کد خبر: 29122 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2013 - 11:53

6 توجیه الهام برای ماجرای‌رجعت احمدی‌نژاد

خوبان خبر: «احمدي‌نژاد» بر ما حق برادري دارد. و حق يک برادر مسلمان دعا براي اوست. با اين تعبير به دعاي مکرر او در اين هشت سال مبني بر «واجعلنا من خير اعوانه و انصاره…» «آمين» گفته شده است. انصاف دهيد از يک «آمين» براي دعاي يک برادر در جهت نصرت ولي‌عصر(عج) هم بايد دريغ کرد؟!

به گزارش خوبان به نقل از کیهان: آقاي دکتر الهام سخنگوي محترم دولت در پاسخ به انتقاد کيهان به سخنان سخيف ايشان که در ستون اخبار ويژه و با عنوان «آقاي الهام از شما بعيد بود » به چاپ رسيده بود، جوابيه‌اي فرستاده است که متن آن در پي مي‌آيد.دکتر الهام

تأمل و انصاف
1- مراد از تعبير «رجعتي ديگر» يک اشتراک لفظي و به معناي لغوي آن است. و از اين واژه در معناي اصطلاحي آن که در مباحث ديني و مذهبي به کار مي‌رود، استفاده نشده است.

2- مقصود از اين تعبير، آرزوي تعجيل در ظهور امام عصر (عج) است و تمناي آنکه در آينده‌اي نزديک احمدي‌نژاد که حامل گفتمان مهدوي (سوم تير) بوده است، در دولت يار توفيق خدمت داشته باشد. با گوش دادن به کلام و يا خواندن عبارت مي‌توان سياق «دعا» را بخوبي استشمام کرد.

3- «احمدي‌نژاد» بر ما حق برادري دارد. و حق يک برادر مسلمان دعا براي اوست. با اين تعبير به دعاي مکرر او در اين هشت سال مبني بر «واجعلنا من خير اعوانه و انصاره…» «آمين» گفته شده است. انصاف دهيد از يک «آمين» براي دعاي يک برادر در جهت نصرت ولي‌عصر(عج) هم بايد دريغ کرد؟!

4- واضح است دعا براي کسي که در حال حيات است از سوي کسي که براي تعجيل در ظهور دعا مي‌کند، آرزوي رويت امام، در حال حيات، مقدم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.

5- با هيچ تعبير و تفسير غريبي، «تعيين وقت ظهور» و يا «تعيين ياران امام عصر» و… از اين کلام نمي‌توان فهميد، و به گوينده نسبت غيب‌گويي داد. البته باور غيب، شرط ايمان است ولي ايمان به غيب، غيب‌گويي نيست.

6- به فرض آنکه از اين تعبير معناي اصطلاحي «رجعت» مرتبط با ظهور امام عصر عجل‌الله‌تعالي‌فرجه برداشت شود. آن نيز آرزوي قلبي، علاقه و اعتقاد شيعيان است که بنا بر نقل مرحوم حاج شيخ عباس قمي در مفاتيح‌الجنان، با تعاليم و آموزه‌هاي امام صادق عليه‌السلام هر شيعه هر روز صبح در پيشگاه خداوند سبحان و با استغاثه مي‌خواند:

اللهم ان حال بيني و بينه الموت الذي جعلته علي عبادک حتما مقضيا فاخرجني من قبري موتزراً کفني، شاهراً سيفي، مجرداً قناتي، ملبياً دعوه الداعي في الحاضر و البادي

کيهان: کاش جناب الهام به جاي اين همه آسمان و ريسمان کردن براي توجيه اظهارات سخيف و بي‌اساس خود، در چند کلمه به خطاي بزرگي که مرتکب شده است اعتراف کرده و ضمن توبه به پيشگاه خداوند متعال، از مردم نيز عميقاً پوزش مي‌خواستند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads