کد خبر: 29884 - تاریخ: چهارشنبه، 10 جولای 2013 - 11:04

ناجی غریق ۲۳ ساله انزلی پس از نجات ۲ غریق جان سپرد

ناجی غریق پس از نجات جان دو نفر به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز و فشار بیش از اندازه، دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.

به گزارش خوبان به نقل از دیارباران، امیر نوری‌سادات پیش از شهر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به مرگ یک ناجی غریق در انزلی اظهار کرد: «روزبه فقیه فتحی» ناجی غریق ۲۳ ساله اهل بندرانزلی که برای نجات دو نفر در ساحل قوی انزلی شتافته بود، پس از نجات آنها به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز و فشار بیش از اندازه دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۸ نفر در دریای محدوده گیلان غرق شده‌اند، گفت: دو هفته پیش در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان مقرر شده بود که هلال احمر ۱۵۸ نقطه خطرآفرین را با تجهیزات کامل و استفاده از خدمات منجیان غریق زیر پوشش قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: پس از بازدیدهای انجام شده هیچ‌یک از نیروهای منجی غریق مجهز به امکانات نشده‌اند و تاکنون قراردادی نیز امضا نکرده‌اند.

به گفته رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان، در جلسه ستاد ساماندهی دریا مقرر شده بود در هر ایستگاه دو نفر منجی غریق به همراه یک امدادگر نسبت به امدادرسانی و ارائه خدمات اقدام کنند که تاکنون این امر از طرف هلال احمر استان تحقق نیافته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: برای ما ردیف بودجه و امکانات مورد نظر در پوشش سواحل دریا اختصاص داده نشده است.

محمدحسن یزدان‌پناه، افزود: پس از نشست ستاد ساماندهی نیز اعلام کرده‌ایم که تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز فراهم نشود نمی‌توانیم نقاط خطرآفرین را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر وظیفه کمک‌رسانی دارد، یادآور شد: هلال احمر با امکانات موجود خود تا جایی که بتواند مناطقی از سواحل را پوشش می‌دهد اما این امکانات برای پوشش کامل سواحل کافی نیست.

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. عمار
     | 2013/07/10 - 12:55
    پاسخ
    +1
    0

    خدا رحمتش کنه جای تاسف داره واقعا خودم بارها میبینم بلانسبت بعضی ازمسافرها واقعا در حد یک گوجه هم نمیفهمند به خاطر بی توجه ای هم جون خودشونو هم جون زحمت کشان دریا رو بخطر میندازند

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads