کد خبر: 29960 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 جولای 2013 - 10:22

دادستانی مصر دستور بازداشت رهبران اخوان‌المسلمین را صادر کرد

دادستانی مصر دیروز دستور بازداشت «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمین و چند عضو دیگر این جماعت را صادر کرد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: پایگاه الیوم السابع گزارش داد که دادستانی مصر دستور بازداشت بدیع به همراه 8 نفر دیگر به اتهام تحریک در حوادث مقابل گارد ریاست جمهوری را صادر کرد.

صبح روز دوشنبه در جریان درگیری بین هواداران مرسی و نیروهای ارتش در مقابل مقر گارد ریاست جمهوری در اثر تیراندازی به سمت هواداران مرسی، 54 نفر کشته شدند.
بر اساس این گزارش دادستانی کل مصر، وزارت کشور را برای توقیف و احضار افراد زیر به اتهام شراکت و تحریک در حوادث گارد ریاست جمهوری مامور کرد:
محمد بدیع رهبر اخوان‌المسلمین، محمد البلتاجى دبیرکل حزب آزادی و عدالت، صفوت حجازى، عبد الرحمن عز فعال سیاسی و عضو جنبش حازمون، محمود عزت دبیرکل اخوان‌المسلمین، عصام سلطان نایب رئیس حزب الوسط، عاصم عبد الماجد از رهبران جماعت اسلامی، صفوت عبد الغنى از رهبران جماعت اسلامی و محمود حسین از رهبران جماعت اخوان‌المسلمین.
بر پایه این گزارش، تحقیقات دادستانی درباره حوادث و خشونت‌های صورت گرفته در مقابل گارد ریاست جمهوری ادامه دارد و از مکان حادثه بازرسی شده و مقادیری اسلحه، مهمات و مواد محترقه کشف و ضبط شده و نیز از همه زخمی‌ها بازجویی و آنها را به پزشکی قانونی برای کشف علت جراحتشان ارجاع داده‌اند.
بر اساس این گزارش، اجساد کشته‌ها نیز به صورت دقیق کالبدشکافی شد تا علت مرگ مشخص شود و در همین رابطه دستور حبس 200 نفر به مدت 15 روز صادر و بقیه افراد نیز به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads