کد خبر: 30146 - تاریخ: جمعه، 12 جولای 2013 - 14:29

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت:

با توجه به پرونده های برخی از اعضای شورای جدید، خدا می داند که در آینده چه خواهد شد!

همه در این انتخابات سهل انگاری کردند و انتخابات ممکن است که باطل هم نشود ولی افراد ناسالمی وارد شورا شدند.

به گزارش خوبان به نقل از گیلانی ها، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: ما صحت انتخابات را تأیید نکردیم و هیئت نظارت بر انتخابات گیلان باید نتیجه بررسی وضعیت شورای شهر را به فرمانداری اعلام کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت در خصوص اخبار منتشر شده در برخی سایتها مبنی بر اینکه وی به دنبال مهره چینی افراد نزدیک به خود در شورای شهر است، تأکید کرد: ما در انتخابات نه دخالتی کردیم و نه کسی را معرفی نمودیم و این اتهام مهره چینی را تنها کسی که مطرح کرده، سایت ” گ” است و هیچ کس چنین تصوری از من ندارد و این سایت اولین بارش هم نیست و درباره ما تا کنون تهمت ها و دروغ های زیادی نوشته است.

وی درباره اظهارات کوچکی نژاد مبنی بر اینکه انتخابات ابطال نمی شود و فقط شش عضو شورا جابجا می شوند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نیروی انتظامی و برخی دیگر از نهادها اعلام نمودند که خرید و فروش آرا صورت گرفته است اما دلایلی ارائه نکردند که تهران و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات بپذیرد. به همین دلیل بعید است که انتخابات ابطال شود ولی احتمال تغییرات وجود دارد.

حجت الاسلام اشکوری با بیان اینکه ما در این انتخابات به تکلیف و وظیفه خود عمل کردیم و برای اینکه شائبه ای پیش نیاید، با هیچ گروه و افرادی ننشسته ایم، تأکید کرد: امسال انتخابات باطلی داشتیم و مشاهده نمودید که هم تبلیغات دروغ و بد بود و هم بعضی از کاندیداها روز انتخابات تخلفاتی مرتکب شدند.

وی افزود: همه در این انتخابات سهل انگاری کردند و انتخابات ممکن است که باطل هم نشود ولی افراد ناسالمی وارد شورا شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت همچنین بیان نمود: اینکه من گفتم حداقل ۵۰ درصد افراد ناسالم وارد شورا شدند فقط نظر بنده نیست بلکه حرف خیلی از شخصیت های امنیتی استان است و حتی گفته اند که شما کم گفته اید و آمار بیش از این است. وقتی برخی از این کاندیداها برای نمایندگان مجلس فعالیت زیادی انجام دادند، مگر آنها می توانند این افراد را تأیید نکنند؟!

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر رشت پرونده هایی دارند و خدا می داند که در آینده چه خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکری برای تغییر در ساز و کار نظارت بر انتخابات شورا شده است یا خیر، بیان نمود: ما برای آیت الله جنتی و هم برای برخی از مسئولین نامه ای نوشتیم که نمایندگان به خاطر اینکه وامدار برخی از افراد هستند و بده و بستانهایی که دارند نمی توانند درست عمل کنند و ما در این نامه پیشنهاد دادیم که انتخابات شورای شهر مثل انتخابات های دیگر زیر نظر شورای نگهبان و رهبری برگزار شود و این لایحه ظاهرا در مجلس مطرح می باشد.

حجت الاسلام اشکوری در پایان ابراز نمود: این مسائل و مشکلات شوراها فقط در استان گیلان نبوده و اکثر استانها این مشکلات را داشتند و تنها راه حل همین است.

 

انتهای پیام/75


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads