کد خبر: 29253 - تاریخ: چهارشنبه، 3 جولای 2013 - 13:14

در مصاحبه با حجت الاسلام سبحانی امام جماعت مسجد؛

تشریح برنامه های فرهنگی مسجد میرخورشید روستای کلاچاه دوم خمام

خوبان خبر: یکی از فعالیت های مهم مسجد میرخورشید، افتتاح کتابخاه میرخورشید روستای کلاچاه دوم است . این کتابخانه با دارا بودن حدود 2000 جلد کتاب، بعد از کتابخانه عمومی شهر خمام، بزرگ ترین کتابخانه منطقه خمام است.

به گزارش خوبان: با آغاز فصل تابستان و پایان سال تحصیلی و با آغاز اوقات فراغت دانش آموزان، پر کردن صحیح این زمان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در این زمینه، خبرنگار ما در مصاحبه با حجت الاسلام سبحانی امام جماعت مسجد میرخورشید روستای کلاچاه دوم ، نظر ایشان را  در خصوص برنامه های این مسجد برای پرکردن صحیح اوقات فراغت دانش آموزان جویا شده است. گزیده ای از صحبت های ایشان در ذیل می آید:حجت الاسلام سبحانی

* حدود 4-5 سالی است که در مسجد فاطمیون روستای کلاچاه دوم  که در کنار بقعه میرخورشید – از ذریه حضرت زهرا – قرار دارد، در کنار اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا، برای رده های سنی کودکان و نوجوانان و حتی دبیرستان کلاس های فرهنگی و تربیتی داریم.

* برای اولیای دانش آموزان و مادران بچه ها نیز کلاس هایی در نظر گرفته شده است.

* درزمینه ی طرح صالحین بسیج که یک طرح ملی است و در کل کشور در حال اجرا می باشد، به عنوان مربی حلقه صالحین مشغول به فعالیت می باشم.

* برنامه های تابستان امسال همزمان با شب میلاد امام زمان (عج) آغاز شد. به مدت سه شب جلساتی پیرامون بحث مهدویت با حضور پرشور مردم داشتیم.

* یکی از برنامه های ثابت ما ، دعای ندبه در صبح های جمعه است. طبق وعده چند نفر از دوستان ما ، دعای ندبه هر صبح جمعه با حضور حتی دو نفر نیز برگزار می گردد. بعد از خواندن دعا، صبحانه ای مفصل پخش می شود که طبق گفته ی شرکت کنندگان، این مراسم معنوی دلگرمی بسیاری از زنان و مردان مومن است.

* هر ساله در تابستان دو مرتبه اردو برای دختران و پسران به مناطق سیاحتی و زیارتی گیلان داریم.

* یکی از فعالیت های مهم مسجد میرخورشید، افتتاح کتابخاه میرخورشید روستای کلاچاه دوم است . این کتابخانه با دارا بودن حدود 2000 جلد کتاب، بعد از کتابخانه عمومی شهر خمام، بزرگ ترین کتابخانه منطقه خمام است.

* کتاب های این کتابخانه از قم و تعدادی از تهران تهیه شده است. قصد داریم کتابخانه را از ماه رمضان بازگشایی کنیم.

* کتابخانه بسیار فاخر و با کتابهایی به روز در زمینه های فرهنگی، تربیتی ، ورزشی، سیاسی، رمان و مذهبی در سطوح مختلف کودک، نوجوان، بزرگسال و حتی مناسب برای دانشجویان می باشد.

* تبلیغات و اطلاع رسانی قطعاً  تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر این آموزش و تبلیغات مستمر باشد، و به عبارتی فصلی نباشد ، یقیناً شاهد ارتقای سطح فرهنگی این منطقه خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads