تمرّد و دهن کجي به دستور خداوند خواندند و اذعان داشتند: آيا اينگونه افراد مي توانند انتظار شفاعت از حضرت صديقه طاهره(عليها السلام) داشته باشند؟!

خطیب نمازجمعه خمام حجاب را از شعائر دین اسلام و نشانه ی مسلمان بودن بانوان دانستند و بی حجابی را نشانه ی کفر خواندند و ادامه دادند:  مردم مسلمان ايران قبل از رژيم پهلوي و هجوم فرهنگ مبتذل غربي به کشور ما، با حجاب بوده اند و با تمام وجود خود، قداست آن را حفظ مي کرده اند؛ ولي از زماني که رضاخان ملعون با حمايت انگليس به سلطنت رسيد درصدد کنار زدن حجاب از بانوان کشور ما برآمد لکن با مقاومت سرسختانه ملت به رهبري روحانيت مواجه شد و تا سال ها نتوانست نقشه خود را اجرا کند. تا اينکه سرانجام خانواده خود را از همسر و دختران، بدون حجاب شرعي و با آرايش غليظ غربي در يک مراسم رسمي حاضر کرد و پس از آن پوشش اسلامي را در کليه اماکن عمومي، مدارس، خيابان ها، بازار و حتي مساجد و زيارتگاه ها ممنوع کرد؛ و آن روز را درحاليکه زنان کشور را در بند نگاه هاي مسموم مردان نامحرم کرده بود، «روز آزادي زنان» ناميد و معترضين را هم به شدت سرکوب کرد.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه به تشریح وقایع مسجد گوهرشاد در مشهد پرداختند: يکي از آن سرکوب هاي شديد در چنين روزي در مسجد گوهرشاد مشهد اتفاق افتاد که طي آن بيش از 2000 نفر را که خواستار حفظ نواميس خود بودند کشتند و تعداد زيادي را هم دستگير و يا تحت تعقيب قرار دادند. ولي اين مبارزه همچنان ادامه داشت تا اينکه حدود يک سال قبل از انقلاب اسلامي يعني 17 دي ماه 1356 که سالروز اجراي طرح حجاب زدايي رضاخان بود به همين منظور، مقاله اي در اهانت به حضرت امام خميني(ره) در روزنامه اطلاعات آن زمان چاپ شد و بار ديگر مردم را به رهبري روحانيت به صورت گسترده وارد صحنه کرد و سرعت بيشتري به پيروزي انقلاب اسلامي ايران بخشيد. اکنون بانوان ما بايد بدانند که حجاب اسلامي علاوه بر حکم الهي، حاصل خون هاي شهداي فراواني است که بايد پاس داشته شود.
حجت الاسلام عاشوری

ایشان ، 27 تیر ماه ، سالروز پذیرش قطعنامه 598 را یکی از مظلومانه ترین روزهای تاریخ خواندند و خاطرنشان کردند:  حضرت امام خميني(ره) از آن به سر کشيدن جام زهر ياد کردند. کشورهاي مستکبر غربي که صدام را تشويق به حمله عليه ايران کرده بودند و همه نوع حمايت تسليحاتي، اطلاعاتي و اقتصادي از او مي نمودند، وقتي که او را در آستانه شکست ديدند، بهانه اي مي خواستند تا عملاً به نفع او وارد جنگ شوند؛ لذا قطعنامه ظالمانه اي در شوراي امنيت تصويب کردند و ايران اسلامي را به جرم نپذيرفتن آن، جنگ طلب معرفي کرده و مورد تحريم هاي همه جانبه قرار دادند و حتي به چاه هاي نفت، کشتي هاي تجاري و هواپيماهاي مسافربري ما نيز حمله کردند. در چنين شرايطي حضرت امام خميني(ره) بعنوان فرمانده کل قوا با در نظر گرفتن مصالح عالي نظام و درک توطئه دشمنان، قطعنامه مزبور را به دليل برخورداري از برخي از ويژگي هاي مثبت همچون معرفي متجاوز، آزادي اُسرا و بازگشت به مرزهاي بين المللي پذيرفتند و توطئه بزرگتر دشمن را که ويراني کشور و ايجاد هرج و مرج در آن بود، خنثي کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری تاريخ تيرماه در کشور ما را مملو از جنايات آمريکا و ايادي او عليه ملت ایران دانستند و تصریح کردند: از ترور مقام معظم رهبري و انفجار دفتر مرکزي حزب جمهوري در ششم و هفتم تير تا حمله به هواپيماي مسافربري در آخرين روزهاي جنگ تحميلي و اجراي کودتاي نوژه قبل از آغاز جنگ تحميلي، آمریکا، دشمني هاي زيادي را عليه ملت ايران انجام داده است.

ایشان در پایان خطبه هایشان در تحلیل وقایع کودتای نوژه، به گفته ی برخی تحلیلگران اشاره داشتند که معتقد بودند کودتای براندازی دولت مصدق در مقایسه با کودتای نوژه در حد یک بازی کودکانه بوده است و ادامه دادند: آمريکايي ها آنقدر به موفقيت اين کودتا اميدوار بودند که آن را قبل از تجاوز نظامي صدام عملي کردند. آنها حتي اعلاميه پيروزي خود را هم آماده کرده بودند که بعد از بمباران مراکز حساس کشور ازجمله مدرسه فيضيه، بيت امام(ره)، فرودگاه مهرآباد، محل نماز جمعه و بسياري از پادگان هاي تهران، پخش کنند. نمونه کوچکي از اين کودتا مي توانست رژيم هاي بسياري را در سراسر دنيا سرنگون کند. ولي عامل معنويتي که اين انقلاب در سراسر کشور پخش کرده بود توانست دل هاي برخي از عاملين کودتا را منصرف کرده و آنان را وادار به افشاي نقشه دشمن کند، و توطئه بزرگي را خنثي نمايد.

 

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads