کد خبر: 29741 - تاریخ: دوشنبه، 8 جولای 2013 - 15:24

خوراکی هایی برای مقابله با آفتاب سوختگی

در تابستان برخی از خوراکی ها می توانند از حالت خوردنی خارج شده و به عنوان یک دارو به شما خدمت کنند. برای اینکار تنها کافی است تا راه استفاده دارویی از خوراکی ها را بلد باشید.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران: تابستان به همراه گرما مشکلات دیگری نیز به همراه خود می آورد که از میان آن ها می توان به آفتاب سوختگی بر اثر تابش خورشید نیز اشاره کنیم. آفتاب سوختگیآفتاب سوختگی را می توان با کرم های سوختگی درمان کرد اما کرم ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و ممکن است حساسیت هایی را برای پوست ایجاد کنند. قبل از آنکه به فکر کرم های سوختگی باشید بهتر است سری به آشپزخانه بزنید تا بهترین خوراکی های ضدآفتاب سوحتگی را پیدا کنید.

** سیب زمینی

سیب زمینی دشمن بزرگ افرادی است که می خواهند لاغر کنند اما این بار می تواند به عنوان یکی از بهترین داروها به همه کمک کند. اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید بهتر است یک سیب زمینی کوچک را برداشته و از وسط دو نیم کنید سپس به آرامی آن را در محل سوختگی قرار دهید تا پس از چند ساعت به کلی اثرات سوختگی از بین برود. این سبزی همچنین می تواند خیلی سریع سوزش های پوست را رفع کند.

** چای سبز

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی هایی که این روزها می توانید از آن برای از بین بردن سرماخوردگی تابستانی استفاده کرد. اما این نوشیدنی در تابستان فواید دیگری نیز دارد و می تواند آفتاب سوختگی های پوست را نیز به راحتی درمان کند. برای اینکار تنها کافی است یک دستمال را مقداری به چای سبز آغشته کنید و به مدت 20 دقیقه در محل آسیب دیده بگذارید این کار را هر 2 ساعت تکرار کنید تا تمام سوزش و خرابی پوست ترمیم شود.

** خیار

یک میوه با طبع سرد که می توان آن را برای این روزهای داغ تابستان استفاده کرد. برای آنکه خیار را تبدیل به یک کرم ضدآفتاب یا کرم سوختگی کنید باید تازه ترین نوع آن را خریداری کنید سپس خیارها را پوست کنده و آب آن ها را بگیرید. این اب خیار اگر با کمی گلیسیرین ترکیب شود، یکی از بهترین کرم های طبیعی سوختگی را به همراه خواهد داشت که چند ساعته می تواند پوست شما را کاملا ترمیم کند.

** گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از سبزی های است خوشمزه که در بسیاری از غذاها می توان از آن استفاده کرد اما خیلی ها آن را دوست ندارند. گوجه دارای ویتامین هایی است که به راحتی پوست را شفاف کرده و در مقابل آفتاب محافظت می کند. برای آنکه از فواید گوجه بهره مند شوید بهترین کار استفاده از آن در سالاد یا هر خوراکی دیگری است تا با اینکار مقدار لیکوپن را در بدن افزایش دهید.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads