کد خبر: 29311 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 جولای 2013 - 10:31

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

صدور مجوز حس‏گرهای لرزه‏ای در گیلان

خوبان خبر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: برای نخستین بار در کشور مجوز حس‏گرهای لرزه‏ای در گیلان صادر شد.

به گزارش خوبان، دکتر علی منتظری امروز در مراسم افتتاح سردخانه دو منظوره 3 هزار تنی قائم(عج) واقع در شهرک صنعتی سپیدرود رشت گفت: انبار این طرح صنعتی سال گذشته افتتاح شد و امروز شاهد افتتاح سردخانه هستیم که از نیازهای مهم استان به شمار می‏رود.

وی با بیان اینکه سرمایه‏گذاری صنعت استان قابلیت‏های گیلان را نشانه گرفته است، ادامه داد: در 20 و چند سالگی که در بخش صنعت استان خدمت می‏کنم هیچ وقت به اندازه امروز متقاضی برای سرمایه‏گذاری صنعت استان را شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی برای احداث کارخانه خودروسازی در گیلان با توجه به متقاضیان خوبی که داشتیم مجبور شدیم بین سرمایه‏گذاران گزینش داشته باشیم.

دکتر منتظری با بیان این مطلب که هم اکنون یک هزار و 200 طرح صنعتی در گیلان در دست ساخت است، تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما این است که این طرح‏ها در زمان‏بندی تعیین شده به بهره‏برداری برسند تا از صرفه اقتصادی آنها کاسته نشود.

وی با اشاره به اتفاق خوبی که در دهم تیرماه سالجاری در تهران اتفاق افتاد و 4 واحد صنعتی از گیلان در سطح ملی خوش درخشیدند، اظهار کرد: خبر خوش دیگر که برای اولین بار در کشور در گیلان اتفاق افتاد، صدور مجوز برای ایجاد حس‏گرهای لرزه‏ای در صنعت ساختمان است.

وی افزود: این صنعت در استحکام ساختمان‏ها در برابر زلزله نقش موثری ایفا خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه درخصوص زمزمه‏هایی که برای بازگشت ادغام ورزاتخانه‏ها به شکل سابق شنیده می‏شود، گفت: ادغام وزراتخانه‏ها مشکلات زیادی داشت اما اصل این کار درست بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ جای دنیا تولید از تجارت جدا نیست، گفت: در این دو مورد باید یک نفر تصمیم‏گیرنده باشد تا واردات‏ها بسته به نیاز کشور انجام شود.

منتظری تصریح کرد: یکی از مشکلات مهمی که در حوزه تجارت داریم در بخش توزیع است زیرا همچنان به شکل سنتی عمل می‏شود.

وی خبر داد: برای رفع مشکلات در این مورد کارهای خوبی در حال انجام است.

در ادامه این مراسم مهندس بیژن مغربی مدیر سردخانه 3 هزار تنی قائم(عج) اظهار کرد: این سردخانه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‏های صنعتی استان افتتاح شد.

وی گفت: سازه این واحد صنعتی به صورت فلزی است و دیواره‏های آن به صورت ساندویچ پانل اجرا شده و دارای انبار مکانیزه است که وسعت آن یک هزار و 200 مترمربع است. همچنین این مجموعه دارای دو قسمت اداری است که 100 متر آن توسط استاندار وقت سال گذشته افتتاح شد و 240 متر آن هم اکنون در دست ساخت است.

مغربی تصریح کرد: این سردخانه 3 هزار تنی به مساحت 1512 مترمربع است که 1500 تن آن زیر صفر با قابلیت انتقال به بالای صفر و 1200 تن آن بالای صفر است. همچنین 300 تن این سردخانه به صورت پیش سردکن است و امکان طرح توسعه این مجموعه برای تناژ بالا و تولید یخ نیز پیش‏بینی می‏شود.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/731


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads