کد خبر: 29116 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2013 - 10:03

۲۵ آتش‌نشان در آتش‌سوزی آریزونا کشته شدند

خوبان خبر: آتش‌سوزی گسترده در آریزونای آمریکا تاکنون موجب مرگ حداقل ۲۵ آتش‌نشان شده است.

به گزارش خوبان، فارس به نقل از شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا، حداقل ۲۵ آتش‌نشان در جریان اطفای حریقی که در منطقه «یارنل هیل» در مرکز «آریزونا» رخ داده، کشته شدند. مقامات پلیس منطقه هم این خبر را تائید کرده‌اند.

ساعت 6 عصر روز شنبه به وقت محلی بود که اعلام شد ارتباط با آتش‌نشان‌هایی که برای مهار آتش منطقه «یاواپی کانتی» اعزام شده‌اند، قطع شده است. تاکنون مرگ ۲۵ نفر از این افراد اعلام شده. سرعت پیشروی حریق به حدی بود که 50 خانه در منطقه‌ای به مساحت 135 کیلومتر تخلیه شد. با ادامه آتش‌سوزی چندین منطقه دیگر نیز تخلیه شد.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند که آتش‌ در حال حاضر منطقه‌ای به وسعت 400 هکتار را در بر گرفته است. این آتش‌سوزی روز جمعه آغاز شد، اما روز یکشنبه به دلیل بالا رفتن دمای هوا، خشکی منطقه و وزیدن باد شدت گرفت.

در حال حاضر 200 آتش نشان مشغول مهار آتش هستند و 130 نفر دیگر به همراه تجهیزات و بالگردهای اطفا حریق در مسیر رسیدن به منطقه هستند.

همزمان آتش‌سوزی دیگری هم در ایالت آریزونا رخ داده است. این آتش‌سوزی شنبه شب آغاز شده و اکنون نیم هکتار از زمین‌های منطقه درگیر آن شده‌اند.

انتهای پیام/102


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads